تعمیر اسانسور با گارانتی

مجموعه پارس ایمن بالابر ۱۲ سال تجربه و سابقه کار در زمینه ساخت و نصب آسانسور می تواند شما را در این زمینه یاری کند. تعمیر آسانسور نیازمند دانش فنی و تجربه زیادی می باشد. آسانسور وسیله ای الکترومکانیکی است که برای جا به جایی افراد و بار بین طبقات مختلف ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد و آسایش و رفاه زیادی را برای جوامع بشری فراهم آورده است. توجه داشته باشید حتی اگر تمامی خدمات تعمیر آسانسور و سرویس آن را به موقع انجام داده باشید، باز هم ممکن است زمانی برسد که تجهیزات و قطعات غیر قابل اعتماد شوند. پاراشوت آسانسور ، جزء قطعات مکانیکی آسانسور است که عمدتا در قسمت زیرین یا بالای چهارچوب (یوک) کابین آسانسور و وزنه تعادل (در صورت وجود) قرار می گیرد و در مواقع اضطراری با افزایش غیر عادی سرعت ، فعال شده و سبب توقف کابین یا وزنه تعادل آسانسور (به وسیله قفل شدن کابین یا وزنه تعادل به ریل ها) می گردد.

قطعات اسانسور

ریل آسانسور یکی از قطعات آسانسور است که وظیفهی هدایت کابین یا وزنه تعادل را بر عهده دارد. چاه آسانسور Well فضایی از ساختمان است که در آن اجزای ثابت مانند ریل ها و براکت ها، و اجزای متحرک آسانسور مانند کابین و وزنه تعادل قرار دارند. سیستم آسانسورهای مغناطیسی بدون نیاز به وزنه تعادل، سیم بکسل و بسیاری قطعات دیگر در درون چاه آسانسور با هر ارتفاعی حرکت می کند. با پیشرفت تکنولوژی ابزارهایی که ساخته می شوند با سایر مدل ها تفاوت هایی دارند، آسانسورهای مغناطیسی نیز از این قاعده مستثنی نیستند این گونه از آسانسورها قطعاتی مانند موتور خانه، کابل فولادی، فلکه چدنی، قرقره، وزنه تعادل و … آسانسورهای مغناطیسی برخلاف سایر انواع آسانسورها نیاز به فضای کمتری دارند و به همین دلیل از آنها می توان در محیط های مسکونی و تجاری به عنوان آسانسورهای مسافربر نیز استفاده نمود.

متقاضیانی که در این دوره های آموزشی شرکت می کنند می توانند با شرکت ساخت آسانسور یا شرکت سرویس آسانسور همکاری داشته باشند. سرویس و نگهداری آسانسور خلاء راحت و بدون هزینه است، که هر چهار سال یکبار نیاز به این کار است. ولی این شنیده ها تا چه حد درست است؟ این خرابی باعث افزایش اصطکاک ریل های آسانسور و فرسایش آنها و در نتیجه سنگین شدن بیش از حد کابل ها شده، میزان مصرف موتوررا افزایش و ظرفیت باربری آسانسور را کاهش اینجا می دهد. در هنگام بالا یا پایین رفتن آسانسور استفاده از این دستگاه باعث میشود تا سرعت حرکت کابین در حد متعادل و مناسبی تنظیم شود.

از طرفی ، در موتور گیرلس آسانسور به جهت حذف گیربکس از موتور ، ابعاد موتور کوچک تر می شود و این امکان را ایجاد می کند تا موتور بتواند در چاه آسانسور نصب گردد. اسانسور کششی با موتور گیرلس یا آسانسور روم لس ، اولین بار در سال ۱۹۹۰ پا به عرصه صنعت اسانسور نهاد. در سال ۱۷۴۳ به دستور لویی شانزدهم اولین آسانسور مسافربر ساخته شد که به آن صندلی پرواز می گفتند. گاورنر پاندولی دارای اهرمی در قسمت میانی بوده و در دور محور آسانسور ، نوسان دارد و صرفا زمانی که آسانسور شتاب بیش تری بگیرد، نوسان اهرم بیش تر می شود و با تحریک میله محرک ، زبانه پایینی اهرم از طریق درگیری با چرخ آن، موجب متوقف شدن کابین آسانسور می گردد. گاورنر سبب می شود تا در هنگام پاره شدن کابل ها یا سرعت گرفتن آسانسور بیش از سرعت مجازکابین آسانسور متوقف شود .این قطعه، ضامن جان مسافران می باشد و برای نصب آسانسور، قطعه ای حیاتی است.

به طوری که انواع اسانسور بر حسب نوع موتور ، انواع آسانسور بر حسب نوع کابین ، انواع اسانسور بر حسب نوع کاربری و انواع آسانسور بر حسب نوع سیستم محرک در بازار موجود می باشند. به طوری که پیمان کاران با نصب و استفاده از این نوع از اسانسور ، می توانند بهره وری و ایمنی کارگاه را از طریق تسریع روند رفت و آمد کارگران و حمل مصالح و تجهیزات، ارتقاء بخشند. این روند می تواند متفاوت باشد؛ بسته به اندازه ساختمان، اندازه آسانسور و البته منبع تغذیه آسانسور، فرق دارد. انکودر حسگری است که به محور چرخ، چرخ دنده یا موتور وصل می شود و می تواند میزان چرخش را اندازه گیری کند و با اندازه گیری میزان چرخش میتوان جابه جایی,سرعت ,شتاب یا زاویه چرخشی را تعیین کرد. اندازه کابین آسانسور هم طبق استانداردها تعریف شده است که در این صورت لحاظ میشود.

تعمیر اسانسور

البته می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص قیمت بروز و دقیق هر یک از انواع بالابرهای موجود در وب سایت ما، با همکاران ما در شرکت هیرو آسانسور در تماس بوده و راهنمایی ها و اطلاعات مد نظر خود را به دست آورید. در شرکت های نصب آسانسور، مشاورانی با تجربه و حرفه ای حضور دارند که از جدید ترین قیمت متریال ها مطلع هستند و با استفاده از نرم افزار های رایانه ای، قیمت کاملا دقیق را برای شما شرح می دهند.

اخیراً آسانسورهای هیدرولیکی در مصارف خانگی رواج پیدا کرده اند.از ویژگی های خوب این نوع آسانسورها میتوان به ۱-نرمی حرکت در شروع اولیه۲-خرابی و استهلاک بسیار کم ۳-سهولت در عیبیابی و تعمیران ۴-ظاهری زیبا به خاطرحذف کادر وزنه و سیم بکسل۵-احتیاج به سازه سبک۶-عدم نیاز به موتورخانه در پشت بام۷-ایجاد آسانسورهای باربر;همچنین تراز شدن دقیق آن در طبقات اشاره نمود. البته در این گونه از اسانسور ها عمدتا می توان به سرعتی مابین ۱.۷ تا ۲.۵ متر بر ثانیه در حین جابجایی دست پیدا کرد.

انواع اسانسور

پله برقی یکی دیگر از وسایل ارتباطی است که موجبات آسایش را برای شهروندان در خیابان ها، متجمع های تجاری و … از طرفی اسانسور های کارگاهی به دلیل بالا بودن تعداد دفعات استفاده و همچنین وزن زیادی که در هر انتقال جابجا می کنند، لازم است از ایمنی کافی برخوردار باشند. 1. اولا: مانند هر آسانسوری وسیله ای برای حمل و نقل است. این گونه از آسانسورها توانایی حمل بارهای سنگین تا وزن 20000 کیلوگرم را دارند و برای حمل محموله های نظامی و مهمات از آسانسورهای مغناطیسی استفاده می شود؛ به همین دلیل به این نوع از آسانسورها، آسانسورهای تسحیلاتی نیز گفته می شود. با وجود این که آسانسورهای ایرانی نیز از کیفیت مطلوبی برخوردارند اما تمایل به اجناس خارجی در آسانسورها نیز وجود دارد و به همین دلیل قیمت آسانسور نیز با افزایش شدید قیمت دلار در سال ۹۹ ، افزایش زیادی یافته است. در این نوع از آسانسورها به دلیل عمق زیاد که تقریبا بین 5 الی 6 متر است جهت حفظ تعادل کابین از دو جفت ریل استفاده می شود که این ریل ها نقش هدایت گر را دشته و بار وارده کاملا روی جک می افتد.

گاورنر یکی از ابزارهای مهم در حفظ امنیت این دستگاه مکانیکی است. به دلیل وزن کمی که آسانسورهای مغناطیسی دارند شتاب آنها نیز بسیار بالا است. این گونه از آسانسورها در عین حال که سرعت بسیار بالایی دارند از امنیت بسیار بالایی نیز برخوردار هستند. برای نصب آسانسورهای پنوماتیکی هیچ گونه محدودیت مکانی وجود ندارد. ایمنی و امنیت حرف اول را در آسانسورهای مغناطیسی می زنند؛ زیرا در این گونه از آسانسورها سیستمی وجود دارد که ضد برخورد و کنترلی است. نحوه نصب اسانسور مسافربر در تداوم کارایی آن بسیار موثر است.

درب آسانسورهای ماشین بر به صورت تک درب یا دو درب است که در نوع دو درب 2 عدد پانل شستی داخل کابین به منظور دسترسی راحت راننده به هنگام ورود و خروج نصب می شود. درب کابین آسانسور وظیفه حفاظت از مسافرین و جلوگیری از برخورد آن ها با دیواره چاه به هنگام حرکت آسانسور را بر عهده دارد. چاهک آسانسور Pit یا همان پیت یا به اصطلاح عامیانه چاله آسانسور بخشی از چاه آسانسور است. در این نوع از اسانسور ها، نصب فتوسل های پرده ای مناسب برای باز و بسته شدن اتوماتیک درب کابین ، نصب پرده نوری در داخل کابین برای تشخیص وضعیت مناسب قرار گیری اتومبیل ، تعیین محل مناسب برای نصب شستی های داخل کابین ، نصب علائم راهنما و هشدار در داخل و بیرون کابین و نصب سیستم تراز مجدد، لازم است مورد توجه قرار گیرد. این قطعه وظیفه این است که از بسته شدن درب اطمینان حاصل کند.

در آسانسورهای مغناطیسی؛ ریل ها و سایر متعلقات متصل شده روی دیواره چاه آسانسور با مغناطیس دائم نقش استاتور موتور و کابین نقش روتور را دارد. ندارند و همین امر باعث تفاوت اساسی این مدل از آسانسورها با سایر آسانسورها شده است؛ زیرا این قطعات در سایر آسانسورها نقش اساسی بر عهده دارند. بر روی فلکه این موتور تعدادی کابل فولادی (اصطلاحاً سیم بکسل)هست که از یک طرف به کابین آسانسور و از طرف دیگر به وزنههای آسانسور که درون قابی فلزی به نام قاب وزنه قرار دارند، اتصال دارد. نیروی محرکه در این نوع از یک موتورالکتریکی که عموما در بالای چاه آسانسور و در برخی طراحیها درپایین کنار چاهک و در جایی به نام موتورخانه نصب گردیده، تأمین میشود.

اسانسور ها بر حسب نوع کاربری در انواع مختلف نظیر آسانسور مسافربر ، آسانسور حمل بار ، آسانسور شیشه ای پانورامیک ، آسانسور بیمارستان ، آسانسور کارگاهی ، آسانسور خودرو بر و … انواع آسانسورهای خودرو بر شامل آسانسورهای کششی و هیدرولیکی هستند که از نوع هیدرولیکی در ساختمان های تا 3 طبقه استفاده می شود و ظرفیت حمل بار آسانسورهای هیدرولیکی خودرو بر از 2 الی 20 تن است. با توجه به این ویژگی های آسانسور شیشه ای، بهترین کاربرد این نوع از آسانسورها در مراکز تجاری، مراکز خرید، مراکز توریستی و آپارتمان های لوکس است. در این مقاله از آکام شایا قصد داریم به موضوع تعمیر آسانسور کششی در کرج و معرفی یکی از مراکز معتبر ارائه دهنده خدمات آسانسور در استان البرز بپردازیم. اما در اسانسور های کششی ، استفاده از وزنه این امکان را می دهد که به قدرت کم تری در حین صعود نیاز باشد.

استفاده از پنل های خورشیدی به منظور تامین برق آسانسور، نیازمند موتورهایی با ولتاز پایین است که موتورهای گیرلس ولتاژ پایین با قابلیت اتصال به برق تک فاز 220 ولت خانگی، این امکان را فراهم کرده اند. همچنین موتور گیرلس آسانسور ، برق و انرژی بسیار کم تری از موتور های گیربکس دار مصرف می کند. البته قیمت موتور گیرلس اسانسور بسیار بیش تر از موتور های گیربکس دار است. اگرچه در این سیستم لازم است موتورخانه جهت نصب و جایگذاری موتور اجرا شود، اما عمدتا قیمت انواع موتور های گیربکس دار اسانسور از قیمت انواع موتور های گیرلس ، کم تر می باشد.

به طوری که یک موتور سه فاز غوطه ور در روغن به همراه یک شیرالکتریکی مخصوص که اصطلاحا پاور یونیت نامیده میشوند، وظیفه تامین فشار روغن برای جک هیدرولیک را بر عهده دارند. بر روی فلکه این موتور ، تعدادی کابل فولادی (اصطلاحا سیم بکسل) وجود دارد که از یک سمت به کابین اسانسور و از سمت دیگر به وزنه های اسانسور که درون قابی فلزی به نام قاب وزنه قرار دارند، متصل است. برای نصب آسانسور در بیرون از ساختمان مشخص کنید که چند نفر از آسانسور استفاده میکنند، و نیاز روزانه به رفت و آمد با این تجهیزات چقدر است. به طوری که عدم نصب و اجرای آن در ساختمان های چند طبقه، به دلیل سختی رفت و آمد، می تواند از ارزش ساختمان بکاهد.

به عنوان مثال، اینکه چند طبقه باید سرویس دهی شود، نکته بسیار مهمی است که باید هنگام طراحی آسانسور در نظر گرفت. در طراحی آسانسور پاناروما یک یا چند طرف کابین تماما شیشه است و مسافران می توانند کاملا نمای بیرونی ساختمان را ببینند. نحوه برگزاری کلاس نصب و تعمیرات آسانسور چگونه است ؟ نصب آسانسور در نمای ساختمان مزایای زیادی را به همراه دارد. امروزه استفاده از انواع آسانسور به دلیل ساخت آپارتمان ها و مجتمع های مرتفع، در طی فرآیند ساخت و بهره برداری با استقبال زیادی همراه شده است، از طرفی با توجه به تنوع آسانسور ها، آشنایی با انواع آن ها می تواند در انتخاب اسانسور مناسب، مفید باشد.