چگونه کارشناس دیجیتال مارکتینگ شویم؟

بازاریابی محیطی (Ambient Marketing) چیست و چگونه انجام میشود؟ Email Marketing یکی از قدیمی ترین اشکال بازاریابی دیجیتال بوده و یکی از مواردیست که بالاترین میزان بازگشت سرمایه (ROI) را دارد. برای نمونه یکی از محبوب ترین شبکه های وابسته، Amazon Associated است. برای کسانی که بودجه اندک دارند، اصلا دلیلی برای نگرانی وجود ندارد چراکه این مشاوره کاملاً به صورت رایگان انجام می شود. بسیاری از مشاغل ادعا می کنند که انجام تبلیغات بصورت آنلاین، چه به صورت پولی و چه به صورت رایگان، بازده بهتری از سرمایه گذاری های دیگر دارد. تلویزیون نیز زیر چتر بازاریابی دیجیتال قرار دارد. لازم نیست همه انواع بازاریابی دیجیتال را در استراتژی خود بگنجانید و نیز نباید فقط روی یک جنبه تمرکز کنید. وقتی بیشتر مردم به انواع بازاریابی دیجیتال فکر می کنند، غالبا این واقعیت را نادیده می گیرند که رادیو در واقع یکی از اولین ابزارهای بازاریابی دیجیتال بوده است.

برای مثال به ازای هر 1 دلار هزینه شده، این امکان وجود دارد که تا 44 دلار در ازای آن، درآمد کسب کنید. بالا بردن ترافیک سایت از دو روش ترافیک ارگانیک و خریداری شده صورت می گیرد که ترافیک ارگانیک به دلیل حاصل شدن از روش کلاه سفید به عنوان یکی از بخش های موتورهای جست و جو تاثیرات طولانی مدت دارد اما ترافیک های خریداری شده کوتاه مدت می باشند. یا اینکه تولید محتوا صرفا برای یک محصول یا یک برند صورت میگیرد.

بازاریابی محتوا

رادیو علاوه بر دامنه گسترده، یکی از مقرون به صرفه ترین روش های تبلیغاتی نیز می باشد، زیرا تولید آن آسان و ارزان است. برای مثال، اگر تعداد بازدیدکنندگان شما کم است ولی اکثر آن­ها تبدیل به مشتریان شما می­شوند، می­توانید روی راه­های افزایش ترافیک هزینه کنید. در نتیجه بازاریابی دیجیتال برای بیزینس شما، فرصتی عالی برای رقابت با شرکت های بزرگتر به ارمغان آورده، که می بایست آن را غنیمت بشمرید. آنها می خواهند حضور شما را بصورت آنلاین چک نمایند تا بدین ترتیب از وجود و صحت و سقم تجارت شما، اطمینان حاصل نمایند. و همچنین راه اندازی یک وبسایت مناسب و روشهای گوناگون حضور آنلاین مثل فهرست لوکال، شبکههای اجتماعی و موبایل صحبت کردیم.

بسیاری از موضوعات مختلف در فضای مجازی و یا حتی صفحات مرورگر در گروه بندیهای مشخص برای معرفی یک محصول به صورت متنی و کاملا جذاب میتواند اطلاعات کاربردی مناسبی را ارائه دهد. سئو به معنای بروزرسانی کدها و محتوای سایت برای افزایش رتبهی صفحات وب در نتیجهی جستجو است. همچنین میتوانید اینستاگرام و توییتر را نیز ادغام کنید تا آخرین پستها را در توییتر و اینستاگرام خود نشان دهید و به بازدید کنندگان خود انگیزه دهید تا شما را در آن کانالها دنبال کنند.

برای مثال می توانید معیارهایی مانند لایک و دیزلایک کردن، اشتراک گذاری، کامنت گذاشتن را مشاهده نمایید. بنابراین هنگام استفاده از دیجیتال مارکتینگ می توانید با این طیف وسیع از کاربران، ارتباط موثری برقرار نمایید. به عبارت دیگر دیجیتال مارکتینگ هر گونه بازاریابیست که از دستگاه های الکترونیکی برای انتقال پیام های تبلیغاتی و اندازه گیری تأثیر آن استفاده میکند. اگر برای شغلی بودجه محدودی دارید، احتمالا برای تبلیغات سنتی نیز کافی نیست. گرچه این شغل جزو مشاغل تماموقت محسوب میشود، میتوانید پارهوقت نیز مشغولش شوید. ابزاری وجود دارند که در این مسیر میتوانید از آنها بهره ببرید. ترندهای شبکههای اجتماعی به سرعت همه گیر میشوند، این مهم است که شما با سرعت بیشتری در مسیر حرکت کنید.

بازاریابی دیجیتال به شما فرصت ایجاد روابط مناسب را می دهد. گنجاندن همه این انواع محتوا در بازاریابی دیجیتال، به مراتب آسانتر بوده و اهمیت دیجیتال مارکتینگ را پیوسته به یاد ما می آورد. تا سال 2002 بهقدری انواع تبلیغات اینترنتی در دنیای بازاریابی دیجیتال رشد کرده بودند که تقریبا بیشتر افراد از ازدحام آنها در وبسایتهای مختلف کلافه شدند. بازاریابی دیجیتال، یک سرمایه ارزشمند برای رشد کسب و کار شماست و به شما کمک می کند تا حضور آنلاین معتبری داشته باشید. برای ایجاد محتوا به چه ابزارها و منابع انسانی، فیزیکی یا دیجیتال نیاز دارید؟ نه اینکه با زور و یا تبلیغات بیش از حد مخاطبان را خسته و به آنها تحمیل شود. اگر نه چه میزان با آنها فاصله داشتید؟ در فرآیندهای دیجیتال مارکتینگ بعد از تعیین کردن میزان درآمد خود باید به این سوال پاسخ دهید که برای چه کسی بازاریابی می کنید.

دیجیتال مارکتینگ

کاری که ما در سئو میکنیم این است که سرنخهایی برای خزندهها به زبان قابل فهم برایشان ایجاد میکند چیزی شبیبه اضافه کردن زیرنویس در فیلم! این اصطلاح معمولاً به ارسال پیامهای ایمیل با هدف تقویت رابطه یک تاجر با مشتریان فعلی یا قبلی، تشویق وفاداری مشتری و تکرار تجارت، جذب مشتریان جدید یا متقاعد کردن مشتریان فعلی برای خرید فوری چیزی و به اشتراکگذاری تبلیغات شخص ثالث اشاره دارد. نکته مهم این مدل جدید این است که در بسیاری از سازمانهای بزرگ دنیا این 4 کار را به 4 فرد متفاوت واگذار میکنند درواقع میخواهم به این دیدگاه برسید که اگر روزی این بودجه را داشته باشید که یک تیم دیجیتال مارکتینگ تشکیل دهید که وبسایتتان را حرفهای پیش ببرند باید حداقل 4 کارمند داشته باشید. حالا این تاریخ گذشته و شما میخواهید یک محصول جدید را به مشتریانتان معرفی کنید. بازاریابی دیجیتال، اظهار نظر درمورد مسائل و جنجال های مربوط به محصول یا صنعت شما را آسان می کند.

هنگامی که لیستهای ایمیل خود را ایجاد، مدیریت کرده و درگیری ایجاد کردید شما نیز در مسیر تسلط بر بازاریابی ایمیل قرار میگیرید. این امر به شما می گوید که کدام روش های مارکتینگ موثرترین هستند و نیز به شما امکان می دهد تا استراتژی خود را بهبود ببخشید. Link accessibility : به معنی قابلیت دسترسی به لینک است. طبیعی است که وقتی برای انجام کاری، زمان و پول اختصاص می دهید، خواهان درست کار کردن آن نیز باشید. موتور جستجو قدرتمند گوگل دارای الگوریتم ها و خزنده هایی برای بررسی سایتها و رتبه بندی مطابق با الگوریتم های گوگل است. از جمله پیشنیازهای این شغل میتوان به مهارت در بهرهگیری از ابزارهای پژوهش کلمه کلیدی سئو مانند Google AdWords ،Bind AdWords و گوگل آنالیتیکس اشاره کرد. به بیانی دیگر رقبای شما، خود را به صورت آنلاین تثبیت کرده و در حال جذب ترافیکی هستند، که می توانست متعلق به شما باشد، زیرا شما در بازاریابی دیجیتال سرمایه گذاری نکرده اید.

حال باید بدانید که برای رسیدن به اهداف کسبوکار خود نیاز به برنامهای دارید که به آن استراتژی دیجیتال مارکتینگ گفته میشود. سئو خارجی شامل بک لینک، محتوا، تبلیغات و غیره است که او در این زمینه به مالک سایت براساس نیاز و هدف سایت بهترین مشاوره را سعی می کند بدهد. اما پیش از هدف قرار دادن موضوع خاصی لازم فرصتهای ایجاد شده توسط کلمات کلیدی به خوبی برسی شوند تا سبب هدایت ترافیک نامرتبط به سایت نشوند؛ بنابراین در هنگام تحقیق درباره کلمه کلیدی لازم است ابتدا موضوع محتوا را مشخص کنید.

دیجیتال مارکتینگ چیست

اما یک مشکلی وجود دارد، خزندههای موتور جستجو با زبان متفاوتی از ما یعنی زبان HTML صحبت میکنند. در واقع بازاریابی اینترنتی جز کوچکتری از دیجیتال مارکتینگ است، که با وجود اینکه کوچکتر است، به دلیل حجم بسیار زیاد استفاده از آن و رایج بودن آن در فعالیتهای بازاریابی در دنیای امروز گاهاً منظور افراد از دیجیتال مارکتینگ همان اینترنت مارکتینگ است. آنها از خزندههای جستجوگر برای اسکن صفحات وب و کشف اینکه راجع به چه موضوعی هستند استفاده میکنند.

بسیاری از چهره های تاثیرگذار در فرهنگ مدرن، خود را به صورت آنلاین یا از طریق رسانه های اجتماعی تبلیغ می کنند. به عبارت دیگر، تولید محتوا تنها یک بخش از مجموعه اقداماتی است که برای بازاریابی محتوایی انجام میگیرد. زیرا حتی چاپ آگهی های تبلیغاتی نیز، برای شما گران خواهد بود. در مطلب ” نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی ” به شما خواهیم گفت که چطور یک رپورتاژ خوب بگیرید. همچنین به شما امکان می دهد اطلاعاتی راجع به واکنش و ترجیحات مشتریان جمع آوری نمایید. تنها می بایست مطالعاتی در فیلد مربوطه انجام داده و سپس هر یک از انواع بازاریابی دیجیتال، که در بالا ذکر شد را تست نمایید. بعد از آشنایی با مفهوم و انواع این روش بازاریابی، برویم ببینیم منظور از شغل دیجیتال مارکتینگ چیست و یک دیجیتال مارکتر چه کاری انجام میدهد؟ سئو فنی ضمنا خوانایی سایت را به شکلی حیاتی بهبود میبخشد که در نتیجه منجر به بهبود تجربه کاربری هم میشود و به موتورهای جستجو نشان میدهد با سایتی خوشسایت طرف هستند.

پس می توانید به آنها پیشنهاد دهید که هر از چند گاهی برای وبلاگشان مطلب بنویسید. با اندکی توجه، این ایده به شما القا خواهد شد که مشاغل برای یافتن مشتری، به دیده شدن هر چه بیشتر نیاز دارند و این بازار آنلاین، بهترین راه برای تحقق آن است. به بهینه سازی مناسب وب سایت برای موتور جستجو که باعث دیده شدن آن سایت در نتایج جستجو طبیعی کاربران می شود و کمیت و کیفیت سایت را افزایش می دهد، سئو می گویند. برای آشنایی بیشتر با اعتبار دامنه و صفحه، مطالعه مطلب زیر پیشنهاد میشود. بهتر است بیشتر مشاغل، با ترکیبی از بهینه سازی وبسایت، بازاریابی محتوا، سئو و رسانه های اجتماعی شروع کنند و سپس به انواع دیگر بپردازند. ناگفته نماند که بازاریابی از طریق ایمیل، همچنان یکی از محبوب ترین و موثرترین انواع بازاریابی دیجیتال نیز است.

دلیل وجود وبسایت شما، شاید کمک به افزایش فروش محصول یا خدمات و یا انتشار اطلاعات باشد. این بدان معناست که کارشناسان بازاریابی برای ارتباط با مشتریان، با پاسخگویی به سوالات و حل مسائلی که درباره یک محصول با آن روبرو هستند، به آنها کمک می نمایند. میلیاردها نفر از تلفن های همراه خود برای سرچ کردن یا اسکرول در شبکه های اجتماعی، استفاده می کنند. فیلم ها یا تصاویر وایرال، به طور غیرمستقیم یک محصول یا خدمات را تبلیغ می کنند (اعم از محصولی که در آن گنجانده شده است یا خدماتی که مورد استفاده قرار می گیرد) و امید است که در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شوند.

متخصص دیجیتال مارکتینگ

مهم نیست که یک شرکت چه نوع کسبوکاری روی وب دارد، همه کسانی که با کسبوکار آن ارتباط دارند به دنبال گرفتن یک حس خوب از برند شرکت هستند تا در نهایت زندگی بهتری داشته باشند. از دیگر دلایل اهمیت دیجیتال مارکتینگ این است که شما می توانید علاوه بر برقراری ارتباط با مشتریان، فعالیت های آنها را نیز ردیابی کنید. این دلیل به خودی خود یکی از دلایلی است که شما باید از بازاریابی دیجیتال استفاده کنید. دیجیتال مارکتینگ در مقایسه با بازاریابی سنتی مزایای غیرقابل انکاری دارد که استفاده از آن را به یک امر ضروری تبدیل کرده است. پیشنهاد می شود در این زمینه از تجربیات چندین سئوکار استفاده کرده و نمونه کارها و خدمات را براساس قیمت پیشنهادی مقایسه نمایید تا تصمیم گیری بهتری داشته باشید. با وجود افزایش میزان استفاده از شبکههای اجتماعی، «بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ» (Email Marketing) همچنان یکی از مؤثرترین کانالهای دیجیتال مارکتینگ به شمار میرود.

لیدها در سئو نرخ تبدیل نهایی 14.6 درصد دارند در حالی بازاریابی برون گرا مثل تبلیغات چاپی نرخی حدود دیجیتال مارکتینگ شانار 1.7 درصد دارد. این امر بدان جهت که به مشتریان نشان می دهید که به نظراتشان فکر می کنید، اهمیت دارد. با بیش از ده نوع بازاریابی دیجیتال، این امکانات تقریبا بی پایان هستند و شما می توانید بسته به شغل خود، رویکرد خود را شخصی سازی نمایید. هر زمان که کاربر کد تخفیف را وارد می کند یا روی لینک کلیک می نماید، شما به شریک وابسته خود، بابت بازدید و فروش کالا، مبلغی پرداخت می کنید. نکته جالب توجه دیگر این است که، هنگام استفاده از بازاریابی دیجیتال برای تبلیغ برند خود، هزینه کمتری صرف می نمایید. با استفاده از بازاریابی دیجیتال، اگر کمپین شما به اصلاح نیاز داشت، می توانید بدون فوت وقت تغییراتی را پیاده سازی نمایید. به بیانی دیگر بازاریابی از طریق ایمیل، راهی است که شما می توانید محصولات یا خدمات خود را ارتقا داده و ایجاد روابط کنید، سپس وفاداری مشتری را برانگیخته و از مشتریان بازخورد ارزشمندی کسب نمایید.

اگر نه چه میزان با آنها فاصله داشتید؟