راه های پرپشت کردن ابرو با مواد طبیعی و در دسترس بلاگ اُردمی

ترکیب این ویتامین‌ها به تغذیه ابرو و نرم شدن موها کمک می‌کند و در رشد مو، ضخامت ابرو و قوی‌تر شدن ریشه ابرو بسیار موثر است. تقویت ابرو با روغن بادام تلخ یکی از روش‌های درمان گیاهی است که از دیرباز در میان ایرانیان مرسوم بوده است. برای بهره‌بردن از خواص زرده، یک تخم مرغ را بشکنید و زرده را از سفیده جدا کنید. یک تکه پنبه یا نوک برس ابرو را به زرده تخم مرغ آغشته کنید و آن را به ابروهای خود بمالید. برای گرفتن نتیجه سریع‌تر و بهتر، این درمان خانگی را دو بار در هفته تکرار کنید. لیمو از زمان قدیم به عنوان یک ماده طبیعی برای پرپشت شدن ابرو مورد استفاده قرار می گرفته است.

در مدت دو هفته هر شب قبل از خواب ابرو های خود را با روغن کرچک ماساژ دهید بعد از مدت زمان ذکر شده تاثیر روغن کرچک را بر روی ابرو های خد به وضوح مشاهده خواهید کرد. برای آبرسانی و تغذیه ی فولیکول های ابروها هر روز از این ماده استفاده کنید. علاوه بر این، خواص اسید ریسینولئیک موجود در روغن کرچک از ریزش ابروها جلوگیری می کند. فقط کافی است چند قطره بزنید، ماساژ دهید و اجازه دهید نیم ساعت روی ابروها بماند تا اثر خود را بگذارد.

می توانید برای پرپشت شدن ابروها 2 بار در هفته زرده تخم مرغ هم زده و یکدست شده را با نوک انگشت به ابروهایتان بزنید. روش دیگری که برای این منظور وجود دارد، ترکیب زرده تخم مرغ و نخود چرخ کرده است. این ترکیب نیز ضمن استحکام بخشیدن به تار ابروها مانع ریزش آن ها می گردد. روغن نارگیل می‌تواند به جلوگیری از فقدان پروتئین و کاهش ریزش مو ابرو کمک کند. اسید لوریک موجود در روغن نارگیل به‌عنوان یک عامل آنتی‌باکتریال عمل می‌کند و از آسیب بیشتر به ابروهای شما جلوگیری کرده و رشد سریع مو ابرو را تحریک می‌کند.

5 (14) کاشت ابرو چیست ؟ یکی از بخش های صورت که در زیبایی هر فردی تاثیر بسیار زیادی دارد، ابرو می باشد. ابرو در بالای چشم قرار گرفته و زیبایی چشم را نیز چندین برابر می نماید. اگزما نوعی التهاب است و باعث قرمز، خارش، تحریک و ریزش مو می‌شود. برای تقویت مژه راهکارهای قسمت قبلی به‌تنهایی کافی نیست بلکه مژه‌های شما به مراقبت نیز نیاز دارند. قدم اول این است که موقع شستشوی صورت و پاک‌کردنِ آرایش، بسیار ملایم و محتاط باشید. چشم‌ها را به‌شدت نمالید بلکه از ضربه‌های مکرر و آرام استفاده کنید.

یگذارید روغن در طول شب روی ابروهای شما بماند و صبح آن را بشویید. روغن های طبیعی و گیاهی نقش موثری در رفع کم پشتی ابروها دارند. در این میان، روغن کرچک کمک زیادی به رشد و تقویت موهای سر و ابروها می کند. این روغن غنی از پروتئین، اسیدهای چرب، آنتی اکسیدن و ویتامین ها بوده و باعث تقویت فولیکول ابرو می شود. توصیه می کنیم حداقل به مدت یک هفته، هر شب مقداری روغن کرچک را با نوک انگشت یا فرچه تمیزی به ریشه و ساقه ابروهای خود بزنید و آن را ماساژ دهید.

برای پرپشت شدن مژه هر شب قبل از خواب مقداری وازلین به ریشه آن‌ها بزنید و صبح صورت‌تان را با آب گرم بشویید. لوریک اسید موجود در این ماده آنتی باکتریال و ضد میکروب است و فولیکول‌های مو را ضد عفونی می‌کند و میکروب‌های اکسید کننده و عامل عفونت فولیکول را از بین می‌برد. روش خانگی برای پرپشت کردن ابروها به واسطه روغن نارگیل تقویت کننده، محرک رشد تارهای ابرو و ضخامت دهنده به آن‌ها است. البته، با این که اثر لاغر کنندگی روغن نارگیل و بهبود سلامت کلی بدن توسط این ماده به اثبات علمی رسیده اند، تاثیر آن بر رشد مو هنوز مورد آزمایش قرار نگرفته و برآمده از نظریات تجربی افراد است. بیوتین که یکی از بهترین کمک کننده‌های پرپشت شدن ابرو است، ماده‌ای است که به رشد سریع ابرو کمک شایانی می‌کند.

اما فراموش نکنید که استمرار و مداومت در انجام روش ها نتایج ماندگارتری را برای شما رقم می زنند. آب پیاز حاوی مقدار زیادی گوگرد، سلنیوم، مواد معدنی، ویتامین های B و ویتامین C است که برای رشد مو بسیار خوب هستند. گوگرد آن بافتهای کلاژن مورد نیاز برای رشد ابرو را تامین می کند. روغن زیتون حاوی ویتامین A و E است که به رشد مو کمک می کند. ویتامین E همه تارهای موی ابرو را تغذیه می کند و ویتامین A تولید چربی، روغن طبیعی بدن ما را تحریک می کند، که به رشد مو کمک می کند.

استفاده از زرده تخم مرغ عارضه نازک شدن ابروها را کاهش می‌دهد و نتایج چشمگیری به همراه دارد. برای بهره‌برذن از خواص روغن زیتون، چند قطره از آن را روی ابروهایتان ماساژ دهید. البته می‌توانید کل صورتتان را به این روغن معجزه‌گر آغشته کنید.

بعد از چند هفته، توجه به این نکته‌ها نتیجه می‌دهد و می‌توانید نتایج آن را ببینید. اگر هنوز نتیجه‌ای مشاهده نمی‌کنید، به پزشک متخصص پوست مراجعه کنید تا بررسی‌های لازم انجام شود. ماندگاری بالای این ژل از بهم ریختگی ابروها در طول روز جلوگیری می کند و آنها را مرتب و لیفت شده نگه می دارد.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار