شير هاي صنعتي انواع شیرهای صنعتی- کاربرد شیر صنعتیگروه مهندسی ﺻﺪف | کسری سارانشير هاي صنعتي انواع شیرهای صنعتی- کاربرد شیر صنعتیگروه مهندسی ﺻﺪف | کسری ساران

تولید شیر صنعتی بازار عرضه شده‌اند. در ادامه این مقاله، ابتدا شیرهای صنعتی پرکاربرد را معرفی می‌کنیم، سپس مزایا و معایب و کاربرد هر کدام از مدل‌های ذکر شده را بررسی خواهیم کرد. زمانی که فشار و یا درجه حرارتی بیش از مقدار تنظیم شده روی این شیر برقرار شود، شیر باز شده و تا زمان رسیدن فشار و حرارت، به مقدار مورد نیاز، باز خواهد ماند. در انتخاب شیر اطمینان، مواردی مانند ظرفیت، فشار تنظیمی و نوع سیال باید بررسی شود.

  • این شیر صنعتی در مواردی که تنظیم جریان بسیار سخت باشد، استفاده می شود.
  • نمونه این نوع شیرها، رگولاتور فشار، رگولاتور فلو و شیر یک‌طرفه می‌باشد که نحوه کارشان مستقیما متاثر از سیال عبوری از ولو می‌باشد.
  • در این مقاله شرکت pipingmall تلاش می­کند تا دسته بندی و کاربرد هر کدام از شیرآلات صنعتی را به طور کامل و مفید ارائه کند.

گاهی شیرهای Plug قفل می شوند و نیاز به نیروی زیادی برای باز شدن دارند. با استفاده از سیت های با اصطکاک های پایین مانند تلفون یا با روغن کاری یا با استفاده از گیربکس این مشکلات نیز حل می شوند. شیرآلات سماوری یا پلاگ ولو (Plug Valve) یک دیسک (Disc) استوانه ای شکل یا مخروطی دارند. مهم ترین مزیت این شیر صنعتی کم حجم بودن و حرکت 90 درجه ای دستگیره آن است. در شیر یك طرفه پیستونی از نظرشكل داخلی شبیه شیر فلكه ای می باشد كه جریان باعث فشار پیستون به طرف بالا و انتقال جریان شده كه جهت عكس آن پیستون به طرف پائین آمده و مانع از برگشت سیال به طرف ورودی می شود.

هندل/هندویل یا عملگر (Handle/Hand-Wheel or Actuator)[ویرایش]

همچنین به دلیل ساختار ساده، عملکرد و تعمیر این مدل نسبتا آسان است. افزایش درآمد و امکان کار کردن در ساعات دلخواه بدون محدودیت زمانی همه و همه در الوپایپینگ. به خانواده بزرگ الوپایپینگ ملحق شو تا در هر زمان و هر نقطه ای از اصفهان که اراده کردی سفارش بگیری و درآمدت رو افزایش بدی. بوش دو پله‌ای است که برای فشرده سازی پکینگ‌ها در بالای آن‌ها قرار می‌گیرد.

انواع ولو با حرکت دورانی یا شیر با حرکت یک چهارم

آنها خطی (Linear)، چرخشی (Rotary) و خود عملگر (Self-Actuated) هستند. انواع مختلفی از شیرها در هر یک از این دسته بندی ها وجود دارد که هر کدام مزایای خاص خود را دارند. قسمتی از یک شیر که وظیفه قطع و وصل، تنظیم یا انحراف جریان را بر عهده دارد. با چرخش 90 درجه دستی، توپی مسیر عبور سیال را کاملا مسدود می سازد. شیرهای صنعتی یا ولو دستگاهی است که برای کنترل مسیر مایع یا هوای درون لوله یا مجرا به کار می رود.

دوم، به جای پلاگ دیسکی شکل، از یک سوزن استفاده می کنند که شکل مخروطی دارد و به داخل و خارج یک روزنه حرکت می کند. در حالی که به عنوان یک شیر با کاربری روشن/خاموش مورد استفاده قرار میگیرند، ولی بهترین انتخاب نیستند. شیر های سوزنی (Needle Valves) برای کنترل جریان Choked مناسب هستند. در بعضی از شیرهای صنعتی که هندویل آنها Full-turn می‌باشد، به این معنا که برای باز یا بستن شیر باید هندویل را چندین دور چرخاند، انتهای میله استم دارای یک پخ می‌باشد.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار