خرید مادر برد کامپیوتر بهترین قیمت مادزبورد کامپیوتر حراج کامپیوتر

در این مقاله با مادربرد آشنا شدیم و به وظیفه ی آن و از اجزایی که تشکیل شده است پی بردیم. لازم است بدانید که مادربورد گیمینگ با مادربورد معمولی چه تفاوت هایی دارند. اولین تفاوت این مادربوردها که به وضوح دیده می شود در شکل ظاهری آن ها است. در صورت تجهیز پردازنده‌ی مرکزی به واحد گرافیکی یکپارچه، سوکت HDMI و DVI-D فعال می‌شود. طبیعی است؛ پس بیایید این تصویر را کنار بگذاریم و با دیاگرامی ساده بررسی را شروع کنیم. با وجود سادگی می‌بیند که سوکت‌ها و کانکتورهای زیادی برای بررسی وجود دارند.

بسیاری از مؤلفه‌های حیاتی کامپیوتر بر روی مادربرد قرار می‌گیرند، از جمله سی پی یو (پردازنده یا CPU)، کارت گرافیک، حافظه و رابط‌های دستگاه‌های ورودی و خروجی. برای ارتقای کامپیوتر خود، باید با مادربرد به خوبی آشنا باشید و اجزای کامپیوتر خود را متناسب با مادربرد خود تهیه کنید. این نکته برای گیمرها بیشتر اهمیت دارد و باید هنگام تهیه اجزای مختلف سیستم، به آن توجه کنند. در این مطلب قصد داریم درباره قیمت مادربرد، انواع مختلف آن و تفاوت‌های مادربردهای معمولی و گیمینگ صحبت کنیم. در اینجا باید بگوییم مادربردهایی که از یکی از فناوری‌های فوق پشتیبانی می‌کنند معمولا قیمت بیشتری هم نسبت به سایر مادربردها دارند.

اگر بخواهید از پردازنده‌های رده بالای اینتل استفاده کنید، مادربوردهای Z570 امکانات بسیار کاملی را در اختیارتان قرار خواهند داد. در آن سو، مادربوردهای X570 هستند که با امکاناتی بسیار کامل در بازار به فروش می‌رسند. اگر شما کارت های کوچکتر را در اسلات های بزرگتر جا بزنید برخی از پین ها مورد استفاده قرار نمیگیرد اما این پین های اضافی برای Lane های اضافی که توسط کارت توسعه کوچکتر مانند PCIe x1 استفاده نمیشود استفاده میشود. شما میتوانید هر کارت PCIe کوچک را در اسلات های بزرگتر PCIe slot جا بزنید.اما بر عکس این کار امکان پذیر نیست. اگر شما کارت توسعه PCIe x1 داشته باشید در اسلات PCIe x1 (کارت توسعه ای که دارای یک Lane است)میتوانید جابزنید و اگر کارت توسعه PCI x4 (کارت توسعه ای که دارای چهار Lane است))داشته باشید در اسلات توسعه PCI x4 میتوانید جابزنید و بهمین ترتیب. بدون شک همه ی شما بارها نام Motherboard را شنیده اید و می دانید در بیشتر وسایل الکترونیکی این قطعه به کار رفته است اما چون در گذشته به دنبال کارایی و قطعات تشکیل دهنده آن نبودید به سراغ مطالعه دقیق آن نرفته باشید.

دیود مادربرد چیست ؟

مهم ترین نکته در زمان خرید مادربرد مناسب رندرینگ، سازگاری آن با سایر اجزای سخت افزاری می باشد. به عبارتی دیگر همیشه یک مادربرد گران قیمت انتخاب مناسبی ممکن است برای شما نباشد و گاهی یک مادربرد با قیمت اقتصادی می تواند به راحتی پاسخگوی نیاز شما باشد. البته لازم است علاوه بر در نظر گرفتن قطعات سخت افزاری، به برخورداری مادربرد از نسل سوم اسلات PCL Express و همچنین پشتیبانی از فناوری چند گرافیکی CrossFireX نیز توجه نمود. برای جای دادن این مادربردها به کیس بزرگ‌تری نیاز دارید، چرا که ابعاد آن‌ها ۵/۳۰x۴/۲۴ سانتی‌متر است و مناسب کیس‌های متوسط یا بزرگ است. این نوع از مادربردها قابلیت ارتقای زیادی دارند،‌ چرا که می‌توانید تا ۴ کارت گرافیک را به طور هم‌زمان در آن‌ها نصب کنید.

  • مادربردهای امروزه دارای SMD هستند که برای SMT مورد استفاده قرار می‌گیرند و روی سطح مادربرد نصب می‌شوند.
  • آن‌ها به طورمستقیم به پردازنده متصل شده‌اند و هیچ مانعی در مادربرد میان پردازنده‌ها و حافظه‌ها قرار نمی‌گیرند.
  • این کنترلرها می‌توانند چندین اتصالات را کنترل کنند (معمولاً به آن‌ها خطوط گفته می‌شود)؛ حتی در یک سیستم “نقطه به نقطه” خطوط موجود در سوکت با هیچ وسیله‌ی دیگری به اشتراک گذاشته نمی‌شود.

سی‌پی‌یو یکی از مهمترین قطعات کامپیوتر است و شما باید مادربردی را انتخاب کنید که سوکت سی‌پی‌یو آن سازگاری کامل را با سی‌پی‌یو مدنظر شما داشته باشد. برای اینکه بتوانید از سی‌پی‌یو استفاده کنید، باید آن را روی سوکت مخصوص خودش نصب کنید. یکی از مهم‌ترین کارها هنگام انتخاب مادربورد مناسب، بررسی پورت‌های ورودی و خروجی (I/O Ports) آن در بخش پشتی است. در موارد جزئی‌تر، شاید بهتر باشد بخش هدر مادربورد و پورت‌هایی که از آن پشتیبانی می‌کند را نیز بررسی کنید تا بتوانید از پورت‌های جلویی کیس، نهایت استفاده را ببرید. گفتنی‌ست حتی با عرضه سری 500 بوردها، همچنان باید پردازنده شما از خانواده K باشد.

مادربرد ایسوس مدل ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار