شیر یکطرفه چک ولو High Pressure Check Valve 6000PSI برند S-LOK | kasrasaran

چک ولو بالابرنده معمولا در سیستم های پایپینگ که از گلوب ولو به عنوان دریچه کنترل جریان استفاده می شود، به شرکت کسری ساران کار می روند. شیرهای یک‌طرفه در کاربردهای بی‌شماری در جایی که مایعات برای اهداف ایمنی باید در یک جهت عبور کرده و از جریان معکوس جلوگیری شود مورد استفاده قرار می‌گیرند. خط تخلیه تجهیزات دوار مانند پمپ‌ها و کمپرسورها جهت جلوگیری از جریان برگشتی همواره مجهز به شیرهای یک‌طرفه می‌شود. با نصب چک ولو در خطوط جریان یکطرفه، اتفاقی که می‌افتد این است که امکان برقراری جریان تنها در یک جهت خط لوله امکان‌پذیر خواهد شد و جریان مایع در جهت خلاف، عملاً امکان حرکت نخواهد داشت. به همین دلیل باید در زمان نصب چک ولو دقت شود که در همان جهتی که فرآیند می‌بایست جریان داشته باشد، نصب گردد. Check valve به علت لزوم جلوگیری از برگشت جریان بسیار در پروژه های پایپینگ پر کاربرد بوده و به طور گسترده در صنایع نیروگاهی و فرایندی استفاده می­‌شود.

  • کارشناسان فنی این شرکت تلاش می کنند تا با ارائه راهکارهای مناسب حمایت فنی و پشتیبانی خود را به نحوه مطلوبی ارائه نمایند.
  • شیر یک‌ طرفه پیستونی شیری است که در داخل ساختمان آن از یک پیستون استفاده میشود.
  • هنگامی که فشار ورودی دیگر به اندازه کافی بالا نباشد ، یا فشار کمتری وجود داشته باشد ، فشار اعمال شده توسط فنر ، دیسک را به سمت دیافراگم فشار داده و سوپاپ را خواهد بست.
  • نوع دیگری از چک ولوها که به چک ولو توپی نیز معروف میباشد، دارای مکانیزمی دقیقآ مشابه چک ولو با دیسک پیستونی هستند.

زمانی که جریان به زیر سیت می رسد، دیسک بوسیله ی فشار جریان رو به بالا، بلند می شود. وقتی جریان قطع می شود یا برعکس می شود، جریان برگشتی و جاذبه، دیسک را مجبور می کند تا روی سیت به سمت پایین قرار گیرد. شیرهای یک طرفه بالارونده معمولاً در سیستم هایی استفاده می شوند که از شیرهای کروی (Globe Valve) برای کنترل جریان ولو استفاده می شود.

برای بسته شدن این نوع شیر از فنر استفاده می شود تا با اطمینان بیشتری بتوان از آن استفاده نمود. از سویینگ ولو و شیر بالابر پیستونی نیز به عنوان شیر یکطرفه استفاده می شود. زاویه بین سیت و صفحه عمودی به عنوان زاویه سیتینگ (seating angle) شناخته می شود و از 0 تا 45 درجه متغیر است.

انواع شیر یکطرفه از نظر مکانیزم:

برای کسب مشاوره و اطلاعات فنی و  اطلاع از آخرین قیمت ها با کارشناسان فنی و فروش ما در تماس باشید. همانطور که گفته شد چک ولو یا شیر یک طرفه جریان سیال عبوری از خود را فقط در یک جهت برقرار می کند. چک ولو دارای یک علامت جهت دار می باشد و هنگام نصب بایستی به جهت نشان داده شده بر روی آن توجه شود و در جهتی که جریان سیال حرکت می کند باید در سیستم نصب شود.

شیرآلات

در حالت عادی، در یک خط لوله، اگر شدن جریان سیال کم شود، ممکن است بخشی از سیال در جهت مخالف به حرکت در آمده و جریان پیدا کند. در این حالت اگر از شیر دو طرفه در خط لوله استفاده شده باشد، جریان از شیر باز نیز عبور کرده و اصطلاحاً گفته می شود که در سیستم برگشت جریان وجود دارد. این در حالی است که در برخی از فرایندها این برگشت جریان می‌ تواند به دستگاه های صنعتی خسارت های ناگواری وارد کند.

چک ولو KITZ مدل Lift

شیر یکطرفه چک ولو High Pressure Check Valve 6000PSI برند S-LOK | kasrasaran