دوربین مدار بسته چیست؟ نصب قیمت بیسیم و باسیم-امن باش

در این روش ارتباط ساده‌ای بین سلول‌های فتوالکتریک و لامپ ها ایجاد شد.در سال 1884 مفهوم اسکن دیسک گسترش پیدا کرد این کار توسط پاول نیک پوی ، ارائه گردید در این روش المان‌ها بر اساس چرخش مکانیکی دیسک با سوراخ‌های تعبیه‌شده روی آن کار می‌کرد.. در سال 1923 اولین انتقال عملی تصویر بر روی سیم‌ها توسط جان برید در انگلستان صورت پذیرفت و در سال 1932 اولین پخش توسط بی بی وبسایت امن باش سی انجام شد. در سال 1931 اولین دوربین تلویزیونی توسط ولادیمیر زوریکین توسط یک مهندس روسی انجام شد.

دوربین های بولت قابلیت چرخش ندارند و از یک مکان ثابت می توانند تصویر برداری کنند. این دوربین ها را می توان با استفاده از یک پوشش ضد آب کرد و در فضا های باز مورد استفاده قرار داد. عملکرد دوربین‌های تصویربرداری حرارتی ،مشابه عملکرد دوربین‌های عکاسی متداول است.

دوربین مدار بسته تحت شبکه بی‌سیم دی لینک مدل DCS-2130

با توجه به تعدد انواع فروشگاههای اینترنتی دوربین مداربسته و همچنین استورهای فیزیکی، بهتر است در هنگام خرید دوربین مداربسته آنالوگ، از فروشگاهی خرید کنید که حتما نمایندگی رسمی و معتبر یک یا چند برند باشد. دوربین مداربسته آنالوگ که عموما به صورت روز و شب عرضه می شوند می توانند در نور و روز تصویر رنگی و در شب تصویر سیاه و سفید تولید کنند. الیته نسل جدید دروبین مدار بسته آنالوگ از فناوری بهینه سازی تصویر نیز بهره می گیرند تا در تاریکی اقدام به تولید تصویر رنگی نمایند. یک سیستم آنالوگ متشکل از یک دوربین مداربسته آنالوگ است که در زیر لنز یک چیپ ست دارد که می‌تواند از نوع ccd یا cmos باشد، این سنسور وظیفه تبدیل سیگنال نوری به سیگنال الکتریکی را بر عهده دارد.

  • دوربین مدار بسته تحت شبکه نسبت به سایر دوربین های مدار بسته از کیفیت تصویر بالایی برخوردار است.
  • برای دسترسی و کنترل دوربین های اسپید دام می توان از یک کامپیوتر استفاده کرد و با نرم افزار جانبی تمامی امکانات دوربین را به کار گرفت.
  • این دوربین ها بعد از مدت زمان طولانی کیفیت تصویرشان کاهش پیدا می کند.
  • بنابراین مهم است که بهترین شرکت را جهت دریافت چنین مشاوره ای انتخاب نمایید.
  • بنابراین با الگو قرار دادن این قابلیت در چشم انسان قابلیتی با نام AWB ابداع گردید.

عامل مهم دیگری که هنگام خرید لازم است مدنظر قرار دهید، این است که آیا شرکت مورد نظر شما برای محصولات خود ضمانت و خدمات پشتیبانی ارائه می دهد یا خیر. هر شرکتی که انتخاب می‌کنید، بهتر است تحقیقات کاملی را در مورد کیفیت محصولات و خدمات و مشاوره های تخصصی و پشتیبانی فنی آنها انجام دهید. با توجه به تفاوت بین کسب و کار ها، تهدیدات و خطرات امنیتی مختلفی برای هر یک وجود دارد. تعیین این تهدیدات در کسب و کار یا تجارتتان، به شما کمک خواهد کرد که از سیستم امنیتی نظارت تصویری خود بیشترین بهره را بگیرید.

ویژگی های دوربین مداربسته

دوربین مدار بسته چیست؟ نصب قیمت بیسیم و باسیم-امن باش اگر به دنبال دوربینی با کیفیت تصویر قابل قبول و البته قیمت مناسب هستید، دوربین های AHD بهترین گزینه برای شماست. اگر نیاز به آشنایی بیشتر با این نوع دوربین ها دارید حتما با مشاورین دوربین مارکت تماس بگیرید. معنی استاندارد و درجه IP65 مقاومت دوربین مداربسته دربرابر نفوذ آب باران است، یعنی این دوربین مداربسته قابلیت استفاده درمحیط های بیرونی را دارد.

دوربین های مداربسته از نظر شکل ظاهری و نوع کاربری دارای انواع مختلفی هستند که هر کدام از آن ها دارای ویژگی های خاصی می باشند . امروزه وجود سیستم‌های امنیتی و نظارتی در تمامی مکان‌ها از محل کسب و کار شما تا محل زندگی ضرورتی است که غفلت از آن می‌تواند خسارت‌های سنگینی به شما تحمیل کند. در راستای برآورده‌سازی این نیاز مهم، گروه مهندسی یکتا سرویس سعی دارد تا با ارائه کامل ترین خدمات در حوزه دوربین‌های مداربسته شما را یاری رساند. با اینکه این وسیله از خیلی جهات به مانند دی وی آر است اما به واسطه دریافت دیتا در بستر شبکه امکاناتی را در اختیار کاربر قرار می دهد که به هیچ عنوان در توانایی سیستم های آنالوگ نیست. شما می توانید با استفاده از فرم زیر، درخواست خود برای بازدید و مشاوره در خصوص نصب و راه اندازی دوربین مداربسته را برای ما ارسال بفرمایید.

معمولا این دوربین مداربسته ها تا 360 درجه به صورت افقی و 180 درجه عمودی قابلیت گردش دارند. این نوع دوربین مداربسته با قدرت بزرگنمایی 10 برابر، 12 برابر، 20 برابر، 23 برابر، 30 برابر تولید شده است و هرچه میزان بزرگنمایی بیشتر باشد، تصاویر را در نقاط دورتر بهتر و واضح تر نشان می دهد. Video Content Analytics و یا به اختصار VCA به معنی تجزیه و تحلیل کامپیوتری تصاویر ویدئویی در زمان واقعی، در دوربین های مدار بسته است. این عمل توسط نرم افزار های مخصوص موجود در دوربین مداربسته برای تشخیص سریع و شمارش افراد انجام می شود. در هنگام تنظیم سیستم مداربسته، می توان نتایج این تجزیه و تحلیل را در یک کامپیوتر مرکزی که مشاهده نمود.

دوربین های مداربسته آنالوگ ساده ترین نوع دوربین مداربسته هستند که اتصال با سیم و نصب آسانی دارند. دوربین های مداربسته آنالوگ نسبت به دوربین های مداربسته تحت شبکه کیفیت تصویر پایین تری دارند. دوربین آنالوگ از طریق کابل کواکسیال به دستگاه DVR متصل می شود و ضبط و نگهداری تصاویر توسط دستگاه DVR انجام می شود. با گسترش سیستم های مدار بسته، دوربین مداربسته آنالوگ نیز باکیفیت بالا عرضه شد و هرروزه یک نسل از آن در بازار توسعه یافت. فناوری HDCVI یک فناوری بود که توانست تصاویر اچ دی را روی کابل کواکسیال انتقال دهد.

ویژگی های یک دوربین مداربسته خوب

وجود دوربین مدار بسته در این محیط موجب می شود که سارقین کمتری جرأت سرقت از طلافروشی را داشته باشند، همچنین اگر افرادی تحت عنوان مشتری به مغازه وارد شده و به طور هوشمندانه ای قصد سرقت داشته باشند، به راحتی با مشاهده تصاویر ثبت شده قابل شناسایی هستند. بهترین و رایج ترین نوع کابل در بین نصاب های دوربین مداربسته، کابل کواکسیال RG59 است که در متراژ 150 و 300 متری در بازار موجود است. این کابل قادر است تا برق و تصویر را منتقل کند و ضمن ماندگاری و دوام بالا برای دوربین های HD ،HDTVI ، HDCVI و AHD مناسب است. انتخاب کابل دوربین مداربسته چندان ساده نیست و نیاز است تا بر اساس نوع دوربین یا مساحت محیط و با مشاوره کارشناسان انتخاب درستی صورت گیرد. دوربین ahd (مخفف Analog High Definition) به منظور بهبود عملکرد دوربین های آنالوگ معرفی و تولید شد.

در واقع دوربین مدار بسته عنصر مهم یک سیستم حفاظتی و نظارت تصویری می‌باشد که این سیستم ها معمولاً شامل دوربین، دستگاه ضبط، هارد دیسک و غیره هستند. وظیفه اصلی دوربین مداربسته دریافت تصویر محیط و ارسال آن برای دستگاه ضبط (DVR یا NVR) جهت ضبط و ذخیره‌سازی می‌باشد. این برند در سال 2018 توسط شرکت هایک ویژن به دنیای سیستم های مداربسته معرفی شد و توانست در مدت کوتاهی طرفداران زیادی را جذب کند. دوربین های مدار بسته هایلوک به نسبت قیمتشان دست کمی از دوربین های هایک ویژن ندارند و از کیفیت بالایی برخوردار هستند.