کارآمدترین سیستم گرمایشی 1400 چیست؟ مجله آچاره-اخگرتابش

هزینه بالای مدل الکتریکی این وسیله گرمایشی لوکس نیز یکی دیگر از مشکلات سیستم گرمایشی قرنیزی است. آشنایی با مزایا و معایب پکیج علاوه بر اینکه انتخاب سیستم گرمایشی را سهولت بخشیده، در روند راه اندازی و نصب پکیج و همین طور تعمیر پکیج تاثیر بسزایی دارد. بویلرها و رادیاتورها با سوخت گاز طبیعی، پروپان مایع، سیستم برق یا سوخت های نفتی کار می کنند. بویلرهای متداول از سوخت زغال سنگ به عنوان منبع تولید حرارت استفاده می کند.

در این سیستم ها ویژگی ها و مزایای مرکزی و تک واحدی با هم ادغام شرکت اخگرتابش می شوند. همچنین لازم به ذکر است بعضی از پروژه ها را فقط بعد از بازدید میتوان قیمت اعلام کرد که آنها نیز هنگام تماس تلفنی مجری تاسیساتی با شما قبل از آمدن به محل پروژه قیمت حدودی اعلام می شود. البته این تمام کار نیست، بعد از اینکه لوله ها به کلکتور وصل شدند، روی لوله ها را با مخلوط بتن می پوشانند تا آسیبی به لوله ها وارد نشود. اگر در خانه کودک خردسال داریم، باید مراقب باشیم که به داخل شومینه اسباب بازی و وسایل پرتاب نکنند. از خطر احتمالی آتش سوزی در شومینه های هیزمی به دلیل ایجاد جرقه در آتش نمی توان به راحتی چشم پوشی کرد.

یعنی می توانند با همین اجزا، سرمایش یک ساختمان را به صورت کاملا مطلوب تامین کنند. یکی از قدیمی ترین انواع سیستم گرمایشی ، رادیاتور و دیگ بخار قدیمی یمی باشد. در ادامه همراه تیم فنی و مهندسی کارا پمپ باشید تا به بررسی تخصصی انواع سیستم گرمایشی پرداخته و به صورت کامل با آن آشنا شویم. متراژ ساختمان یکی از مهمترین عوامل در تشخیص مناسب ترین سیستم گرمایشی ساختمان است؛ اهمیت آن را از یاد نبرید.

این سیستم گرمایشی جدید منزل حتی می‌تواند با انرژی و آبگرمکن خورشیدی نیز کار کند. در واقع سیستم گرمایشی قرنیزی و رادیاتورهای قرنیزی به نحوی طراحی شده‌اند که می‌توانند با این منابع انرژی با کارایی عالی کار کنند. از لحاط مصرف انرژی، بخاری‌ها بهره‌وری بالایی دارند و از هدر رفتن گرمای تولید شده جلوگیری می‌کنند. جدیدترین تکنولوژی که در سیستم های گرمایشی ساختمان به کار رفته است، پمپ های حرارتی یا پمپ گرما است.

انواع سیستم های گرمایشی و سرمایشی ساختمان از لحاظ کاربرد

هر یک از این تجهیزات امکاناتی را برای ساختمان ها فراهم می کنند؛ برخی از این سیستم ها در ساختمان های مسکونی به گونه‌ای طراحی شدند که قادرند هم در حالت گرمایشی و هم در حالت سیستم سرمایشی یا خنک کننده عمل کنند. به طور متداول به این نوع سیستم ها سیستم های “تهویه مطبوع” یا “تجهیزات تهویه مطبوع” که بر اساس عملکرد “گرمایش-خنک کنندگی و تهویه” عمل می کنند، گفته می شود. از دیگر مزایای این سیستم این است که در طرح و رنگ های مختلف و متنوعی موجود است و می توان به راحتی آن را با دکوراسیون داخلی منازل ست کرد. به همین دلیل امروزه افراد برای تامین گرمایش ساختمان و همچنین رفاه حال خود اقدام به نصب انواع محصولات گرمایشی اعم از بخاری تا جدیدترین و لوکس ترین سیستم های گرمایشی ساختمان می کنند.

مانیتورینگ شبکه | مانیتورینگ سیستم های هوشمند و کنترل از راه دور

از معایب این سیستم گرمایشی ساختمان این است که بخاری ها نسبت به سیستم های گرمایشی مدرن و جدید مثل سیستم های گرمایش از سقف یا کف خانه، فضای بیشتری را اشغال می کنند. علاوه بر این اگر در نصب بخاری سهل انگاری شود و این سیستم به درستی نصب شود امکان خطر گازگرفتگی افزایش می یابد. البته باید بدانید این مشکل با تولید بخاری های برقی- گازی تا حدودی رفع شده است اما این نوع بخاری ها از قیمت بالاتری نسبت به بخاری گازی برخوردار هستند.

امروزه از این نوع وسایل گرمایشیدر سوله های صنعتی و ورزشی و همچنین در مکان های بزرگی چون پاپانه های مسافربری و ساختمان های با سقف و ارتفاع بلند بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. دستگاه هایی نظیر دستگاه GHP، داکت اسپلیت ها و دستگاه های گرمایشی VRF به این شیوه کار می کنند. از دیگر قابلیت های این سیستم ها این است که علاوه بر عملکرد گرمایشی عملکرد سرمایشی نیز دارند.

  • این سیستم ها دارای معایبی هستند که فضا زیادی در دیوارها را اِشغال می کنند.
  • گرمای مطبوع ساختمان در فصل سرما رابطه مستقیمی با کیفیت سیستم گرمایشی دارد.
  • بنابراین نباید رساندن دمای محل مورد نظر در فصل سرد سال به حد مطلوب را دست کم گرفت.
کارآمدترین سیستم گرمایشی 1400 چیست؟ مجله آچاره-اخگرتابش

این سیستم های گرمایشی همان طور که از نامشان پیداست از قرنیز لبه های دیوار برای نصب استفاده می کنند. در مورد نصب بخاری می توان گفت که اگر نصب درست و اصولی برای آن ها رعایت نشود احتمال بروز خطرات ناشی از گازگرفتگی وجود دارد که ممکن است جبران ناپذیر باشد. البته توجه به این نکته نیز ضروری است که بخاری برقی تا حدودی این مشکل را رفع کرده است ولی باتوجه به اینکه بخاری برقی قیمت بالایی دارد زیاد به صرفه نیست. این یونیت‌ها از بدنه فلزی، کویل مسی با فین آلومینیمی، موتور الکتریکی، فن، و لوله‌های ورود و خروج آب سرد و گرم تشکیل شده‌اند. مصرف انرژی شومینه بهینه نیست و در مقایسه با سایر روش‌ها صرفه اقتصادی ندارد. ضمنا با وجود انرژی زیادی که مصرف می‌کند، قادر نیست محیط داخل را به شکل مطلوب گرم کند.

سیستم گرمایش از سقف خانگی