
بروزرسانی: 25 خرداد 1404
KMC T9 را با Maxos Star H مقایسه کنید
بازار پیکاپ های سایز متوسط \u200b\u200bدر ایران پس از ،وج تویوتا هایلو، و ورود محصولات چینی حال و هوای دیگری به خود گرفته است. اولین بار آمیکو آسانا و KMC هستند T8 پیکاپ های سایز متوسط \u200b\u200bچینی به ایران معرفی شدند و بعدها مدل های بیشتری به این دسته پیوستند. KMC T9 و ستاره ما،وس اچ همچنین در سال 1403 به سبد وانت های چینی یافت شده در ایران اضافه شد. مقایسه KMC T9 با Maxus Star H تفاوت های این دو خودروی چینی را نشان می دهد.
مشخصات فنی
پیکاپ KMC T9 مدل جدیدی از JAC T8 است که در سال 2020 معرفی و به تازگی به روز شده است. اما T9 بر روی پلت فرم مدرن و مستقل JL32 ساخته شده است. سیستم تعلیق جلو از نوع مستقل است در حالی که در عقب از یک سیستم تعلیق یکپارچه با فنر تخت استفاده می کند.
KMC T9 با موتور 2.0 لیتری 4 سیلندر آبی TGDi بنزینی با 221 ، بخار قدرت و 390 نیوتن متر گشتاور همراه با گیرب، 8 سرعته اتوماتیک DAE عرضه می شود. نسبت تراکم سیلندر این موتور 1 به 10 است که سازگاری با بنزین داخلی را افزایش می دهد.
چهار چرخ متحرک با دو دیفرانسیل و قابلیت قفل دیفرانسیل عقب بر روی این محصول ،ان موتور عرضه می شود اما آپشن آفرود دیگری ندارد.
KMC T9 1970 کیلوگرم وزن دارد و م،ن سوخت آن 74 لیتر گنجایش دارد. حدا،ر سرعت این پیکاپ چینی 150 کیلومتر بر ساعت است و ظرفیت بارگیری آن تا 1000 کیلوگرم است. زاویه حمله 27 درجه و زاویه فرار در عقب 23 درجه است.
از طرفی پیکاپ جدیدی از سایک موتورز (مالک برند ام جی) به نام Maxus Star H وجود دارد که این خودرو بر روی پلت فرم C2B Psych توسعه یافته و محصول سال 2023 است که توسط شاتاپران خودرو به کشورمان آورده خواهد شد.
پیک آپ Star H همچنین دارای یک موتور 2 لیتری 4 سیلندر توربو بنزینی با قدرت 260 ، بخار و حدا،ر گشتاور 410 نیوتن متر است. بنابراین حدود 39 ، بخار و 20 نیوتن متر گشتاور بیشتر از رقیب خود تولید می کند اما وزن آن حدود 40 کیلوگرم بیشتر است. با این توضیح می توان انتظار داشت که از نظر شتاب و کشش خارج از جاده، به خصوص هنگام حرکت در چهار چرخ متحرک با دنده های سنگین، عملکرد Maxus Star H کمی بهتر از KMCT 9 و حدا،ر سرعت آن باشد. کمی بالاتر خواهد بود.
ناگفته نماند که سیستم انتقال نیرو در پیکاپ ما،وس مشابه KMC است که یک سیستم دو چرخ متحرک با دیفرانسیل عقب قفل کننده و گیرب، 8 سرعته اتوماتیک است.
دوچرخه Maxus Star H دو موتور چهار چرخ متحرک را به کاربران ارائه می دهد: موتور چهار چرخ متحرک پاره وقت BorgWarner و چهار چرخ متحرک تمام وقت. سیستم تعلیق دوبل جناغی به همراه مولتی لینک عقب می تواند سواری نرم تری نسبت به KMC T9 به خصوص در ردیف دوم ارائه دهد و احتمالاً لذت سواری آن بالاتر از KMC T9 خواهد بود.
بدنه Star H از یک قاب قوی به سبک زیردریایی و فناوری جوشکاری پیشرفته استفاده می کند. 70 درصد از بدنه خودرو از فولاد با مقاومت بالا ساخته شده است که به آن اجازه می دهد آ،ین استانداردهای ایمنی پنج ستاره ANCAP و C-NCAP را رعایت کند و از ساختار مستحکم خود برای محافظت از سرنشینان استفاده کند. اما جک T9 هنوز توسط ANCAP آزمایش نشده است و برای حضور خود در بازار استرالیا تنها به دنبال ،ب پنج ستاره کامل است.
بنابراین با مقایسه KMC T9 با Maxus به نظر می رسد که از نظر قدرت موتور، کشش خارج از جاده، کیفیت سواری و سطح ایمنی، Maxus Star H کمی برتر از KMC T9 باشد. اما شاید این مزایا چندان محسوس و قابل توجه نباشند.
در مورد تجربه رانندگی و آفرود باید بد،د که برای T9 عبور از موانع طبیعی و جاده های خاکی کار سختی نیست.
زاویه ورود 27 درجه، زاویه ،وج 23 درجه، حداقل فاصله از سطح زمین 10.2 میلی متر با مسیر تعلیق من، رانندگی خارج از جاده با این وسیله نقلیه را بهبود می بخشد. اگر خودرو در گل گیر کند، دیفرانسیل قدرت قفل می شود تا T9 بتواند به راحتی مانور دهد. استفاده از چهار چرخ محرک در جاده های خاکی نیز ضروری است، زیرا چرخ ها می لغزند. JAC توصیه می کند از 40 کیلومتر در ساعت به 4H تغییر دهید و با این تنظیم می تو،د تا 80 کیلومتر در ساعت رانندگی کنید. فرمان تا سه بار می چرخد \u200b\u200bو خوشبختانه ،زش آزاردهنده ای در فرمان احساس نمی شود.
سیستم تعلیق به راحتی از روی دست اندازها و دست اندازها عبور می کند و هیچ چیز نمی تواند آن را متوقف کند.
با این حال، یافتن موقعیت من، رانندگی آسان نیست. کف خودرو کمی بلند است و برای کنترل کافی جلوی T9 باید صندلی را عقب بکشید. متاسفانه فرمان فقط کمی قابل تنظیم است. پدال گاز در پاسخ به فرمان کند است، اما ترمزها خوب هستند. مصرف سوخت KMC T9 بین 11 تا 12 لیتر در هر 100 کیلومتر است.
اما در جاده های آسفالته، Maxus Star H با تکیه بر شاسی و فرمان عالی خود، به خوبی با جاده های پرپیچ و خم کنار می آید. پایداری بدنه در پیچ ها با سرعت بالا حفظ می شود و ،زش و صدا موتور به طور موثر توسط بدنه فیلتر می شوند تا فضایی آرام را در کابین ایجاد کنند.
در جاده های ناهموار، با تکیه بر فرمان شاسی عالی، سیستم چهار چرخ متحرک پاره وقت و قدرت استثنایی موتور، عملکرد عالی و قدرتمندی را به نمایش می گذارد. پیکاپ Maxus به راحتی از چاله ها عبور می کند، دست اندازها می زند و از شیب بالا می رود.
مشخصات عمومی
ابعاد و قابلیت ها
KMC T9 | ستاره ما،وس اچ | |
ارتفاع | 5330 میلی متر | 5390 میلی متر |
یک پیشنهاد | 1965 میلی متر | 1960 میلی متر |
بالا آمدن | 1880 میلی متر | 1855 میلی متر |
فاصله بین محورها | 3110 میلی متر | 3165 میلی متر |
وزن خالص | 1970 کیلوگرم | 2010 کیلوگرم |
تعداد مسافران | 5 نفر | 5 نفر |
ظرفیت جعبه | - | - |
حجم م،ن سوخت | 74 لیتر | - لیتر |
قطر لبه | 18 اینچ | - اینچ |
طراحی ظاهری
مقایسه KMC T9 با Maxus Star H از نظر طراحی ظاهری بسیار نزدیک است. زیرا هر دو خودرو ناهموار، مدرن و بسیار لو، به نظر می رسند.
چهره MAXUS Star H قوی و قدرتمند است و سبکی نوآورانه را به پیکاپ های خارج از جاده می آورد. خطوط طرح Star H جسورانه و سخاوتمندانه است. جلوپنجره بزرگ کهکش، شکل با چراغ های جلو LED استحکام و قدرت را اضافه می کند.
این تصویر با چراغ های عقب سه بعدی و لبه های ستاره ای شکل تکمیل می شود که حس استحکام را افزایش داده و زبان طراحی کلی خودرو را یکپارچه می کند. طراحی KMC T9 نیز تقریباً از همان سبک و جهت پیروی می کند، اما ،مت جلویی خشن تر و محکم تر به نظر می رسد.
به طور کلی، هر دو خودرو طراحی بسیار مدرن، خشن و آینده نگرانه ای را به خصوص در صورت ارائه می دهند، اما طراحی کناره ها و پشت آنها تقریباً گران تر به نظر می رسد. با این حال، سبک جذابی ایجاد می کند که برای ا،ر کاربران جذاب است و با نیازهای خارج از جاده آنها مطابقت دارد.
طراحی داخلی
با مقایسه Maxus Star H با KMC T9، فضای داخلی هر دو خودرو کاملاً مدرن و به روز به نظر می رسد، اما Maxus Star H به نظر می رسد که فضای داخلی ساده تر و البته کمی مدرن تر را ارائه دهد. از نظر ارگونومی، استفاده از داشبورد Maxus راحت تر است و به دلیل وجود نمایشگرهای دوگانه یکپارچه، می تواند خود را مدرن تر جلوه دهد، اما در کل باید گفت که به دلیل استفاده از المان های مدرن در طراحی داشبورد، فرمان، پنل درها و سایر وسایل کابین این دو کامیون چینی نسبتا زیبا و مبتکرانه است.
ناگفته نماند، پیکاپ Star H دارای دو صفحه نمایش لمسی بزرگ 12.3 اینچی HD است که به هم متصل شده اند، مجهز به ا،یستم پیشرفته و پشتیب، از تعامل صوتی هوشمند. سیستم کمک رانندگی خودکار سطح L2+ و تصویربرداری پانوراما 360 درجه نیز رانندگی Star H را در نسخه های کاملاً آپشن آسان تر می کند.
کابین جادار، مواد نسبتا مرغوب و محفظه بار بزرگ از دیگر ویژگی های داخلی این دو کامیون چینی است.
گزینه ها و ویژگی ها
مقایسه KMC T9 با Maxus Star H نشان از برتری محصول وارداتی شاتاپران خودرو در زمینه آپشن دارد.
یک KMC T9 یا Maxos Star H ب،ید
با توجه به موارد مطرح شده در مقایسه KMC T9 با Maxus Star H می توان گفت که هر دو مینی ون موجود در بازار ایران محصولی جذاب با قابلیت آفرود و من، برای طبیعت گردی و استفاده خانوادگی هستند. اما Maxus Star H به نظر از کیفیت فنی بالاتری برخوردار است و با توجه به نیروی رو به پایین قوی تری که دارد، احتمالاً در بحث آفرود یا شتاب گیری کمی بهتر از رقیب خود عمل خواهد کرد.
اما به نظر می رسد KMCT 9 با توجه به خدمات پس از فروش گسترده شرکت ،ان موتور و در نتیجه از نظر هزینه های نگهداری، خدمات فنی، مباحث مربوط به ،ید خودرو، فروش خودرو مورد استقبال بیشتر مشتریان قرار گیرد. و غیره خطر کمتری برای صاحبش دارد.
نویسنده: حسین بابابور
منبع: https://k،dro45.com/kmct9-vs-maxusstarh/