کسب درآمد از گوگل ادسنس در ایران

مثل تصویر زیر که جستجویی برای پلی استیشن ۵ شده است. طبق تصویر زیر شما میتوانید تبلیغ ریسپانسیو طراحی کنید. دنیای اینترنت میتواند جامعه هدف گستردهای مانند تبلیغات شهری را در اختیار شما قرار دهد، با این تفاوت که با استفاده از تبلیغات گوگل، شما میتوانید مخاطبینی که به حوزه کاری شما علاقه دارند را هدف قرار دهید. خوشبختانه گوگل ادز سیستم بسیار جالبی برای مدیریت هزینهها در اختیار شما قرا میدهد و میتوانید کنترل کاملی روی هزینههای خودتان داشته باشید.

برای اینکه درک بهتری از گوگل ادز داشته باشیم بهتر است در مورد آن توضیح کوتاهی دهیم، به طور کلی تبلیغات گوگل ادز یک سیستم تبلیغاتی است که توسط ابزارهای گوناگون گوگل انجام می شود تا مشتریان بتوانند با استفاده از تبلیغات در موتور جستجوگر گوگل دیده شوند. هنگامی که شما نحوه کار با این پلتفرم را یاد بگیرید و بررسی کنید که کدام کمپین ها برای کسب و کار شما مناسبتر بوده است می توانید تصمیمات بهتری اتخاذ کنید. حالا باید نوع کمپین را مشخص کنیم. البته برای ساختاربندی اکانت روش های متعددی وجود دارد مثلا شما می توانید بر اساس دسته بندی های سایت خود و بر اساس نوع محصولات یا خدمات، ساختار بندی کنید یا حتی بر اساس موقعیت جغرافیایی مخاطبینتان این تقسیم بندی ها را پیاده سازی کنید. البته بد نیست بدانید که ورورد و خرید افراد از سایت دیگر به شما مربوط نیست. تبلیغ در جایی از صفحه نتایج جستجوی گوگل دیده میشود که شما می خواهید.

نحوه کار با گوگل ادز

هزینه تبلیغات در گوگل به عوامل مختلفی بستگی دارد که برای کسب و کارهای مختلف متفاوت است. این بستگی به فرهنگ کسب و کار و برند و مخاطبین شما دارد. اگر از الگوریتم گوگل ادز آگاه باشید و بتوانید براساس کلمات کلیدی مناسب در صفحه جستجوی گوگل رتبه بگیرید، تبلیغات در گوگل، یکی از بهترین گزینه ها برای افزایش ترافیک و مشتریان کسب و کار آنلاین شما است. سیستم مزایده ای گوگل به این صورت است که هربار که یک کاربر یک کلمه کلیدی را در گوگل وارد می کند فرصتی برای نمایش تبلیغ شما می باشد. برای قیمت گذاری مدل های مختلفی در گوگل ادز وجود دارد و جایگاه شما در صفحه نتایج گوگل بستگی به قیمتی که می گذارید و کیفیت تبلیغی طراحی می کنید و نیز کیفیت صفحه فرود تبلیغات شما دارد. همچنین امکان تعیین مکان ، زبانها و مخاطبان خاص تبلیغ وجود دارد. ۶- برای یافتن گزینههایی که منجر به بیشترین درآمد میشوند، انواع و مکان های مختلف تبلیغات را تست کنید.

البته شما میتوانید خدمات مدیریت اکانت گوگل ادوردز را به همکاران ما در وبجامه بسپارید. البته گوگل ادوردز در ایران قابل دسترسی نیست و باید با فیلترشکن به این سایت وارد شد. به جز بید، معیار دیگری با نام Quality Score نیز در پیروزی شما در مزایده دخیل است و همیشه بید بالاتر دلیل بر نمایش آگهی در رتبه بالاتر نیست. در این نوع تبلیغات، شما لازم نیست تا تک تک تبلیغات خود را طراحی کنید. هر کمپین در تبلیغات کلیکی گوگل از یک یا چند گروه تبلیغ یا ad group تشکیل شده است که تبلیغات و کلمات کلیدیشان درون این گروه های تبلیغی قرار می گیرند. این همان صفحه ای است که کاربر پس از کلیک روی تبلیغ شما وارد آن می شود. اقدام بعدی پس از یادگیری گوگل ادورز این است که شما یک حساب در گوگل ادورز بسازید و با استفاده از آموزش هایی که فرا گرفت هاید و با بهره گیری از خدمات شارژ ادورزجی ادز اقدام به تبلیغ کنید.

یکی از امکانات جالب سیستم های تبلیغاتی هم ریمارکتینگ یا ریتارکتینگ است. دلیل این کار گوگل ادز این است که همه کسب و کار ها بتوانند از این پلتفرم استفاده کنند نه فقط تبلیغ کنندگانی که ثروتمند هستند. پس از ایجاد حساب کاربری زمان آن رسیده که بدانید چگونه می توانید با استفاده از گوگل ادز کسب و کار خود را رشد دهید. شرح کوالیتی اسکور و نحوه محاسبه و بهینه سازی آن در دیگر مقالات وبلاگ سایت آریاز بررسی می شود. در این سیستم تبلیغ به شکل یک متن کوتاه ظاهر میشود که شامل دو عنوان، توضیحات و لینک URL ورود به سایت شماست. در صورتی که تمایل به دریافت خدمات سئو سایت دارید به این لینک مراجعه کنید. گوگل با حجم عظیمی از اطلاعات وشبکه سایت های پذیرنده اش یکی از قوی ترین ابزارهای تبلیغات اینترنتی یا بازاریابی دیجیتال را در دست دارد. Quality Score ارزشی از یک تا ده دارد که بر اساس معیار هایی مانند CTR (نسبت کلیک به نمایش تبلیغ)، مرتبط بودن سایت و کار شما با تبلیغ و کلمه مورد نظر، صفحات Landing و…

ریمارکتینگ بر اساس لیست مشتریان: برای اجرای این روش، کافیست لیستی از مشتریان خود را در گوگل آپلود کرده و هرگاه مشتریانی با اطلاعات بارگذاری شده وارد حساب کاربری خود بشوند، تبلیغ محصولات شما را به آنها نمایش داده می شود. از طریق ابزار Keyword planner و سایر روش ها می توانید کلمات کلیدی پر جستجو و پر رقابت را بیابید و استراتژی درستی برای انتخاب و قیمت گذاری روی آنها به کار ببرید. شاید برای شما جای سوال باشد که تبلیغ در این روش به چه صورت انجام می شود؟ همانطور که مستحضر هستید برای رسیدن به صفحه اول گوگل با سرعت بالا نیازمند گوگل ادز هستید تا به صفحه اول و حتی رتبه اول گوگل برسید، شاید از گوگل ادز (Google Ads) یا گوگل ادوردز (Google Adwords) با سرعت بسیار بالا به صفحه اول گوگل دست پیدا کنید و این شاید خبر خوشی برای شما باشد چرا که اگر قرار باشد به صورت ارگانیک به صفحه یک گوگل دست پیدا کنید باید راه بسیار طولانی را طی کرده و مانند بسیاری از وب سایت ها که برای کلمات خود بسیار زحمت کشیده اند عمل کنید اما از آنجایی که بسیاری از کسب و کار ها به دنبال راه سریع تر برای رسیدن به صفحه یک گوگل هستند می توانید از روش تبلیغات گوگل ادوردز استفاده کنید.

نیازی به ثبت کارت اعتباری نیست. سپس باید اطلاعات پرداخت (کارت اعتباری) خود را وارد کنید تا گوگل بتواند هزینه را به صورت ماهانه از شما کم کند. گوگل ادوردز یکی از خدمات گوگل است که با استفاده از آن می توانید وب سایت خود را در صفحه اول گوگل تبلیغ کنید، زمانی که تبلیغات گوگل انجام می دهید به ازای کلیک می توانید میزان ماندگاری در صفحه نخست گوگل را مشخص کنید و اگر در وب سایت محصولاتی را به فروش می رسانید می توانید با ساده ترین روش فروش بسیار بالا را تجربه نمایید. بعد از تنظیم کمپین های تبلیغاتی و قرار دادن کدهای مربوطه، وقت آن است که قیمت گذاری کنید. اصول طراحی لندینگ پیج های موثر را از سایتهای معتبر مثل unbounce یاد بگیرید و با یک طراحی چشم نواز و کاربرپسند کلیک ها را تبدیل به سرنخ فروش یا مشتری کنید. و هر اد گروپ هم شامل چندین کلیدواژه یا کلمات کلیدی، متن تبلیغاتی و صفحه فرود یا لندینگ پیج است.

تبلیغات گوگل ادز چیست

CTR بالاتر نشان دهنده آگهی با کیفیتی است که با هدف جستجو مطابقت داشته و کلمات کلیدی مرتبط را هدف قرار داده است. و این ثمره بیش از ۲۴۶ میلیون کاربر روزانه ای است که حدود ۳/۵ میلیارد بار در روز با این تبلیغات تعامل می کنند. باید گفت عنوان تبلیغ در گوگل ادز شامل سه بخش است که در زمان ایجاد تبلیغ می توان برای هر کدام از این سه بخش، متن 30 کارکتری را تایپ کرد. گوگل ادوردز، سیستمیه که گوگل در جهت کمک به کاربر در بازاریابی محصولات یا خدماتی که کاربر ارائه میدهد در موتور جستجوی خود و وبسایتهای وابسته به گوگل توسعه داده است. در اینجا شما می توانید شبکه هایی که می خواهید تبلیغات شما در آن ها نشان داده شود را انتخاب کنید. گوگل ادوردز به شما امکان میدهد تا تبلیغات خود را به کاربرانی نشان دهید که به طور فعال در جستجوی کلمات کلیدی مورد نظر خود هستند و یکی از بهترین راهها برای رسیدن به مخاطبان هدف شما است.

مثلاً شخصی برای کلمه کلیدی x چهار دلار پرداخت میکند. البته مدل های پرداخت به ازای انجام یک کار خاص توسط کاربر (مانند عضویت، خرید، پر کردن یک فرم و غیره که به آن CPA می گوییم) و نیز پرداخت به ازای هر ۱۰۰۰ بار دیده شدن تبلیغ یا (CPM) هم در گوگل ادز وجود دارد که این یکی بیشتر برای معرفی محصول یا برند جدید یا اصطلاحا (brand awareness) مناسب است. یکی ازعبارتهایی که کاربران در گوگل زیاد سرچ میکنند؛ تبلیغات رایگان در گوگل یا تبلیغات گوگل رایگان است. شبکه نمایشی گوگل حدود ۹۰٪ از کل کاربران اینترنت در جهان را شامل می شود. به طور کلی تبلیغات کلیکی گوگل به این صورت انجام میگیرد که در ابتدا شما باید اکانت گوگل ادوردز خود را شارژ کرده و سپس کمپینهای تبلیغاتی خود را پایه گذاری کنید و کلمات کلیدی تبلیغاتتان (کلماتی که با استفاده از آنها در جستجوی گوگل تبلیغ شما به نمایش در میآید) را تعیین کنید.

سایت اصلی گوگل ادز در این دوره آموزش شما اول با کارکرد و مزایای گوگل ادز آشنا میشوید. تنظیمات پیشفرض گوگل ادوردز با گردش و انتخاب تبلیغاتی که بهترین کارکرد را دارند، تبلیغات را برای بهترین عملکرد ممکن خود بهینه سازی میکند. شبکههای اجتماعی محلی برای ارتباط گرفتن با افراد از طریق انواع و اقسام محتوا به حساب میآیند. اگر قصد تبلیغات گوگل را دارید و برای پرداخت هزینه شارژ آن مشکل دارید می توانید از خدمات مجموعه ایرانیکارت استفاده کنید. علاوه بر این هر چقدر تبلیغ شما جایگاه بالاتری داشته باشد بازدیدکنندگان بیشتری به خود جذب میکند و کاربران بیشتری از سایر تبلیغ ها بر روی آن کلیک میکنند. حالا تصور کنید امتیازی که گوگل به سایت و تبلیغات شما داده است عدد 5 از 10 می باشد و گوگل وب سایت شما را مثلا با هزینه هر کلیک 10 هزار تومان نمایش می دهد.

اینجاست که AdSense یک گزینه خوب برای شروع کسب درآمد است. علاوه بر این، شما با استفاده از این گزارشها میتوانند تصمیمات کاربردی تری برای بهینهسازی عملکرد خود ارائه دهید. برای از دست نرفتن مبلغ پرداختی حتی در صورت عدم رفع ساسپندی 100 درصد تضمین می کنیم که عودت هزینه در هر مرحله از اجرای اکانت و یا ساسپندی در کمتر از 48 ساعت انجام می شود. هرچند استفاده از کمپینهای ویدیویی بسیار هیجان انگیز و کارآمد است، اما متاسفانه بدلیل تحریمها و عدم امکان هدفگیری کاربرانی که در لوکیشن ایران هستند، استفاده از این روش تبلیغاتی نسبتاً هدفمندی پایینی خواهد داشت. اگر از تبلیغات گوگل استفاده کنم سایتمان بلاک می شود؟ تبلیغات در گوگل یکی از بهترین تصمیماتی است که می توانید برای گسترش، رشد کسب و کار خود و یافتن ثبت نام در گوگل ادز مشتری جدید بگیرید. همانطور که مستحضر هستید شما برای سئو کلمات را در اختیار سئو کاران قرار می دهید و آن ها با توجه به سختی کلمات تعرفه ای را پس از بررسی ها در اختیار شما قرار می دهند و این موضوع در تبلیغات گوگل هم صادق است چرا که هر چقدر کلمات شما سخت تر و عمومی تر باشد قیمت رزرو آن بیشتر خواهد بود، بنابراین اگر کلمات مناسب انتخاب کرده باشید می توانید از هزینه های جانبی خود بکاهید.

گوگل ادورز به عنوان یکی از سیستم های تبلیغاتی شرکت گوگل شناخته شده است. شاید بسیاری از افراد نیازمند برقراری ارتباط برای کسب اطلاع بیشتر باشند تا با مشاوره رایگان بتوانید تبلیغات خود را آغاز کنید و به صفحه اول گوگل برسید، این فرصت استثنایی را از دست ندهید و خود را در معرض دید مشتریان قرار دهید. گوگل ادز یک سیستم پرداخت به ازای هر کلیک (Pay-Per-Click) است که به هر برند اجازه میدهد هنگامی که در ارتباط با کالا و خدمات ارائه شده جستجویی انجام میشود، آن برند در معرض دید جستجوگران قرار گیرد. اگر شخصی قرار است روی تبلیغ کلیک کند و به سایت وارد و به مشتری تبدیل شود باید مطمئن شود که کلمه کلیدی در متن تبلیغاتی وجود دارد. رتبه کلی شما به برخی عوامل بستگی دارد که آنها را در این قیمت توضیح خواهیم داد. در این پست، هزینه معمول هر کلیک یا هزینه تبلیغات در گوگل ادوردز و عبارات کلیدی را به شما معرفی میکنیم و سپس به توضیح در مورد سایر هزینههای تبلیغات PPC ادوردز میپردازیم.

هزینه تبلیغات در گوگل ادز

امروزه با توجه به محدودیتهایی که گوگل برای نمایش تبلیغات در سایتهای فارسیزبان بوجود آورده، تبلیغ کردن در موتورهای جستجو در کشور ما بیشتر از پیش مورد توجه شرکتهای داخلی قرار گرفته است. این یک سیستم پرداخت به ازای هر کلیک (PPC یا Pay-per-click ) است. این نوع تبلیغاتی با مفهومی به نام پرداخت به ازای هر کلیک یا PPC شناخته می شود. نکته مهم دیگر اینکه پیشازاین که مشتریها بر روی تبلیغ شما کلیک کنند، نیازی به پرداخت هزینه برای تبلیغات گوگل ندارید. ساخت اکانت در گوگل ادز رایگان است و بابت ثبت نام هزینه ای از شما دریافت نمی شود اما اگر بخواهید کلیک خریداری کنید به ازای هر کلیک از شما هزینه دریافت خواهد شد اما مهم ترین بخش به هزینه بر می گردد که تعرفه های گوگل چقدر است؟ اما بر خلاف مزایده های معمولی فقط قیمت پیشنهادی شما مهم نیست بلکه کیفیت و اهمیت تبلیغات شما را نیز در نظر میگیرد.

درامد از گوگل ادز

گوگل ادز یک پلتفرم تبلیغاتی با مدل پرداخت به ازای کلیک (PPC) است که شمای تبلیغ دهنده به ازای هر کلیکی که روی تبلیغتان می شود هزینه می پردازید. برای اینکه بدانید چگونه می توان از گوگل ادز استفاده کرد باید بدانید که تنظیم و فعال سازی اکانت گوگل ادز کار آسانی است. پس از این مرحله شما می توانید به دنبال کلمات کلیدی مرتبط با فعالیت سایت خود بگردید. البته گوگل ادز از نظر هزینه نسبتاً پرهزینه میباشد، بهخصوص اگر در یک صنعتی فعالیت کنید که رقابت نزدیکی با افراد و شرکت های دیگر داشته باشید.

سایت گوگل ادز

اگر کمپین درستی در گوگل ادز طراحی و اجرا کنید تفاوت نرخ بازگشت سرمایه تبلیغاتی خود را با اختلاف از سیستمهای تبلیغاتی کلیکی ایرانی خواهید دید. در این مدل، سایت ها و اپ های ایرانی هم می توانند با رعایت نکاتی نمایش دهنده تبلیغات display گوگل شوند. اگر مایلید زود نتیجه بگیرید و در عین حال، رشد سایت شما با ثبات و مداوم باشد، حتما از ترکیب ادوردز و سئو استفاده کنید! آژانسهای تبلیغاتی نظیر دیما با تکیه بر تجارب خود، کمپین را از همان ابتدا و با انتخاب ترکیب بهینهی کلمات کلیدی، انتخاب کانالهای نمایشی مناسب و یا مشاورهی دقیق در راستای طراحی محتوای بصری در مسیری هدایت میکنند که بتوانید بهترین نتیجهی ممکن را در کوتاهترین زمان کسب کنید. در حالت کلی برای محاسبه پرداخت هزینه از دو روش پرداخت به ازای بازدید کننده (CPM) و میانگین تعداد کلیک دریافتی (CTR) استفاده می شود. شما می توانید برای پرداخت هزینه تبلیغ در گوگل خود از خدمات ایرانیکارت استفاده کنید.

ثبت نام در گوگل ادز