کاملترین راهنمای خرید لپتاپ استوک (دست دوم)

من خودم کلا طرفدار لپ تاپ های گیمینگ ایسوسم. این سری از لپ تاپ های گیمینگ ایسوس از سری سازنده پردازنده Intel میباشد و از سری پردازنده Core i5 پشتیبانی میکند. البته این نوع حافظه گران است و ممکن است بودجه شما کافی نباشد؛ در این صورت از لپ تاپ هایی استفاده کنید که حافظه اس اس دی و اچ دی دی را کنار هم داشته باشد. این لپ تاپ با طراحی براق فلزی دارای پردازنده Core i5 اینتل نسل یازدهم، صفحه نمایش لمسی بزرگتر 13 اینچی با تکنولوژی PixelSense و حداکثر 8 گیگابایت حافظه است.

اگر تمایل به کانفیگ یک کامپیوتر شخصی قدرتمند- که در برابر لپ تاپ گیمینگ گرانقیمت مقرون به صرفهتر است- دارید، میتوانید به راهنمای خرید کامپیوتر ما مراجعه کنید. اول پیشنهاد میکنم به سراغ مطلب « بهترین لپ تاپ های گیمینگ » بری. و اگه کارهای گرافیکی سنگینی انجام نمیدید براتون کافیه اما اگه واقعا میخواید یک لپ تاپ بخرید که تا سالها حرفه ای بتونید براتون کار کنه ب نظر من بهتره به سراغ مدل های گیمینگ بریم. یک مدل دیگر از لپ تاپ های ایسر سری نیترو 5 مدل AN515-45 است که مشخصات سخت افزاری کاملا مشابه با لپ تاپ ذکر شده در بالا را دارد با این وجود که در قلب تپنده آن به جای پردازنده Core i7 از پردازنده برند AMD مدل Ryzen 7 5800H استفاده شده است. با خرید این لپتاپ میتوانید کاملاً از عملکرد یک سیستم گیمینگ دسکتاپ قدرتمند بهرهمند شوید؛ سیستم دسکتاپی که در بدنهای قابلحمل ایجاد شده است!

بهترین لپ تاپ گیمینگ ۲۰۲۲

بهترین کار برای مقایسه دو CPU مقایسه ی بنچمارکاشونه و نمیشه گفت قدیمی شده چون CPU Core i7 با مدل های 9750H و 10750H از لحاظ بنچ مارک تفاوت زیادی باهم ندارن. علی رغم اینکه دو لپ تاپ بیان شده قبلی قوی تر از این مدل هستند اما این مدل نیز توانسته کارایی خود را به نمایش بگذارد. لپتاپ Alienware 13 R3 دل یک نوت بوک گیمینگ برجسته است که علاوه بر طراحی خیره کننده، دارای مشخصات قدرتمندی است و می تواند تجربه کاربری قابل توجهی را به دنبال داشته باشد.

بهترین لپ تاپ گیمینگ تا ۳۰ میلیون

اما به سختافزار این لپتاپ میرسیم، جایی که ما یک پردازنده نسل پنجم AMD با نام رایزن ۵ ۵۶۰۰H را مشاهده میکنیم. مگرنه عملکرد این لپتاپ مخصوصاً در زمینه بازی آن را برای کار و گیمینگ به شدت مناسب میکند. سؤالاتی از این دست بسیار هستند اما فراموش نکنید که لپ تاپهای گیمینگ به همراه مانیتورهای با کیفیت بوده و حمل پذیری آنها نیز دومین نقطه قوت آنها در برابر کامپیوترهای شخصی است. لپتاپ اچپی پاویلیون گیمینگ ۱۵ به دلیل برخورداری از قطعات سختافزاری بسیار قدرتمند، فنهای بسیار بزرگ برای انتقال حرارت و طراحی بسیار جذاب، یک محصول ایدهآل برای گیمینگ است. یکی دیگر از لپ تاپ های گیمینگ لنوو که نمی توان آن را در لیست بهترین لپ تاپ گیمینگ تا 30 میلیون قرار نداد، مدل 15.6 اینچی لنوو IdeaPad L340-R16 است.

و خیلی از لپ تاپ های بقیه دوستام قدرتمند تر نرم افزار ها رو ران میگرفت. من چند سال قبل که داشنجوی این رشته بودم، لپ تاپ لنوو IP310 داشتم. سلام من یه لپتاپ مناسب برنامه نویسی و تا حدودی گیم و برنامه های سنگین میخوام. سلام خسته نباشید، ی سوال داشتم. سلام… من میخوام asus s533jq-a بگیرم.. بازم خوشحال میشم اگه سوالی داشته باشی رو جواب بدم. بازم اگه سوالی هست خوشحال میشم بتونم کمک کنم. دلم میخواست یک لپ تاپ TUF هم معرفی کنم اما بعضی وقتا HP من رو شگفت زده میکنه.

پردازنده در نظر گرفته شده برای این محصول از سری Core i5 و مدل 11260H است. Core i7 10750h 16GB 512GB SSD و 6 گیگ حافظه ی اختصاصی برای پردازنده ی گرافیکی هستش. و میشه بر روی اون حافظه SSD هم قرار داد. به همین منظور پنل های 120 144 هرتز بر روی خیلی از دستگاه های گیمینگ قرار گرفته تا این مشکل خیییلی کوچیک رو هم بر طرف کنند. بعدی هم ی لپ تاپ مدرن ساخت هوآویه به اسم MateBook D BoB-WAH9 که واقعا در طراحی فوق العادس. باتری لپ تاپ های گیمینگ طول عمر بالاتری دارند و همچنین قوی تر می باشند. و اما معرفی لپتاپهای بالارده در عرصه گیمینگ که میتوان گفت از 40 میلیون تومان به بالا باید دنبال آنها باشید. اما اگه حوصله نداری همه ی لپ تاپ ها رو دونه به دونه بررسی کنی.

بهترین لپ تاپ گیمینگ

این محصول در مدلهای مختلف راهی بازار شده و به همین دلیل با توجه به سخت افزاری که دارد قیمت آن هم متفاوت خواهد بود. اما با توجه به نیاز و بودجه تون من داشتم لپ تاپ بروز موجود در بازار رو بررسی میکردم که یک به لپ تاپ زیر برخورد کردم. حافظه ی پرسرعت و طراحی مدرن این لپ تاپ باعث شده تا یکی از بهترین لپ تاپ های گیمینگ ارزان بازار باشد. برای یک گیمینگ تنها نکته ای که اهمیت دارد، کارت گرافیک دستگاه می باشد. لپ تاپ اچ پی مدل Pavilion Gaming CD1008-E دارای ابعاد 17 اینچی که برای کاربرهای حرفه ای خیلی بهتره.

بهترین لپتاپ های گیمینگ

بسیاری از کاربران به دنبال خرید لپ تاپ با کمترین هزینه برای پوشش نیازهایشان هستند. در ادامه به چند سؤال پُرتکرار شما پاسخ میدهیم؟ این مدلی که شما پیدا کردید کارت گرافیک مجزای 2 گیگابایتی داره. این لپ تاپ با پردازندههای Ryzen 5000 AMD در یک شاسی جذاب 16 اینچی تولید میشود که صفحه نمایش آن دارای وضوح 2560 در 1600 پیکسل و نرخ تازه سازی 165 هرتزی است. 16گیگابایت رم و سی پی یو نسل دهم Core i7 لپ تاپ ایسوس VivoBook S533JQ براحتی نیازهای شما رو برآورده میکنه. بین سری pavilion gaming اچ پی و سری tuf ایسوس کدامیک رو پیشنهاد میدید؟ اما نمیتونم بگم که سری Pavilion Gamaing اچ پی در چه حدیه. اما اگر کارهای گرافیکی را در حد ساده و ابتدایی انجام میدهید ۲ گیگابایت کارت گرافیک نیز میتواند برای انجام امور شما کافی باشد.

یکی از بهترین لپ تاپ های گیمینگ با بودجه ی 45 میلیونی لپ تاپ ایسر پریدیتور مدل Helios 300 PH315-53-72XD هستش. با بودجه ای که در اختیار دارید میتونیم با خیال راحت به سراغ لپ تاپ های گیمینگ بریم. اعتماد کردن به این شرکت تایوانی بنظرم کار عاقلانه تریه. اینکه من اطلاعات لپتاپ اچ پی مدل DB1200-C رو دیدم و بنظرم خیلی جالب بود ولی سوالم اینه ک ارزش خرید داره نسبت ب هم قیمت هاش، و اینکه میشه باهاش بازی کرد؟ هوآوی و لنوو هردو نسل 10 و اچ پی نسل 9 هستش که بهتره از نسل 10 انتخاب کنی . هدف از این کار ساده سازی فرآیند تصمیم گیری برای شماست. طی این مطلب قصد داریم به شما در تصمیم گیری خرید بهترین لپ تاپ برای معماری کمک کنیم. اگر حرفه ای هستید و به یک لپ تاپ پیشرفته برای ویرایش ویدئو نیاز دارید ، برای انجام کار خود به صفحه نمایش واضح و روشن تر احتیاج خواهید داشت .

و اینم بگم که زبان طراحی لپ تاپ های گیمینگ کلا به دلیل استفاده بیشتر از فن های سر خود کمی ضخیم تره و اینکه کلا جنس بدنه ی لپ تاپ های گیمینگ ظرفیت جابه جایی های زیاد رو دارند و خیلی کم آسیب میبینن. البته قیمت به نسبت کم آن نباید شما را گول بزند چرا که با وجود قیمت خوبی که دارد این لپ تاپ می تواند با تعداد زیادی لپ تاپ خوب و گران قیمت رقابت کند. این لپ تاپ رام 32 گیگی، حافظه ی 1 ترابایتی SSD و حافظه ی مجزای گرافیکی 4 گیگی داره. و پیشنهاد میکنم موقع خرید یک 600 تومن هزینه کن و یک حافظه ی 128 SSD هم روش نصب کن تا سرعت لپ تاپت هم به شدت بالا بره. اگرچه از نظر ویژگیهای اضافی در مقایسه با همتای ممتاز خود یعنی Yoga 9i سبک است، اما یکی از شاترهای کشویی لنوو را برای وبکم خود دارد که در صورت تمایل به شما حریم خصوصی میدهد.

صفحه نمایش 15.6 این لپ تاپ با دو لولای مجزا در سمت راست و چپ محصول به بدنه بهترین لپ تاپ تا ۲۵ میلیون متصل شده است. برخلاف این که بیشتر افراد فکر میکنند صفحه نمایش در لپ تاپ مخصوص ترید اهمیت ندارد، به دلیل استفاده طولانی مدت و نیاز به مشاهده جزئیات در امر تریدینگ لازم است تا صفحه نمایشی را انتخاب کنید که به چشمان شما آسیب نزند و در کنار آن رزولوشن مناسبی نیز داشته باشد. اکثر کارتهای تصویر میتوانند بدون اینکه تغییر سختافزاری زیادی نیاز باشد، ارتقا پیدا کنند. در انتخاب مقدار حافظه رم، گیمرها با تنوع مناسبی روبهرو هستند و میتوانند از بین ظرفیتهای 16 و 32 گیگابایتی، مدل مناسب را انتخاب کنند. لپ تاپ مورد نظرتون هم با بررسی که داشتم فاقد SSD هست، شاید منظور فروشنده کانفیگ دیگهای از این مدل بوده. فقط ی مشکلی که شاید زیاد هم به چشم نیاد حافظه ی گرافیکی هستش که ای کاش 2 گیگ بیشتر براش در نظر میگرفتن.

لپ تاپ گیمینگ

برای برنامه نویسی هم خواستی لپ تاپ بخری بستگی به زبان برنامه نویسیت داره اما من پیشنهاد می کنم که به حافظه ی SSD دقت بیشتری بکنی که حتما داشته باشه. دو پورت USB 2.0، یک پورت USB 3.0 و یک پورت USB Type C در اطراف این لپ تاپ مشاهده میشود و از دیگر مشخصات این مدل میتوان به پشتیبانی از حسگر اثر انگشت، اسپیکرهای هارمن کاردن، شیار کارت حافظه و باتری ۵۰ وات ساعت اشاره کرد. از همراهی تون با مسترنکست ممنونم.

هدف از این کار ساده سازی فرآیند تصمیم گیری برای شماست.

بصورت کلی اگه کارهای گرافیکی شما در حد استفاده از نرم افزارهایی مثل فتوشاپ است اصلا نیاز به هزینه سنگین نیست و میتونید در بین لیست «بهترین لپ تاپ های تا 20 میلیون تومان» یا حتی «بهترین لپ تاپ های تا 15 میلیون تومان» لپ تاپ مورد نیاز خودتون رو پیدا کنید. در هر صورت انتظار نداشته باشید بازی رو در حالت بدون شارژر و فقط باتری ، بتونید به خوبی اجرا کنید . بدون وجود یک کارت گرافیکی مجزا نمیتوانید بازی کنید.

در نتیجه بنا بر نیاز خود باید لپ تاپ مورد نظر را انتخاب کنند. لپ تاپ تدوین و کار گرافیکی علاوه بر تمام مشخصاتش بیشتر باید روی کارت گرافیکش اختصاصی تر باشه. و تنها نکته منفی در این لب تاپ تچ پد آن است که خیلی از مشتریان این نظر را داشتن پس از مدت استفاده زیاد دقت لازم را ندارد. با این لپتاپ میتوان بازی کرد ولی بازیهایی که از نظر MAP و گرافیکی سبک و کوچک باشند. من آدرس یک سایت رو میذارم که توش خیلی راحت تمام پردازنده ها مرکزی رو با امتیاز بنچمارک و رده بندی شون به صورت نمودار نشون داده. این کامپیوتر قابل حمل به همراه قابلیتهای عرضه خواهد شد که از یک کنسول معمولی انتظارش را نخواهید داشت.

اما نکته اینجاست که لپ تاپ ایسوسی که شما بهش اشاره کردی فک کنم رم کمتری نسبت به لنوو داره، این نکته رو هم مد نظر قرار بدین. لپتاپهای طراحی خاص خود را دارند و به همین دلیل در هر فضایی نمیتوانید آنها را قرار دهید. با بازی در Far Cry New Dawn، تحت تأثیر گیاهان یوکای طلایی و مرغ مگس خوار سبز مایل به آبی قرار گرفتیم. اما اگر برای کارهای گرافیکی نیاز به طراحی سه بعدی و یا رندینگ سنگین دارید باید یک سیستم قوی با کارت گرافیک خوب و سی پی یو قدرتمند انتخاب کنید که کمی قیمت لپ تاپ ها برای این منظور بالا میرود و در مطلبی که اشاره کردیم آوریم. بله حتما. ما قبلا در مقاله «بهترین لپ تاپ هیا پیشنهادی برای کارهای گرافیکی» لیستی از بهترین لپ تاپ رو برای این منظور معرفی کردیم که پیشنهاد میکنم حتما این مطلب رو مطالعه کنید.