پله برقی چیست؟ انواع نصب مشخصات فنی قیمت

انواع پله برقی بر اساس نوع طراحیهنگام نصب پله برقی، المان های مختلفی از قبیل ظرفیت، نوع موتور، ایمنی تجهیزات و روش نصب باید مدنظر قرار گیرند. برای عملیات نصب و راه اندازی پله برقی همانند آسانسور نیاز است تا محل قرار گیری پله برقی مشخص شده باشد و عملیات آهن کشی آن پایان یافته باشد. با گذشت زمان و با پیشرفت تکنولوژی در برخی از اماکن پله برقی جایگزین راه پله گردید. برای اینکه در ارتفاع های زیاد و در مکان های پر تردد، جابجایی افراد با سرعت بیشتری انجام پذیرد، پله برقی طراحی و ساخته شد. پله برقی با به کار گیری از تجهیزات الکتریکی و مکانیکی، توانسته تا زمان انتظار و فوت وقت که در سیستم آسانسور وجود داشته را از بین ببرد. نحوه کارکرد پله برقی بدین صورت است که، در یک چرخه تکراری، پلکان پله برقی همواره در گردش هستند، و پله های پنهان دقیقا در زیر پله های بالایی قرار می گیرند.

نظرات کاربران

نهایت ظرفیت آسانسور حدود 10 تا 15 نفر به طور همزمان می باشد اما در پله برقی این تعداد به بیش از 20 نفر نیز می رسد. پله های پله برقی ثابت می باشند و به هم وصل اند که به سمت پایین یا بالا حرکت می کنند اما این پله ها از پشت روی یک کمربند نقاله که توسط موتور هدایت می شود حرکت می کنند. پله‌ برقی ها از نظر کاربردی که دارند به ۳ دسته semi out door, indoor, منبع out door تقسیم می‌ شوند که در محیط آزاد (بیرون از ساختمان ها)، محیط های بسته(درون ساختمان ها) و در نهایت، نیمه بسته(پل‌های عابر پیاده) کاربرد گسترده ای دارند.

اگر پروژه ای بلند مرتبه یا دارای سرعت بالا دارید، بهترین انتخاب برای شما آسانسورهای کششی می‌باشد. شرکت آسانبرکاران عرشیان با توجه به تجربیات اجرایی خود به ویژه در متروهای اصفهان، شیراز و مشهد با استفاده از کادر مجرب و همچنین جذب پیمانکاران متخصص کلیه عملیات نصب و راه اندازی را انجام می دهد. بر اساس استانداردهای جهانی، زاویه پله های برقی که کمتر از شش متر ارتفاع دارند برابر با ۳۵ درجه است. واقعیت– پله برقی فقط زمانی می ایستد که فردی توقف اضطراری را فعال کند یا هنگامی که یک مانع بوجود بیاید و یا سرعت پله یا دستگیره ها بیش از حد معمول یا کمتر از حد معمول شود.

با کمی بررسی و تحقیق در بازار می توان به راحتی به این موضوع پی برد که قیمت محصولات شرکت هیدروفرکو نسبت به کیفیت و دقت ارائه شده در طراحی و تولید آن ها، بسیار مناسب می باشند. سیستم های پنوماتیکی نیز همانند سیستم های هیدرولیکی از نیروی سیالات برای به حرکت درآوردن سایر اجسام بهره گیری می کنند؛ با این تفاوت که سیالات مورد استفاده در سیستم های پنوماتیکی، به جای مایعات، گازها هستند. این سیستم ها نیز در بسیاری از صنایع و کارخانجات و … کاربرد دارند. شرکت لاران صنعت، از برترین تأمین کنندگان قطعات پنوماتیک می باشد که کیفیت، ایمنی و بازدهی بالا را جزو معیارهای اصلی خود قرار داده است.

شرکت صنعتی بهران آسانبر، آسانسورهای خود را سه دسته ی اقتصادی و کلاسیک و حرفه ای تقسیم بندی کرده و روانه بازار می کند. این آسانسور ها دارای مزیت هایی همچون مرغوبیت تجهیزات ، مصرف بهینه انرژی به دلیل بهره گیری از سیستم های گیرلس و فناوری های ذخیره انرژی ، و همچنین استفاده از VVVF و سازگار با محیط زیست است که به عنوان یکی از اصلی ترین انتخاب های شرکت های فعال در زمینه آسانسور می باشند. شرکت بهران آسانبر علاوه بر تامین نیازهای داخلی، به دنبال انجام پروژه های منسجم مانند صادرات به سایر کشور های دیگر می باشد.

درباره آسانسور و پله برقی

این نوع تابلو که به تابلوی دوسرعته معروف است تمام ایرادات تابلو‌‌‌‌های رله‌ای را جز ابعاد بزرگ و پیچیدگی تابلو داراست. نصب این تابلو همچنان ادامه دارد با اینکه بدلیل تاثیرات مخرب بر ولتاژ و مصرف بالا در برخی شهر‌‌‌‌های بزرگ در ایران ممنوع شده‌است. اما در ساختمانهایی که نیاز به پروانه پایان کار ندارند و یا در تعمیرات آسانسور‌‌‌‌های قدیمی همچنان به دلیل قیمت پایین تر آن نسبت به تابلو‌‌‌‌های جدید پیشنهاد می‌شود. با پیشرفت الکترونیک صنعتی و ارزان‌تر شدن اینورترها استفاده از آن‌ها در تابلو‌‌‌‌های فرمان آسانسور رایج شده است و کم کم جایگزین سیستم‌‌‌‌‌های کنتاکتوری می‌شوند. کاهش تکان ها در هنگام تغییر سرعت و افزایش ضریب توان به دلیل اتصال با واسطه از طریق بانک خازنی اینورتراز مزایای تابلو‌‌‌‌های فرمان اینورتری است که به تابلو‌‌‌‌های درایودار شناخته می‌شوند. هزینه نگهداری و تعمیرات موتورهای گیرلس نسبت به موتورهای گیربکس کمتر می‌باشد؛ نیاز به روغن کاری ندارد و با توجه به عدم وجود گیربکس و چرخ دنده، اصطکاک مکانیکی نیز وجود ندارد که این امر موجب می گردد با گذشت زمان کیفیت حرکتی آن به صورت چشمگیر دچار تغییر نشود.

اما این موتور و فشار تنها در حرکت به سمت بالا مورد نیاز است و برای حرکت کابین به سمت پایین نیازی به روشن کردن موتور و مصرف توان نیست و تنها با بازکردن یک شیر و خالی کردن روغن جک کابین به آرامی به سمت پایین حرکت می‌کند. به عبارت دیگر یک سیستم هیدرولیک تنها در نیمی از مسافت حرکتی خود (تنها به سمت بالا) خود توان قابل ملاحظه ای مصرف می‌کند و در نیمه دیگر (تنها به سمت پایین) از نیروی گرانش استفاده می‌کند و این موضوع مصرف برق بالاتر آن نسبت به آسانسور‌‌‌‌های دوسرعته را منتفی می‌کند. در طراحی آسانسور علومی همچون مکانیک، برق و الکترونیک، معماری و صنایع مورد استفاده‌است.

موتورهایی که در پله برقی استفاده می گردد، معمولا همان موتور گیربکس سه فازی است که در آسانسورها نیز کاربرد دارد. در پله برقی و رمپ ها معمولا از موتورهایی استفاده می کنند که تعداد قطب بیشتری داشته باشند، زیرا تعداد قطب بیشتر در این موتورها سبب می گردد، تا موتور حرکت نرم و بدون تکانی را داشته باشد. این دو پلتفرم، قسمتهای منحنی حفاظ را در خود جای می دهند، همچنین موتور، گیربکس و پله ها را.

  • پله برقی برای سرعت دادن به جابجایی افراد در بین طبقات ساختمان در کمال آرامش و بدون فوت وقت طراحی و تولید شده است.
  • پله‌‌‌‌های مکان‌‌‌‌های عمومی به صورت heavy duty طراحی می‌گردد که همان پله‌‌‌‌های معمولی تقویت شده میباشند که برای کار در شرایط دشوار طراحی می‌گردند.
  • به خاطر همین تکان شدید بود که سرعت نهایی کابین در این موتورها کم بود.
  • اشتباه– کودکان اغلب فکر می کنند پله ها به طبقه پایین می ریزند و هر روز باید به بالا برده شوند تا دوباره به پایین بیایند.
پله برقی چیست؟ انواع نصب مشخصات فنی قیمت

آسانسور تنها وسيله رفت و آمد ترافیکی است که مورد استفاده تمامی گروه سنی قرار می گيرد و عمومي ترين وسيله جابجائي عمودی در جهان است. استفاده از آسانسور در اماکن عمومی و خصوصی بسیار رواج یافته است و دیگر کمتر کسی را می‌توان یافت که از این وسیله پرطرفدار استفاده نکند. سطح لرزش افقی که هنگام حرکت این موتور ایجاد می شود متناسب با استاندارد جهانی CEاست. ایمنی آسانسور؛ نکاتی در مورد محافظت از آسانسور در ماه های تابستان آیا می دانستید که هر سال به طور متوسط 30 حادثه…

تفاوت بین پله برقی و آسانسور