پلنیوم باکس ، دریچه اجرا نما ساختمان و پاساژ معماری و عمرانی مهندسی ساز

نحوه نصب پلنیوم باکس به ورودی و خروجی یا به صورت فلنچ می‌باشد که با پیچ های مخصوص فیکس می شود و یا بابست های لوله فلکسیبل به طوقه پلنیوم و خروجی و ورودی هوا متصل می شود. یکی از معضلات پاساژ ها، مراکز تفریحی یا ورزشی این بود که زمانی که از کانالهای چهارگوش یا گرد استفاده میشد فقط دبی هوا به یک نقطه متمرکز ریزش داشت. با ورود پلنیوم باکس ها این اشکال رفع شد و باعث شد که شما یکنواختی هوا را در سراسر فضا داشته باشید. برای هدررفت هوای کمتر میتوان پلنیوم باکی ها را با عایق های الاستومری یا عایق های پلی اورتان عایق نمود. البته میتوان با عایق های پلی اورتان نیز پلنیوم با ابعاد مختلف تولید نمود. باکس پلنیوم را می توانید متناسب با نیاز خود در محیط مورد نظر در جنس های مختلفی نظیر گالوانیزه و یا آلومینیومی تهیه کنید.

تحت این شرایط برای این‌ که از نصب دریچه کولر، بخاری یا هر سیستم حرارتی و سرمایشی دیگری جلوگیری شود برای هر اتاقی از چیلر و دریچه کانال باکس فنکویل استفاده می‌کنند. با استفاده از این سیستم‌ها جریان هوای خنک و گرم زمانی ‌که وارد لوله‌های خرطومی شود. پلنیوم باکس فشار آن را تنظیم می‌کند و جریان هوا را به ‌صورت یکسان در ساختمان پخش می‌کند.

  • لازم به ذکر است تعداد اسلوتهای دریچه اسلوت، تا ده اسلوت نیز قابل افزایش و تولید میباشد.
  • باکس های پلنیوم در واقع یک وسیله انتقال هوا هستند که هوای جمع شده در باکس را به صورت کاملا منظم و لایه ای از طریق دریچه های اسلات به بیرون منتقل می کنند.
  • عدم‌نیاز به اتصالات جدید در هنگام نصب دریچه تنظیم هوا در سیستم هوارسانی و کاهش درصد هدر رفت انرژی در کنار وجود عایق الاستومری نیز به افزایش کیفیت کار کمک خواهد نمود.
  • قسمت بیرونی دریچه ها در باکس های پلنیوم به صورت خطی ساخته می شوند شما می توانید در این ناحیه تعداد دریچه ها را تغییر دهید که معمولا تا 10 اسلات قابل تغییر هستند.
  • شاید بسیاری از افراد با کارایی پلنیوم باکس‌ها آشنایی نداشته باشند، در واقع باید بگوییم که این وسیله همانند یک باکس اختلاط هوا کار خود را انجام دهد که توسط آن پخش هوا به ‌صورت لایه‌ای و آرام‌ آرام انجام می‌گیرد.
با توجه به وجود محدودیت جهت ضخامت عایق نصب شده داخل پلنیوم در مناطقی که میزان رطوبت هوا بسیار زیاد است عایق کاری روی آن انجام می شود . عمدتا جهت مرتبط ساختن لاین اصلی کانال هوا در سقف کاذب و پلنیوم باکس، از انواعِ کانال خرطومی(فلکسیبل) استفاده می شود که بوسیله ی بست و چسب هوابندی از هر دو سو هوابندی می شود. عمدتا جهت مرتبط ساختن خط اصلی کانال هوا در سقف کاذب و پلنیوم باکس، از انواع کانال خرطومی (فلکسیبل) استفاده می‌شود که به‌وسیله بست و چسب هوابندی از هر دو سو هوابندی می‌شود.

تهیه بهترین پلنیوم باکس

در دریچه های رفت احتیاج به یک باکس هوا می باشد که بتواند باد را به صورت گسترده به سمت پایین هدایت کند. پلنیوم باکس با یک طوقه یا چندین طوقه که ابعاد آن می تواند متفاوت باشد، به دریچه متصل می گردد و همراه با کانال فلکسیبل مقدار عبور هوا به سمت پلنیوم پشت دریچه تنظیم می گردد. جنس پلنیوم پشت دریچه معمولاً از ورق گالوانیزه با ضخامت بین ۵۰ تا ۸۰ تولید می گردد. همانطور که از مطالب گفته شده مشخص است باکس های پلینوم با کارایی منحصر به فردی که دارند می توانند به منظور اختلاط موثر هوا و خروج لایه ای آن مورد استفاده قرار بگیرند. این وسیله می تواند هوا را به طور کامل پخش کند و از تمرکز خروج آن در یک دریچه مشخص جلوگیری کند. متناسب با نوع نیازی که دارید و همچنین بسته به شرایط سقف کاذب می توانید از جنس ها مختلف و ضخامت های متفاوتی بهره بگیرید.

نمونه کار بازسازی مهندسی ساز نمونه کار بازسازی و ساخت مهندسی ساز با توجه به درخواست… این نوع به علت فلز آلومینوم گالوانیزه شده، بسیار بادوام بوده و برای محیط های مختلف پاسخگویی مناسبی دارد. شرکت جهان ابنیه آژند با داشتن سال ها دانش و تجربه و تخصص بالا در زمینه طراحی، نصب، اجرا و راه اندازی اتاق تمیز توانسته جایگاه خود را در صنعت کلین روم نمایان سازد. © هرگونه کُپی برداری از مطالب اختصاصی سایت جهت استفاده تجاری ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد. نمونه کار نما نمای خشک چیست؟ در سیستم نمای خشک برای اتصال المان ها به یکدیگر از ملات… از این محصول عایق شده میتوان در اماکن تجاری بزرگ و سالن های سینما و رستوران و بیمارستان و برج های مسکونی بزرگ استفاده کرد.

پلنیوم باکس ، دریچه اجرا نما ساختمان و پاساژ معماری و عمرانی مهندسی ساز

پلنیوم ها در حقیقت نقش واسطه را بین خط اصلی کانال هوای رفت و دریچه های خطی دارند. خاصیت اصلی این ابزار ایجاد میزان فشار همگن و یکسان در تمام طول دریچه است تا از تمام نقاط طول دریچه های خطی مقدار یکسان هوا خارج شده و سرعت خروجی هوا در تمام طول دریچه خطی یکسان باشد. باکس تنظیم هوا علاوه بر ایفای نقش اساسی خود در شبکه توزیع هوا، در صورت تولید به‌همراه دریچه هوا متصل به آن امکان پخش جریان هوا را نیز دارد. فن کویل یکی از سیستم‌کاهش دما ساختمان بوده و استفاده از جعبه تنظیم هوا در انتهای مسیر کانال‌کشی فن کویل بسیار حیاتی خواهد بود. همچنین جهت افزایش کیفیت شبکه هوارسانی از مدل‌های همراه با عایق پلنیوم باکس استفاده شده تا از از پیچیدن صدا و هدر رفت انرژی جلوگیری شود.

پلنیوم باکس – هوادهی یکنواخت در دریچه های خطی

☆ لازم به ذکر است دریچه هایی که بر روی پلنیوم باکس نصب می شوند از داخل بوسیله تعدادی بست خرچنگی به پلنیوم فیکس شده دیگر نیازی به سوراخ کاری بر روی قاب دریچه ها و خراب شدن نمای کار نمی باشد. جهت هوارسانی در سقف فضاهایی مثل لابی های ساختمانهای مسکونی، سالن های ساختمانهای اداری، تجاری،پاساژها و هتل ها، دریچه ها بصورت دکوراتیو (اسلوت و خطی)، طراحی و اجرا می گردد. کانال فلکسیبل الاستومری مقاوم در برابر انتقال صوت و زوزه برای هوارسانی و مکش هوا در سیستم های تهویه مطبوع در ساختمان های مسکونی استفاده می شود.

از پلنیوم باکس در جهت افزایش کیفیت جریان هوا باید در حد فاصل 80 الی 120 سانتی-متری یک دریچه هوا داشته باشد. پلنیوم باکس مانند یک باکس اختلاط هوا عمل می کند که با استفاده از آن توزیع هوا در محیط به صورت آرام و لایه ای انجام می شود. پلنیوم باکس باتوجه به کاربردی که دارد، از ورق های گالوانیزه با ضخامت وطول و عرض متفاوت ساخته می شود. شرایط سقف کاذب، طول و عرض دریچه های خطی و اسلوت در ابعاد و اندازه های پلنیوم باکس تاثیرگذار است. شیوه اتصال هر کدام از انواع جعبه تنظیم هوا بر روی دیوار، سقف و سقف کاذب با یکدیگر متفاوت بوده و نیازمند ایجاد ساپورت‌گیری و اتصالات خاص خود خواهد بود.

امکان تعبیه ی لبه ی خم دار در قسمت دهانه ی خروجی هوا، که باعث اتصال دریچه هوا بوسیله بست های خرچنگی به باکس می شود. استفاده از ضخامت مناسب و عایق های حرارتی و صوتی استاندارد مهمترین پارامترهای در طراحی پلنیوم باکس هست. ما با استفاده از کارشناسان حرفه ای و با تجربه بهترین نمونه از پلنیوم باکس ها را در اختیار مشتریان می گذاریم. پلنیوم باکس پیش عایق هشتاد درصد سبک تر از نمونه گالوانیزه آن است و به دلیل عایق بودن از تجمع رطوبت درون آن جلوگیری می شود. بین دمای فضای سقف کاذب و و بدنه ی پلنیوم باکس از هرگونه تبادل دمایی جلوگیری می کند.

پلنیوم باکس را میتوان با عرضهای مختلف و به طول های نامحدود تولید و عرضه کرد. طوقه های ورودی پلنیوم باکس ها قابل تغییر به سایزهای ۱۵ سانت، ۲۰ سانت و ۲۵ سانت به بالا می باشد. یعنی می توان گفت سایز طوقه ها بسته به لوله های فلکسیبل دو و نیم اینچ به بالا قابل تولید و عرضه است. شرکت پخش نیرو سپهر مهار در راستای تولیدات به روز با استفاده از تجهیزات مدرن توانسته است تمامی پلنیوم باکس ها را با دستگاه سی ان سی برشکاری نموده و با دستگاه اتومات خم برک محصولی زیبا و فنی وارد بازار نمایند. نحوه نصب هر کدام از مدل‌های جعبه تقسیم هوا با یکدیگر متفاوت بوده و بهتر است این کار توسط یک شخص دوره دیده و باتجربه انجام شود. البته این اتفاق ممکن است نشان‌دهنده عایق‌بندی نامناسب، کثیفی فیلتر یا رطوبت بالای منطقه سیستم هوا رسانی باشد که باید به بررسی عایق حرارتی و برودتی این سیستم بپردازد.

نمونه کار نما نمای خشک چیست؟