پارچه سایبان و انواع آن

پارچه سایبان اکریلیک دارای وزنی نسبتا سنگین بوده و قابلیت دفع آب را دارد. علاوه بر این قابلیت ضد آب نیز داشته و از نفوذ باران و برف به درون بافت خود جلوگیری می کند. علاوه بر این دارای قابلیت ضد اشعه ماوراء بنفش نیز می باشد. پارچه سایبان باید دارای یک سری ویژگی های خاص باشد تا به خوبی از پس وظایف خود برآید. از ویژگی های خوب این نوع ورق هستند. تنها برخی از موارد تاثیرگذار در هزینه ساخت سایبان می باشند. امروزه برخی پارچه برزنت را با نام پارچه ترانزیتی نیز می شناسند. اگر تا پیش از این گمان می کردید که این سازه صرفاً به منظور ممانعت از تابش اشعه خورشید مورد بهره برداری قرار می گیرد، این مقاله را با دقت بیشتری مورد مطالعه قرار دهید.

این مدل سایبان محافظ خوبی برای وسایل نیست و در مدت طولانی باعث خراب شدن مبلمان و وسایل خانه میشود اما امروزه تقریباً بسیاری از خانهها از شیشه درست شدهاند، حتماً شما هم با این نوع خانهها روبه رو شدهاید. مکانیکی بودن سیستم این نوع از سایبان ها باعث می شود تا باز و بسته شدن آنها کمی دشوار به نظر برسد. در واقع اغلب سایبان ها و آلاچیق های پارچه ای طراحی شده، از پارچه های برزنتی استفاده می کنند. در واقع به شکل دادن به این پارچه، امکان ایجاد طرح ها و سبک های مختلف در ساخت سایبان به وجود می آید. در غیر این صورت آلاچیق مورد نظر کارایی لازم را نداشته و مفید واقع نخواهد شد. اما گاهی دیده شده که این سقف را حتی به صورت مدور یا گنبدی در نظر می گیرند. اما مدل متحرک را می توان با توجه به نوع نیاز باز و بسته نمود.

این سایبان ها برقی بوده و به آسانی باز و بسته می شوند.

تفاوت این سایبان با مدل سایبان بازویی، نحوه باز و بسته شدن آنها میباشد. الیاف PVC در پارچههای چندلایه با مقاومت حداکثری استفاده میشوند. پارچه هایی که از الیاف پلی استر تهیه می شوند، نسبت به مدل های نخی گران قیمت تر خواهند بود. البته نسبت به سایر نمونه های سایبان های فنری از عمومیت بیشتری برخوردار هستند. طراحی و ساخت سایبان پارکینگ، ساخت سایبان درب حیاط، ساخت سایه بان تراس و بالکن، سایبان استخر شهر کرج | ساخت سایبان برای خودرو و ساخت سایبان ارزان و ساخت سایبان ساده، متحرک و برقی در ابعاد مختلف با بهترین متریال و مناسب ترین قیمت ساخت سایبان در هوم سرویز شهر کرجهوم سرویز با شناسایی و انتخاب سخت گیرانه متخصصین در سطح شهر کرج در خدمات طراحی و ساخت سایبان پارکینگ، استخر، تراس و گلخانه شهر کرج دسترسی به ساخت سایبان پارکینگ را تسهیل نموده است.خاطر نشان می سازد این انتخاب در دسترس کلیه ساکنین شهر کرج قرار گرفته است که با مطالعه و بررسی سوابق متخصصین و همیاران هوم سرویز و از بین ساخت سایبان ساده، متحرک و برقی کرجی، متخصص مورد نظر خود را پس بررسی نظرات سایر مشتریان در شهر کرج و همینطور مشاهده مدارک و سوابق همیاران فعال در طراحی و ساخت انواع سایبان پارکینگ، استخر، تراس کرج انتخاب نمایند.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی، سایبان ها به صورت چند منظوره طراحی می شوند. در حالی که این طرح عمدتاً در خودروهای با کارایی بالا یافت میشود، میتوان این طرح را برای جایگزینی درب های معمولی مانند دربهای قیچی تطبیق داد. سوله سایه بان هر چقدر هم که مهم باشد، جزئی فرعی از سیستم تلقی می گردد که بر همین اساس، عمدتاً هزینه کمتری نیز از سوی مدیران و تصمیم گیرندگان، برای ساخت آن در نظر گرفته می شود. تیر ورق بر خلاف تیر آهن ، تحت فشارها و نیروهای کششی مختلف خصوصاً نیروهای خمشی، مقاومت بالایی از خود نشان می دهد و همچنین ساخت سوله در دهانه های بزرگ را امکان پذیر می سازد. اما گاهی مدت زمان توقف در سایه بان زیاد است و اقلامی که در آن محل قرار می گیرند از ارزش بالایی برخوردار هستند.

این مدل دارای انعطاف پذیری بالایی بوده و به راحتی می توان آن را فرم داد. این فروشگاه دارای مجموعه ای عظیم از انواع پارچه های کاربردی برای ساخت سایبان، سازه کششی، آلاچیق چادری و .. می باشد. همینطور سایه بان کالسکه ای دارنده قابلیتی میباشد که از ورود گرد و غبار به درون فروشگاه ها هم جلوگیری خواهد کرد . سایبان ها در انواع سبک ها و همچنین جنس های مختلف قابل طراحی و ساخت هستند. وزن نسبتا سبک این پارچه، آن را به انتخابی ایده آل برای ساخت سایبان های متحرک تبدیل نموده است.

ضمن این که از آن برای محافظت در برابر باد، باران و برف در روزهای سرد سال نیز استفاده می کنند. ضمن اینکه در برابر فشار و بادهای شدید مقاومت خوبی دارند. این مدل دارای دوام و مقاومت بالا در برابر نفوذ آب به درون بافت پارچه است. اگر یک موتور برقی نیز داشته باشید، یک لایه اضافی محافظت در برابر عناصر طبیعی ، به ویژه برای جلوگیری از ورود آب به موتور نیاز است. این نوع سایبان نامهای دیگری مانند شید گلخانه و سایبان نیز دارد که برای ایجاد سایه و کاهش دمای گلخانه ، گلخانه را می پوشاند.

طول و عرض سایبان متراژ نهایی سایه بان را مشخص می کنند. یکی دیگر از ویژگی هایی که همه سایبان های مخصوص ماشین باید داشته باشند، دوام و طول عمر بالا است. پارچه مورد نظر باید دوام کافی در برابر شرایط محیطی مختلف را داشته و از طول عمر بالایی برخوردار باشد. سوله تیر ورقی یک سازه بسیار کاربردی است که از قطعات مقاوم و در عین حال سبک ساخته می شود که در برابر انواع تنش ها و فشارها، استحکام بالایی از خود نشان می دهند.

در پارچه های پلی استری هر چه ضخامت بیشتر باشد، مقاومت آن هم بیشتر خواهد بود. بدنه آن هم از چهارچوب های فلزی یا چوبی و کابل های مقاوم ساخته می شود. انکپ این وسیله است که به دو صورت فلزی یا پلاستیکی میتواند به چَشم خورد. تفاوتی نمی کند که ساخت سوله به چه منظوری صورت گرفته باشد. طبیعتاً ممانعت از اصابت اشعه خورشید به اقلام فروشی و متصدیان فروش، یکی از الزامات این کار است که با کمک احداث سوله سایبان، مورد توجه قرار می گیرد.

پارچه سایبان وینیل معمولا وزن سنگینی داشته و استفاده از آن در ساخت سایبان های بزرگ مقرون به سایبان برقی شاهد صرفه نیست. در نتیجه هنگام استفاده از هوای تازه دیگر نگرانی ای بابت اشعه های خورشیدی و یا حتی برف و باران نخواهید داشت. به جز در اب و هوای سرد شمالی یعنی درجایی که زمین نیز در درجه حرارت پایینی قرار دارد معمولاً عایق بندی ۳تا ۶ فوت بالای دیوار در زیر سطح خاک کافی است. در یک در خانه معمولی نفوذ هوای سرد از در و باز و بسته شدن در و نیز افت حرارتی ناشی از ضخامت در میتواند تا ۱۰ کل افت حرارتی را شامل شود. بدیهی است نقش این سایه بان در برابر کل سیستم لجستیک مورد اشاره، عملاً ناچیز و فرعی خواهد بود. پارچه سایبان یکی از اصلی ترین بخش های آن است که نقش سقف را ایفا می کند.

سایبان زنجیری که یکی دیگر از مدل های دیگر سایبان برقی محسوب می شود همچون سایبان سیم بکسلی دارای بازوان اصلی است. در درجه اول ، سایبان ها دو نوع اصلی دارند و به اشکال مختلفی در می آیند. ستون های سوله سایبان می تواند در وسط سازه یا در کناره ها قرار بگیرند و هر کدام به تحقق مقاصد خاصی کمک خواهند نمود. درست است که سایه بان به نوعی دارای کارکرد فرعی و جانبی می باشد، اما این موضوع به هیچ عنوان از اهمیت سوله سایبان کم نخواهد کرد. این آلاچیق های سایبانی دارای دو مدل ثابت و متحرک هستند.

سایبان برقی به دلیل ساختاری که دارد می تواند مشکلات شما را در فصل تابستان و زمستان حل کند. سقف جمع شو برقی کمک می کند تا در فصل های مختلف سال بدون هیچ مشکلی بتوان از مجموعه های فرهنگی استفاده کرد. مخصوصا در شرایطی که محل زندگی شما جایی است که دراکثر فصل های سال گرم و آفتابی است؛ باید هنگام خرید سایه بان نوعی از پارچه را انتخاب کنید که در برابر پرتوهای نور خورشید و اشعه یو وی یا فرابنفش، مقاوم باشند. این سایبانها عموماً دارای جلوههای فانتزی هستند حتی برخی از مدلهای آن را میتوان برای ماشین نیز استفاده کرد اما در کلیترین حالات ممکن سایبان چتری به سه دسته سایبان چتری پایه بغل، سایبان چتری پایه وسط و سایبان چتری برقی تقسیم میشود که عموماً در سه نوع جنس پارچه برزنتی نخی، برزنتی پی وی سی و همینطور پارچههای خلبانی و نانو تولید میشوند و در صورتی که قصد تهیه یک سایبان متحرک و کاربردی را دارید بهترین پیشنهاد ما برای شما خرید سایبان چتری میباشد.

از ویژگی های خوب این نوع ورق هستند.

جلوگیری از تبخیر آب تنها در زمین های کشاورزی نیست، استخرها ذخیره سازی آب یکی از حیاتی ترین روشهای کشاورزی در مناطق خشک محسوب می شود. از اینرو پارچه به هیچ عنوان تغییر رنگ نداده و آب را از خود عبور نمیدهند و پوسیده نمیشوند و اب نمی روند. برای آشنایی بیشتر با جزئیات انواع سایبان ها این مقاله را دنبال کنید. با استفاده از سایبان می توان از تابش مستقیم نور آفتاب به روی افراد یا اشیا جلوگیری نمود. روش های مختلفی را می توان برای ساخت سوله سایبان مورد استفاده قرار داد. به دنبال مطالب پاراگراف قبل، قصد داریم یک پیشنهاد استراتژیک را برای ساخت سوله سایه بان به شما معرفی کنیم. همچنین نصب اجزای سوله تیر ورقی با پیچ و مهره صورت می گیرد که بسیار سریع است و قابل مقایسه با سایر سازه ها نمی باشد. بهتر است سقف سوله سایه بان نیز مانند سایر سوله ها شیبدار ساخته شود تا در برابر بار هایی نظیر بار برف، از مقاومت و استحکام بالای برخوردار باشد.

احداث سوله سایه بان به روش تیر ورق، بسیار سریع به انجام خواهد رسید؛ علت این امر آن است که قطعات سوله پیش ساخته با برنامه ریزی قبلی در کارخانه سوله سازی تولید می شوند و این باعث می شود تا سفارش ها بدون تأخیر زمانی مرسوم در تولید قطعات صنعتی، بارگیری و به محل پروژه اعزام می شوند. اما در برخی موارد هم از سوله کامل با سقف شیب دار دو طرفه در دهانه متوسط استفاده می شود. در ساخت این سازه، بسته به نیازی که مشتری اعلام می کند و با توجه به فضای موجود، سوله سایبان را می توان به صورت تک شیب یا دو شیب بنا نمود. هر چند این موضوع یک قاعده ی کلی نیست اما گاها یک توری سبز گلخانه با نرخ سایه پراکنی بیشتر و جنس بهتر، قیمت کمتری دارد. به نظرتون از این توری برای جلوگیری ورود مگس به سالن تولید مواد غذایی هم مبشه استفاده کرد؟

یا در سوله سایبان دارای شیب دو طرفه، دو ردیف ستون در کناره های سازه و موازی با هم در نظر گرفته می شود. در سوله سایه بان تک شیب (یک طرفه)، یک ردیف ستون در یک سمت تعبیه می شوند. معمولاً اگر فضا کم باشد یا در مجاورت دیوار سازه اصلی بخواهند سایه بان را احداث کنند، از نوع تک شیب استفاده می شود. در مثالی دیگر جنس پارچه ها را در نظر می گیریم. این سایبان ها برقی بوده و به آسانی باز و بسته می شوند. بسیاری تصور می کنند که جلد را باز می کنند، اما بازوها به طور خودکار با باز یا بسته شدن پوشش دنبال می شوند. اگر ساختمان دارای شکل سادهای نباشد در جهت رو به بنا قسمتهایی با فشار زیاد و کم ایجاد خواهد شد که میتواند جریان هوا از طریق بازشوها را افزایش دهد.

زیرا به سرعت بالا و پایین رفته و قابلیت جابجایی بدون فرسودگی را دارد. همچنین در نظر داشته باشید که قیمت هر یک از مدل های پارچه سایبان با توجه به قابلیت های مختلف آن می تواند متغیر باشد. لذا با تکیه بر همین نظریات، اهمیت زیادی به ساخت سوله سایه بان نمی دهند و در این حوزه با سهل انگاری اقدام می کنند. استقرار بخشهایی از تولید، ذخیره سازی مواد، بازار فروش موقت، بخش حمل و نقل و لجستیک، وظایف اداری، بار انداز کارخانه و مواردی نظیر اینها، تنها بخش کوچکی از کاربردهای گسترده سوله سایه بان به شمار می آیند.

ها این مقاله را دنبال کنید.