قالب بندی بتن چیست و دستورالعمل کلی استفاده قالب ها؟

در تعریف داکت میتوان گفت که داکت محلی برای تهویه و عبور لوله های مختلف و همچنین لوله های تاسیسات میباشد. براکت ها برعکس لندینگ ها فقط به عنوان محلی برای راه رفتن یا همان زیر پایی کاربرد دارند. این نوع از قالب ها در بخش های مختلفی نیز مورداستفاده قرار می گیرند برای مثال از آن ها می توان به عنوان قالب جدول، قالب ستون گرد، قالب سرستون پل ها، قالب دیوارهای پیش ساخته و قالب نیوجرسی استفاده کرد. هنگامی که در یک سطح بتنی یک فضای خالی بوجود آوریم بتن اطراف آن فضای خالی استقامت و یکپارچگی بقیه قسمت ها را ندارد بنابراین باید این نقطه ضعف را به گونه ای برطرف کرد. هنگام خروج قالب ها باید کارگرها بوسیله دیلم قالب ها را تقریبا تا نیمه از زیر بتن خارج کنند تا محل اتصال شاهین از زیر بتن بیرون بیاید و بقیه کار بوسیله تاور انجام شود اما تا همینجای کار باید جایی باشد که قالب موقع بیرون آورده شدن توسط کارگرها روی آن قرار گیرد که این خود یکی از اصلی ترین کاربرد های لندینگ ها است.

خرید قالب دست دوم

از مزایای داربست های مثلثی می توان به مونتاژ آسان و عدم نیاز به نیروی متخصص اشاره کرد. هنگامی که قالب ها روی کار قرار میگیرند و بین آنها با بتن پر میشود فشار نسبتا زیادی به دیواره های قالب وارد میشود چرا که بتن تا قبل از گیرش یک سیال به حساب می آید و طبق روابطی که در مکانیک سیالات خواندیم فشاری را که میتوان به صورت تقریبی با همین روابط محاسبه کرد به دیواره های قالب وارد میکند. در ضمن برای چرب کردن قالب ها و دیگر تجهیزات از روغن های مخصوصی استفاده میشود که برای این کار هستند که در این پروژه از روغن کپکو (Capco) استفاده گردید.

البته بولت واشر و مهره باید به همراه مخروطی استفاده شود که بولت و واشر قالب ها را چفت میکند تا فشار بتن را تحمل کند و مخروطی اجازه نمیدهد که این چفت کردن بیش از حد انجام گیرد و فاصله قالب ها از اندازه مورد نظر (ضخامت دیوار) کمتر شود. البته در قسمت های دیگر هم برای اتصال قطعات به هم کاربرد دارد. در مورد آب بندی نیز عملکرد دیوارها به مصالح ولایه های تشکیل دهنده آن بستگی دارد، و حتی در مورد دیوارهای بتنی اجرا درجا نیز، در اکثر موارد، آب بندی با در نظر گرفتن لایه های تشکیل دهنده آن بستگی دارد، و حتی در مورد دیوارهای بتنی اجرا درجا نیز، در اکثر موارد، آب بندی با در نظر گرفتن لایه های تکمیلی برای دیوار محقق می شود. شرکتهای عمرانی بیشتری از قالبهای خاص و سفارشی صباغی در پروژههای مختلف در سراسر ایران و حتی فراتر از مرزهای استفاده کردهاند.

تولید قالب فلزی بتن

این تقویتی ها باید در محل های شکستگی سازه نیز اعمال شود مثلا اگر در نمای یک سازه یک قسمت دچار شکست ناگهانی شده باید آن قسمت هم تقویت گردد. البته این کدهای ارتفاعی و چک لاین ها کاربرد های دیگری هم دارد ” مثلا کاربرد آنها در مشخص کردن میزان کف سازی است که در مراحل نازک کاری تا این ارتفاع کف سازی انجام میگیرد و ارتفاع کلید و پریز ها نیز با توجه به همین کد های ارتفاعی اعمال میشود.

قالب بتن مدولار

سازه ساختمان های با سیستم تونلی، از دیدگاه عملکرد لرزه ای اشکال عمده ای ندارد و تجربه زلزله های گذشته رفتار مناسب این سیستم سازه ای را در مقایسه با سیستم های دیگر ثابت کرده است. این سیستم صرفا برای مطرح است و در پروژه های کوچک، قابلیت توجیه ندارد. ۱۱- در اکثر موارد، در صورت طراحی معماری متناسب با قابلیت ها و محدودیت های این روش سرعت ساخت به طور محسوسی بیشتر از سیستم های متداول ساخت بتنی است. ۱۶- قابلیت برنامه ریزی و کنترل پروژه دقیق برای زمان مشخص تحویل ( در صورتی که محدویت های فصلی به شکلی واقع بینانه پیش بینی شده باشد). سقف طبقه اول (پارکینگ) یا همان کف طبقه دوم نیز باید قبل از بتن ریزی آرماتور بندی شود تا هنگام بتن ریزی آرماتورهای دیوار و سقف به صورت یک کلاف یکپارچه در آیند . در آرماتور بندی سقف از یک نوع اسپیسر مخصوص همین کار استفاده میکنیم که میتواند دو لایه آرماتور را در فاصله ای مشخص از یکدیگر نگه دارد و همچنین آرماتور ها را درون بتن قرار دهد.

اولین مدلی که در بازار ایران عرضه شد در واقع نسل اول آی30 است که از سال 2007 تا 2012 تولید آن ادامه داشت. ماهیت تکراری این سیستم قالب بندی و استفاده از پانل پیش ساخته و مش بندی ها برای تقویت بتن ، کل مراحل ساخت را ساده تر کرده و فرآیندی راحت و سریع ایجاد می کند. قالب فلزی بتن اکثر معایبی که قالب های چوبی داشت را برطرف کرده و توانسته … استفاده کرده و پس از اتمام پروژه ، قالب هارا باز نموده و به محل انبار خود منتقل کنند . مرحله بعدی کار آرماتور بندی دیوارها میباشد که بوسیله میلگرد های نمره مشخص شده در طراحی و با فواصلیکه باز هم در طراحی منظور میگردد انجام میگیرد (در این پروژه میلگرد نمره ۱۰ با فواصل ۳۰ سانتی متری استفاده شد که البته در سقف آرماتور تقویتی نیز اجرا گردید).

خروج قالب های تونلی، پس از بتن ریزی دیوار و سقف و گیرش آن، با فاصله دادن قالب ها از جدار های بتن ریزی شده (قالب برداری) و با حرکت افقی روی چرخ یا غلتک صورت می گیرد. رامکا عبارتست از قالبهای نواری به ارتفاع ١٠ سانتیمتر که جهت قالب گذاری و قالب برداری سریعتر و آسانتر قالب تونلی در مسیر حاشیه پایینی دیوار قرار میگیرد. روش قالب های تونلی یکی از جدید ترین روش های ساخت و ساز مسکن است که به تازگی وارد کشور عزیزمان ایران شده است. این روش که چند سالی است وارد ایران شده در شهر های مختلف اجرا شده و در استان خراسان هم برای اولین بار در شهر جدید گلبهار با همکاری شرکت های ترکیه ای که در این روش ساختمان سازی جزء پیشرفته ترین کشورها است به اجرا در آمد پس از آن برای دومین بار در استان در شهرستان تربت حیدریه در راستای انتقال تجربیات به مهندسین ایرانی و کسب مهارت های لازم در این روش دو پروژه به همین روش شروع شد که یکی از دو پروژه بوسیله مهندسین بومی و پروژه دیگر با همکاری مهندسان ترک انجام گردید.

انواع قالب بندی بتن

۶- وابستگی شدید به چند مصالح استراتژیک و عدم وجود امکان جایگزینی با دیگر مصالح و فرآورده ها. همچنین به دلیل اینکه می توان آن ها را به یکدیگر اتصال داد، برای ساخت سازه های بتنی پیچیده نیز استفاده می شوند. مسکن و صنعت ساختمان در برنامه های توسعه کشور ضرورت با توجه به اهمیت و الویت موضوع بکارگیری تکنولوژی های جدید (قالب تونلی) در زمینه ارتقای کمی و کیفی مسکن ضمن رعایت استانداردهای فنی و مقررات ملی ساختمان و بهره گیری از بهترین روش های ساخت صنعتی مسکن به صورت انبوه به چشم می خورد. استفاده از فناوری جدید (قالب تونلی) در زمینه ارتقای کمی و کیفی مسکن با رعایت استانداردهای فنی صنعت مسکن و ساختمان و مقررات ملی ساختمان در برنامه توسعه ملی و استفاده از بهترین روشها ضروری است.

خرید قالب بتن دست دوم

برای سهولت در قالب برداری باید قبل از قرار دادن قالب ها روی کار ” پشت آنها را که در تماس با بتن قرار میگیرد چرب کنیم تا بعد از سخت شدن بتن بتوانیم آنرا از زیر بتن خارج کنیم. مخروطی ها قطعات فلزی هستند که در بین دو قالب بوسیله بولت و واشر قرار میگیرند و وظیفه آنها این است که اجازه ندهند قالب ها که بوسیله بولت و واشر به شدت تحت فشار هستند بیش از اندازه به هم نزدیک شوند نام آنها بخاطر شکل مخروطی آنهاست و شکل آنها برای سهولت در بیرون آمدن از میان بتن دیوار اینگونه انتخاب شده است. به این صورت که اسپیسر ها در روی میلگرد قرار میگیرند و هنگام قالبگذاری اجازه نمیدهند که قالب از یک فاصله مشخص به بتن نزدیکتر شوند و هنگام بتن ریزی میلگرد ها از بتن خارج نمی شوند و در درون بتن و تقریبا در مرکز آن قرار میگیرند.

بهترین شرکت قالب بتن

برای اطلاعات فنی دقیق و قیمت روز قالب تونلی با دفتر فنی شرکت ما تماس حاصل فرمایید. خیز منفی شیبی است که ما به صورت معکوس به قالب ها میدهیم به گونه ای که مرکز قالب ها کمی بالا برود. به قالب مقدار مشخصی خیز منفی میدهیم که در این پروژه این مقدار برابر یک سانتی متر بود. پله ها دارای اندازه مشخص است و برای تمامی واحد ها اندازه مشخصی دارد که باید برای آنها قالب هایی ساخته شود و پله ها در این قالب ها ریخته و ساخته شوند. البته نوع دیگری از اسپیسر ها نیز در این پروژه استفاده شد که برای آرماتور بندی سقف مورد استفاده قرار میگیرند.

قالب بتن تونل فرم

قالب ها هنگام خروج باید از بتن کنده شوند برای این کار باید در هنگام قرار دادن قالب ها روی کار آنها را بوسیله پایه های مخصوصی که روی قالب تعبیه شده کمی از سطح فنداسیون جدا کنیم و بتن ریزی را انجام دهیم و موقع برداشتن قالب ها پایه ها را آزاد کنیم تا از بتن کنده شود و این ارتفاعی را که قالب برای کنده شدن از بتن لازم دارد باید بر روی رامکا ها مشخص کنیم” چراکه سطح فنداسیون کاملا صاف نیست اما قالب ها باید کاملا صافقرار داده شوند و ممکن است در یک طرف فنداسیون قالب از زمین فاصله داشته باشد اما در طرف دیگر فنداسیون قالبی که در همان ارتفاع قرار گرفته از فنداسیون فاصله لازم را نداشته باشد بنابراین باید بوسیله دوربین در پایین ترین نقطه از فنداسیون یک کد ارتفاعی اعمال کنیم که با انتقال آن به تمام قسمت های فنداسیون در بالاترین نقطه فنداسیون هم ارتفاع لازم از سطح وجود داشته باشد.

تولید قالب بتن لازم است این قالبها قبل از بتن ریزی کاملاً چرب و روغنکاری شده باشند. بدین صورت که ابتدا آرماتور های انتظار دیوار (ریشه های انتظار) اجرا شده سپس قالب های رامکا در امتداد مسیر دیوارها بسته شده و پس از بتن ریزی و برداشتن قالب رامکا ؛ آرماتور بندی دیوار ها در امتداد میلگردهای انتظار ادامه می یابد. • به طورکلی به منظور تنظیم این نوع قالب فلزی، در ابتدا می بایست بهایی متعددی بپردازید. این نوع از قالب ها برای ساخت دیوار ها است که به صورت پشت به پشت با قالب های دیگر قرار می گیرند و بین آنها با بتن پر میشود و تشکیل دیوار میدهند. در این مرحله قالب ها را بوسیله تاور به محل فنداسیون منتقل میکنیم و به صورت پشت به پشت بین رامکا ها و آرماتور هایی که بوسیله میلگرد در محل دیوار ها از قبل بسته ایم قرار میدهیم و بوسیله پایه هایی که دارد به آن ارتفاعی برابر با آنچه بوسیله چک لاین ها مشخص کرده ایم ” میدهیم سپس بوسیله قلاای اتصال دو قسمت قالب را به هم وصل می کنیم.

قالب تونلی فرم در اجرای فنداسیون نکته مهم این است که میلگرد های استفاده شده در فنداسیون باید از فنداسیون به اندازه ای که در طراحی مد نظر قرار گرفته از بتن بیرون زده باشند که به آن میلگرد ریشه(یا ریشه های انتظار) میگویند و برای همپوشانی میلگردهای فنداسیون و دیوارها هنگام بتن ریزی و همچنین اتصال بتن های دو قسمت به یکدیگر مورد استفاده قرار میگیرند (که به آن ها ” اورلب” هم میگویند). در نظر گرفته شود که تمام این قسمت ها را با آکاسیو درون آرماتور سقف مشخص میکنیم و بعد از بتن ریزی میتوانیم به راحتی این آکاسیو ها را برداشته و از فضا های بوجود آمده استفاده کنیم. باید برای حرکت چرخهای قالب محل هایی با بتن روی فنداسیون ساخته شود تا هنگام قالب برداری قالب با چرخ هایی که دارد روی آنها حرکت کند که البته این کار فقط در طبقه اول (پیلوت یا پارکینگ) انجام میشود و در طبقات بعدی قالب روی سقف طبقه پایینی حرکت میکند که کاملا بتنی است.

اگر سازه ارتفاع بلندی داشته باشد استفاده از قالب فلزی بتن پیشنهاد می شود زیرا هر چه ارتفاع بیشتر باشد با افزاش نیرو رو به رو خواهیم بود، در نتیجه قالب بتنی باید از مقاومت بالاتری برخوردار باشد. درواقع همبندی دقیق و مستحکم قالب های فلزی در کیفیت قالب فلزی بتن از نقشی مؤثر برخوردار می باشد. برای قالب بندی فونداسیون ، بهتر است از قالب فلزی بتن استفاده شود زیرا نسبت به سایر روش ها از استحکام و سطح شاقولی مناسب تری برخوردار است. از لحاظ اقتصادی کاملا مقرون به صرفه بوده و به دلیل استفاده متعدد و همچنین سهولت در باز و بسته نمودن آنها مورد توجه بسیاری از دست اندرکاران ساخت و ساز و همچنین انبوه سازان مسکن قرار دارد.

شرکت قالب بتن قالب فلزی معمولا با انواع دارابست به کار می رود . گاه لایه حفاظتی كه در مجاورت آرماتور داخل بتن موجود است، در صورت كاهش PH بتن اطراف، به كلی آسیب دیده و از بین می رود. با استفاده از قالب های فلزی بتن سرعت اجرای ساختمان به میزان زیادی قالب بتن لارج پنل بالا می رود. سیستم قالب لارج پنل یک نوع از سیستم قالب بندی حجیم است که برای اجرای دیوارهای اکسپوز و بدون درز کاربرد دارد. این نوع قالب ها را می توان بدون پله و درزهای مختلف ساخت. شما همچنین می توانید بدون ثبت دیدگاه مشترک شوید . واحد فنی و مهندسی فروشگاه سازه بتن وابسته به شرکت سازه گستر مدحت توانایی تهیه انواق قالب های خاص بتنی مطابق با الگو و نقشه درخواستی شما مشتری محترم را دارا می باشد . در این روش، هزینه ها در مقایسه با روش های رایج بتنی و فلزی به طور محسوسی کمتر است طبق برآوردهای انجام شده توسط انبوه سازان مطرح، هزینه های تا اتمام اسکلت، دیوارها و اندودهای داخلی، نسبت به روش های رایج اسکلت بتنی و فلزی به ترتیب ۱۹ و ۳۸ درصد، کمتر است نقطه ضعف اصلی این روش عدم امکان جوابگویی به انتظارات عملکردی پارکینگ هاست.