طراحی معماری و صنعتی داخلی فست فود و رستوران

ایده ای که از فضای داخلی رستوران در ذهن صاحب آن بود، فضایی مدرن و دموکراتیک و طراحی داخلی رستوران صنعتی رها بود. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در بدو ورود به یک رستوران محو تماشای دکوراسیون آن شده باشید.طراحی رستوران از چندین بخش تشکیل می شود.بدون توجه به تمامی بخش ها طراحی ایده آل غیرممکن خواهد بود.طراحان با توجه به فرهنگ هر کشور و نوع رستوران اولین ایده های طراحی را در ذهن می پرورانند. در مرحله ی بعدی جهت تلفیق فضای داخل و از بین بردن مرز بین این دو، تمامی جداره های خارجی در طبقه ی همکف و اول به پوسته های شفاف تبدیل شد.

بهترین دکوراسیون داخلی رستوران

تمامی افراد و مشتریان زمانی به کیفیت غذای رستوران شما پی می پرند که نمای بیرونی شما با کلاس، مدرن و امروزی طراحی شده باشد. داشتن نمای دو پوسته موجب کنترل نور و تهویه مناسب در فضای داخلی رستوران می شد. منبع عکس: آساتیک، عکاس نامشخصفضای داخلی رستوران رترو با توجه به سبکی قدیمی طراحی شده و از میز و صندلی گرفته تا ظرف های مسی سرو غذا همگی حالتی سنتی دارند؛ البته در کنار این ابزار سنتی میتوان دکوراسیون داخلی این رستوران را تلفیقی از فضای قدیمی و جدید دانست. قانون سر انگشتی این است که به ازای هر صندلی60.4 سانتی متر مربع فضا در آشپزخانه رستوران نیاز است.

طرح آشپزخانه باید به گونه ای باشد که روندی سیال بین مراحل تهیه و سرو غذا ایجاد کند و خللی در این روند وجود نداشته باشد. این فضا ها ترکیبی از کافی شاپ و رستوران هستند و دکوراسیون و دیزاین آن ها نیز باید همین حس را القا کند. در گذشته فست فودها صرفا محلی برای غذا خوردن و آشامیدن بودند ولی امروزه دیگر چنین نیست و در صورتی که فردی بخواهد رستوران فست فودی خود را تبدیل به مکانی جذاب فراتر از خوردن و آشامیدن کند، مکانی که مردم میل به برگزاری مراسم و جشن های خود در آن داشته باشند، باید یک طراحی دکور فست فودی عالی در نظر گرفته شود و معمولا برای دکوراسیون فست فود ها از طراحان حرفه ای استفاده می شود چرا که طراحی چنین مکانی جزئیات فراوانی را شامل می شود و بدون مشورت با حرفه ای ها، این طراحی ناقص و ناهماهنگ خواهد بود.

صاحب جدید این بنا از طراحان خواست تا بنای حاضر به یک رستورانی شاخص در امتداد این اتوبان تبدیل شود، به طوری که توجه عابرین پیاده و سواره را به خود جلب کند. موقعیت مکانی این رستوران در امتداد یکی از بزرگراه های اصلی موجب شد تا دید خوبی داشته باشد. جالب است بدانید اگر با اصول و نکته های اصلی برند های معروف آشنا شوید متوجه می شوید این طراحی ها کاملا روانشناسی هستند تا مشتری بیشتر احساس گرسنگی کند. این نما در شب توسط نورهای پارامتریک جلوه ی بیش تری پیدا می کند.

دکوراسیون داخلی رستوران سنتی

از این رو می توان گفت ایده استفاده از نمای دو پوسته علاوه بر ایجاد دید بصری مناسب برای کاربران فضا، موضوع کنترل نور و تهویه را هم حل می کرد. علاوه بر این با امکان بهره مندی از نور روز و تهویه در محیط آشپزخانه، جهت کار کیفیت فضایی مناسبی فراهم می شود. برای مثال، ممکن است بخواهید در آشپزخانه صنعتی خود واحد با ظرفیت بالا برای ذخیره کردن مواد اولیه، بخش اختصاصی شست و شو، کانتر آماده سازی غذا در محیط حاشیه قرار میگیرد، و تجهیزات پخت و پز در قسمت مرکزی این جزیره هستند. این رستوران در فضایی با متراژ مترمربع در تقاطع خیابان الف و اتوبان چمران در تهران قرار گرفته است. معماران Pitsou Kedem این فضا را با نمایی ارگانیک و ترکیب الگوها و نقش هایی که بر طراحی داخلی آن غالب است طراحی کردند.

طراحی داخلی رستوران کوچک

از ۲۰۰ مترمربع فضایی که برای کل رستوران در اختیار بوده است، در حدود ۷۰ متر مربع آن به آشپرخانه، صندوق و بخش کارکنان اختصاص یافته است. دید مردم به صفحات وب با کتاب و مجلات متفاوت است، در اینترنت چشم ها به دنبال عبارات کلیدی و مهم هستند و اطلاعات اضافی را دنبال نمیکنند؛ پس با برجسته کردن مطالب مهمتر مانند وظیفه هر یک از کارکنان یا رزومه سرآشپز میتوانید آنچه برای خودتان مهمتر است را به بیننده نشان دهید. با این روش شما یک کار فرهنگی هم انجام داده ­اید و شهر خود را با تصاویر و یا المان­ های خاص معرفی می­کنید. سقف این فضاها معمولا بلند طراحی میشوند.نمای رستوران های مدرن معمولا از فضای داخلی آن پیروی میکند. طراحان در فضای داخلی لایه های اضافه شده ی موجود بر روی سقف طبقات را حذف کرده تا سقف طاق ضربی نمایان شود. فضای کافه رستوران ها طراحی های خاصی میطلبد .

معمولا فضای کافه رستوران ها دو قسمتی است . این امر باعث شد تا کاربران در فضای داخل خود را در بیرون و رهگذران در بیرون خود را در فضای داخلی رستوران حس کنند. همانطور که در بالا بدان اشاره کردیم، کارفرما می خواست تا فضای آشپزخانه در معرض دید مشتریان قرار گیرد. مثلا شما می ­توانید از صندلی­ هایی برای نشستن افرادی که منتظر خالی­ شدن میز هستند استفاده کنید. پیش از این کاربری ساختمان مسکونی-تجاری بوده و در چند سال اخیر به فست فود پرپروک تغییر کاربری داده بود. بدین صورت سعی کردند تا پروژه در میان بافت موجود برجسته تر به نظر برسد و به علاوه نما ارتباط بیشتری با کاربری ساختمان برقرار کند. سبک چیدمان وسایل نیز تغییر میکند.معمولا قسمت سرو غذا به طور واضح مشخص نیست اما میتواند در دکوراسیون نقش نقطه ی خاص را بازی کند. انتخاب هر سبک بستگی به سلیقه شخص دارد طراحی داخلی بیشتر رستورانها با توجه به سنت بومی و سلیقه فرد انتخابشده که میتواند منبعی الهامبخش برای انتخاب نوع سبک طراحی باشد.

در پذیرایی ها با سبک دکوراسیون کلاسیک اغلب از مبلمان سلطنتی با روکش ها و پارچه های طرح دار استفاده می شود. کناره های مخملی در بازار بخوبی خرید و فروش می شوند که با روکش مقاوم و محکمی که دارند در عیت زیبایی کارایی بالایی داشته با رنگهای فوق العاده ای که دارد می تواند برای مکانهای توریستی که گردشگران خارجی می خواهند تفریح کنند بسیار مناسب می باشد. دراین سبک شما می توانید از چندین رنگ که خنثی هستند برای منزلتان استفاده کنید. این سبک برای جلوگیری از هزینه های هنگفت ساخت و ساز و دکوراسیون داخلی انجام میشود و به دلیل پایین بودن هزینه ساخت آن، اغلب منوهای ارزان تری نسبت به سایر رستوران ها و کافه ها دارند.

در طبقه پایین این رستوران، امکان سفارش قلیان و انواع دمنوش سنتی نیز وجود دارد. همین موضوع نیز باعث تفکیک دیزاین رستوران ها از هم می شود .فضای رستوران ها باید با نوع غذایی که ارائه می شود همسو باشد و حس خوشایندی را در فرد به وجود بیاورد. در حقیقت در صورت در نظر گرفتن این موضوع متوجه خواهید شد که میزان نور ورودی از پنجره و درب به بخش داخلی رستوران سنتی در مقایسه با رستوران های معمولی و مدرن خیلی کمتر است. پنجره های شیشه ای رنگی معمولا “قرمز، زرد، آبی و سبز” که در طول روز با تابش نور خورشید زیبایی و روحیه شادی ایجاد می کنند. محیط کافه رستوران ها کم نور و رمانتیک است. تعداد رنگ های استفاده شده کم تر از رستوران سنتی است. فاصله ی مبلمان در کم است و صمیمیت فضا را بیشتر میکند.

طراحی داخلی رستوران صنعتی

بنابراین کاربرد آجر در حالت های مختلف می تواند به روشن تر ساختن فضا بپردازد، یا اینکه یک فضای مدرن را به یک فضای تاریخی و غنی تبدیل کند. یا لابی شیک و مجللی مثل فضای هتلهای لوکس برای آن تعبیه شود. رستوران ها با توجه به نوع غذایی که در آن سرو می شود طبقه بندی می شوند. در صورت تمایل می توانید نقطه نظرات خود در این زمینه را با ما در میان بگذارید. وسایل لوکسی که در خانه ایرانی مورد استفاده قرار می گیرد، این زیبایی را دو چندان کرده است. در واقع در چنین شرایطی دکوراسیون رستوران کلاسیک بسیار مورد توجه قرار می گیرد. بنابراین، علاوه بر در نظر گرفتن عناصر برای داشتن یک دکوراسیون رستوران فست فود خوب، فضاهایی که در آن قرار دارند نیز حائز اهمیت است. میتوان از یک طراح و یک سازنده میز و صندلی درخواست کرد که میزی با ابعاد مناسب با فضا را طراحی کند و بسازد تا از این حیث دچار مشکل نشویم.

طراحی داخلی رستوران چوجی

در این شرایط بوی غذای شما و دیزاین دلفریب محصولتان نیست که توجه جلب می کند بلکه توجه کسانی که دارند لایو ها را می بینند، پست ها را می خوانند و یا از استوری ها می گذرند باید توسط فضایی که شما ایجاد نموده اید شکار شود. این پشتی های زیبا و پر نقش و نگار با الگو های سنتی قرمز، کاملا محکم هستند.در دکوراسیون خانه های ایرانی که حس صمیمیت در آن ها بیشتر بود، تنها همین پشتی و تشک ها به جای مبلمان مدرن امروزی وجود داشت. جدیدترین عکس های دکوراسیون فست فود با طراحی های زیبا و شیک و معرفی ایده هایی در زمینه دکور و چیدمان صحیح فست فود با جدیدترین متد روز دنیا را در این مطلب ارائه می دهیم و به معرفی راهکارهای اساسی برای دیزاین موفق فست فودها می پردازیم که هر یک می توانند شما را در انتخاب دکور جدید و زیبای فست فود راهنمایی نماند.

زیرا این انتخاب میتواند فرصتی برای برندسازی نام رستوران باشد. مس با درخشش زیبایی که دارد میتواند در هر مکانی زیبایی خود را به نمایش بگذارد. اگر شما دوست دارید سبکی سنتی در خانه خود به وجود آورید، میتوانید بخشی از اتاق نشیمن خود را با پشتی و سایل سنتی تزیین کنید. تشکیل شده اند. تالار یا سالن که از اتاق های معمولی بزرگتر است، از دیگر فضاهای معماری سنتی ایرانی است. در رستوران های ایرانی به طور معمول میز و صندلی های چوبی یا تخت های چوبی پا برجا است. به زبان ساده تر می شود رستوران های سنتی را اینگونه توصیف کرد: فضاهایی که سبک خاصی از سنت هر کشور را در دکوراسیون و نوع غذا ایجاد میکند. این رویکرد موجب سبک شدن بنا و مهم تر از همه نمایان شدن اصالت ساختمان شد.

حتما به این رستوران با غذاهای محلی گیلان سری بزنید. سقف رستوران های ایرانی معمولا کوتاه تر از باقی رستوران هاست و یا تزیینات گنبدی شکل و قوس دار و ایرانی دارند. و سعی داریم تا سلیقه های مختلف را پوشش دهیم، اعم از طراحی که به دنبال ایده برای دیزاین کافی شاپ و کافهها است و یا کارفرمایی که به دنبال مشاهده نمونه ها برای رسیدن به بهترین نتیجه است. طراحی کافه رستوران ها باید بیشتر نزدیک به کافی شاپ باشد . طراحی نمای داخلی ساختمان با آجر نما در فضاهایی مانند دانشگاه ها، کافی شاپ ها و رستوران ها، شرکت ها و ادارات می تواند خشک و یکنواخت بودن فضا را از بین برده و چشم نواز باشد. ترکیب تاریخ و صنعت در فضای این قهوه خانه موج می زند و با اینکه هیچ لطافت و نرمشی در تزیینات کافی شاپ دیده نمی شود ولی فضا طوری نیست که خانم های محترم را فراری دهد.

فضایی که آرامش در آن موج بزند .

ظاهر پرزرقوبرق و متالیک مس با سایههایی قوی از رنگهای نارنجی و قرمز و بژ، به زیبایی فضای شما می افزاید. در گذشته، مس برای تولید گرما و برق مورد استفاده قرار می گرفته است. یک حیاط با یک حوض ماهی، درختان و گل ها و محلی با قرار دادن یک تخت چوبی برای نشستن خانواده و دوستان در بعد از ظهر وجود دارد. یک حوضچه میان حیاط بیرونی و گلدانهای مختلفی که روی موزائیک یا سطح آن را میپوشاند و بعضا آب نمایی که درون آن خودنمایی میکند. فضایی که آرامش در آن موج بزند . بکارگیری سبک ها و عناصر معماری سنتی، سبب می شوند ساکنین ساختمان ها، احساس آرامش و ثبات را بدون انحراف از سنت ها و میراث گذشته، تجربه کنند. چوب همیشه نماد طبیعت بوده و استفاده از اکسسوری های چوبی آرامش خاصی را به مهمانان القا می کند. از این رو این چیدمان می تواند حالت عکس پیدا کند.

دکوراسیون داخلی رستوران و فست فود

جهت ارای این ایده، بطری ها در دو ضلع داخلی و خارجی نما به واسطه ی دو شبکه موازی متشکل از دو ورق فلزی برش خورده به هم متصل شدند، که در محل تماس بطری و ورق با حلقه های پلاستیکی مهار گشتند. نمای جدید پروژه به واسطه ی استفاده از این بطری های بازیافتی شبیه به یک دیوار سبز عمل می کند. در نهایت مدول نما با اتصال این دو ورق فلزی به واسطه ی یک قاب فلزی شکل گرفت که با تکرار این مدول، شبکه ای یکپارچه در نمای ساختمان ایجاد شد. این تالارها اغلب با جزئیات هنری ایرانی، مانند آینه کاری، مقرنس و با رنگ آمیزی ها و… میتوان این عنصر را با دیگر فلزاتی مانند نقره و برنج ترکیب کرد، البته خود مس میتواند بهتنهایی هم میتواند در دکوراسیون خانه های ایرانی استفاده شود.