دکوراسیون مطب دندانپزشکی جدید 2022 [شیک و ایده آل]

همان طور که در تصاویر مشاهده می کنید طراحی مطب تغذیه، سالن انتظار، کانتر ساده و لوکس برای پذیرش بیمار و یک محیط تخصصی برای منشی، مطب تخصصی پزشک و بخش معاینه بیمار با یک سبک و یک تم رنگی بسیار منحصر به فرد و خاص انجام شده است. سبک های معماری و طراحی داخلی که برای دیزاین یک فضاهای پزشکی و درمانی مورد استفاده قرار می گیرد، بسیار متنوع هستند. لذا دکوراسیون زیبا در جذب مشتری بسیار تاثیر گذار است و هر مطبی که دارای دکور زیباتری باشد، بدیهی است که تعداد مشتریان و طرفداران آن مطب نیز بیشتر خواهند بود. نکته ی دیگری که در طراحی مطب باید به آن توجه کنید تهویه ی مناسب است.

شما میتوانید تیم فنی بوم را برای خرید واحد مناسب مطب، همراه خود داشته باشید. حتماً می دانید که یونیت های دندانپزشکی با ابزارهایی مانند توربین، ساکشن چراغ و غیره همراه است و امکان دارد. میتوانید در طراحی فضای لازم برای یونیت دندانپزشکی اتاقی را با عنوان اتاق مشاوره طراحی کنید تا مراجعه کننده به همراه مدارک لازم با دستیار پزشک مشاوره لازم را انجام دهد و پس از آن برای مراحل بعدی اقدام کند. استفاده از استیکرهای جذاب شخصیت های کارتونی ، راهکاری است که بسیاری از طراحان و متخصصان طراحی در حوزه ی کلینیک های درمانی از آن استفاده می کنند. مورد بعدی در خصوص القا کردن شخصیت خودتان به محیط است. در واقع هر رنگی دارای انرژی خاصی است که باید با توجه به فضای مورد نظر از آنها استفاده کنید. در یک فضای درمانی کیفیت و طراحی دکوراسیون اهمیت زیادی دارد که آن هم با توجه به عواملی مانند نورپردازی، تقسیم بندی فضا، استفاده از رنگ و جانمایی عناصر مختلف و طراحی مناسب آنها ایجاد میشود.

طبق تحقیقات نشان داده حرکت آرام ماهی ها در آب می تواند بسیار آرامشبخش باشد و از این جهت اضطراب بیمار دکوراسیون داخلی مطب زنان را کاهش دهد. چرا که علاوه بر ایجاد ارتباط بصری و پیوند افراد با طبیعت، به پاکیزگی هوای محیط کمک کرده و استرس افراد را نیز کاهش میدهد. یکی از این فضاهای مهم پزشکی، طراحی مطب دندانپزشكی است که اکثر افراد (از کودک تا یک فرد بالغ) از حضور در این فضاها استرس و اضطراب خاصی دارند که بخشی از این استرس و آشوب از طریق دکوراسیون داخلی مطب دندانپزشکی با اصول درست قابل حل است. مورفولوژی ساختمان از یک فشرده سازی داخلی ایجاد می شود ، که از طریق یک سیستم هندسی منحنی شکل ایجاد می شود که به مسیرهای خورشیدی پاسخ می دهد و امکان ایجاد ارتباط بصری بین سطوح را فراهم می کند. این حتی می تواند به آسانی عناصر پیاده سازی مربوط به منطقه باشد که به افراد کمک می کند هنگام انتظار برای پزشک احساس راحتی بیشتری داشته باشند.

طراحي داخلي كلينيك دندانپزشكي

این شلف ها را می توانید برای نگهداری پرونده ها و به طور کلی فایل های بیماران، استفاده کنید. البته بهتر است که هم صندلی و هم مبلمان راحتی با طرح و رنگ مناسب با سبک کلینیک خود انتخاب کنید. پس در طراحی باید به گونه ای عمل کنیم که بتوانیم بیشترین استفاده را از نور طبیعی ببریم و در نورپردازی داخلی دقت بیشتری به خرج دهیم. از انتخاب فرم های معماری تا انتخاب مبلمان برای مطب و حتی نورپردازی ها. مطب های پزشکی نیز از این قاعده مستثنی نیستند و انتخاب یکی از بهترین شرکت دکوراسیون داخلی تهران می تواند سبب شود تا بیمارانی که مراجعه می کنند از محیط داخلی کلینیک حس آرامش و اطمینان را دریافت نمایند. متریال های هایگلاس، به سبب سطحی صاف و یکدست و انعکاس نور، جلوه خاصی به فضای داخلی می دهند. این موضوع سبب می شود تا بیماران نیز با روحیات پزشک معالج خود بهتر آشنا شوند و بهتر بتوانند از لحاظ روحی و اخلاقی با او ارتباط بگیرند.

دکوراسیون داخلی مطب دندانپزشکی

نور پردازی اتاق پزشک و اتاق انتظار بهتر است به شکل ملایم و غیر مستقیم باشد. یکی از طراحی ها و دیزاین های بسیار مهم و کلیدی ، دکوراسیون مطب زنان می باشد ، برای انجام طراحی داخلی کلینیک هایی که در زمینه درمانی فعالیت میکنند و حیطه فعالیت آنها برای زنان و زایمان باشد ، بهتر است بسیار وقت گذاشته و فضایی مرتبط با این تخصص را طراحی کنیم تا بتوانیم ارتباط بسیار خوبی را بین بیمار و مطب برقرار کنیم ، همچنین دکوراسیون مطب در زمینه ی زنان وزایمان باید به گونه ای صورت بگیرد تا حس آرامش و گرمای خاصی را به بیمار منتقل کند . یکی از مزایای دریافت مشاوره و راهنمایی از شرکت هایی که همانند مجموعه ی پایا دکور در زمینه ی طراحی دکوراسیون داخلی فعالیت دارند؛ این است که بسیاری از نکات ریز و مهم مختص یک کسب و کار که ممکن است از دید کارفرمایان پنهان بماند توسط کارشناسان طراحی بررسی خواهد شد؛ زیرا این اشخاص از تجربه و مهارت لازم برای تشخیص دادن جزیی ترین نیازمندی ها برخوردار هستند.

این گیاه انتخاب مناسبی برای طراحی داخلی مطب زنان و زایمان به سبک مدرن است. بر خلاف پارکت، در برابر رطوبت مقاوم هستند و قیمت نسبتا مناسبی هم دارند. یکی از متفاوت ترین جنبه های این پروژه ها این است که مخاطبان و مراجعه کنندگان افرادی هستند که دارای شرایط روحی و جسمی خاصی می باشند و رعایت نمودن برخی از نکات در پروژه ی طراحی دکوراسیون کلینیک زیبایی پوست و مو می تواند تامین کننده ی رفاه و آرامش لازم برای بیماران باشد؛ پس تفاوت در قشر مخاطبان نیز یکی از عوامل مهمی است که بر نتیجه ی حاصل از طراحی دکوراسیون داخلی تاثیر گذار خواهد بود و خوشبختانه تاکنون این مسئله به طور کامل مورد توجه کارشناسان و طراحان مجموعه ی پایا دکور بوده است.

دکوراسیون داخلی مطب پوست و زیبایی

داشتن یک فضای گردش روشن و واضح در دکوراسیون مطب روانشناسی یکی از مهمترین نکاتی است که در جهت حفظ امنیت افراد باید در نظر بگیرید. در طراحی داخلی کلینیک های زیبایی از این پس مسئله COVID19 بسیار با اهمیت شده و باید مرکز درمانی رو به یک مکان امن تبدیل کنیم ، پس پروتکل های بهداشتی جایگاه ویژه ای دارند. یکی از مسئله های بسیار مهم در زمینه طراحی و دکوراسیون ، اجرای دکوراسیون مطب زنان و و مطب مامایی می باشد . به عنوان مثال ، پرستاران ، لزوما دفاتر خاص خود را ندارند ، به همین دلیل مناطق پرکاربرد برای کارمندان بسیار مهم هستند. پس باید در طراحی دکوراسیون این فضا این فاکتور مهم را در نظر داشته باشیم.

طراحی داخلی مطب دکتر

زیرا حداقل دیتیل در این نوع سبک ها به کار برده می شود. همانطور که در پاراگراف های بالا خدمت شما عزیزان گفته شد ، طراحی دکوراسیون مطب و دکوراسیون مراکز درمانی بسیار مهم و کلیدی میباشد زیرا باید طوری طراحی را پیش برد تا بتوان حسی جدید و نو را به بیماران عزیز انتقال داده و این کار را می توان باید و نباید های جدید نوید پیشبرد همچنین باید ببینیم در چه مطبی میخواهیم طراحی و دکوراسیون مطب را پیش ببریم یکی از دکوراسیون های بسیار کلیدی دکوراسیون مطب سونوگرافی می باشد که برای انجام و طراحی تمامی پلتهای این مطب باید طرز قرار گرفتن تمامی دستگاه ها و جزئیات را در نظر بگیریم و سپس شروع به طراحی پلان بکنیم .

معماری داخلی مطب دندانپزشکی

هزینه طراحی و اجرای مطب و کلینیک براساس متراژ محاسبه میشود و شامل پلان معماری و تصاویر سه بعدی میباشد. برخی فضاها ممکن است، بسیار کوچک باشند و نیاز است که از طراحی پلان باز استفاده شود. علاوه بر زیبایی طراحی ، بازسازی به معنای در نظر گرفتن طرح اصلی استفاده می شود ، با تاکید ویژه بر انتخاب طرحی ماندگار ، اغلب اوقات نوسازی می تواند برای بیماران و کارمندان دردسرساز باشد ، بنابراین مراکز درمانی باید تا حد ممکن زمان نوسازی را به حداقل برسانند یا در زمان تعطیلات سراسری انجام دهند. اما معمولا در کلینیک های زیبایی تمرکز اصلی بر روی اتاق های لیزر و جوان سازی است. صاحبان کسب و کار ارجمند با تغییراتی که در زندگی مدرن و سلایق و نیازهای مخاطبان و مشتریان به وجود آمده است؛ نسبت به این مورد آگاه شده اند که طراحی دکوراسیون مغازه و نوع چیدمان و میزان بهره مندی از امکانات در محیط داخلی تا حد زیادی بر روی دیدگاه و همچنین انتخاب های مشتریان اثر گذار خواهد بود و ضروری است که از طریق پیاده سازی یک استراتژی کاربردی و اصولی، تغییرات مثبتی را در دکور و چیدمان داخلی مغازه یا فروشگاه خود ایجاد نمایند و بدین ترتیب با سپری شدن زمان شاهد پیشرفت، افزایش محبوبیت و رونق اقتصادی کسب و کارشان نیز خواهند بود.

اصول طراحی داخلی مطب دندانپزشکی همانطور که میدانید از سبکهای مختلفی مانند: مدرن، مینیمال، کلاسیک، صنعتی برای طراحی دکوراسیون داخلی استفاده میشود. یک کلینیک زیبایی از فضاهای مختلفی مانند اتاق انتظار، اتاق معاینه و تشخیص اولیه، خدمات بوتاکس و لیزر، خدمات پوست و دیگر فضاهای ضروری تشکیل شده است. یکی دیگر از ایده هایی که می توانید برای طراحی داخلی مطب دندانپزشکی از آن استفاده کنید، این است که از شیشه های محکم استفاده کنید و در رو به روی شیشه یک باغچه زیبا از انواع و اقسام گیاهان متفاوت داشته باشید تا بتوانید فضای سبزی را برای مطب خود ارائه دهید. یکی از مواردی که می توانید در هنگام طراحی دکوراسیون داخلی آن را مدنظر قرار دهید، در خصوص استفاده کردن از سلیقه شخصی خود است.

طراح داخلی مطب دندانپزشکی

چرا که رنگ های قرمز و سبز نسبت به هم مکمل حساب شده و ترکیب بصری مناسبی با یکدیگر دارند. رنگ هایی که دارای هماهنگی و تعادل با یکدیگر هستند بهترین گزینه می باشند. برای مثال طراحی داخلی کلینیک دندانپزشکی کودکان و یک کلینیک ترمیم و زیبایی دندانپزشکی متفاوت از یکدیگر خواهند بود. یک طراح باید بتواند با طراحی هوشمندانه خودبرای طراحی کلینیک های درمانی، عملکرد فضایی و ارتباط و دسترسی آسان را ساماندهی کند . مسلما فضای داخلی این مطب ها باید حالتی آرامشبخش داشته باشد تا بتواند به افراد و بیماران، حس خوبی را منتقل کند.

از آن جایی که این تجهیزات و وسایل حساس هستند باید نحوه چیدمان به گونه ای باشد که حتی الامکان فقط اپراتور و یا دکتر به آن ها دسترسی داشته باشند. مبلمان و چیدمان فضایی سالن انتظار باید راحت و بدون تکلف و شلوغی باشد. برای طراحی اصولی میتونید به گروه طرح و طب مراجعه کنید و اماکن درمانی خودتون رو باخیال راحت بهشون بسپارید. پس داشتن یک محیط تمیز، زیبا، ایمن و راحت یکی از اصول اصلی کلینیک زیبایی است. یکی از دو اتاق این آپارتمان به دفتر پزشک، و دیگری به یک اتاق معاینه مجهز تبدیل شد.درخت زنده ای که در وسط مطب قرار گرفته، عنصر اصلی این دکوراسیون به شمار می رود چون نماد باروری و حیات است. نور طبیعی به طور کلی فضا را روشن کرده و از این رو یکی از بهترین انتخابها در طراحی بسیاری از عملکردهای معماری به شمار میآید. در قدم بعدی می توانیم دلیل خاص شدن این طراحی را سادگی آن عنوان کنیم که یکی از پارامترهای اصلی سبک مدرن به شمار می آید.

طراحی داخلی کلینیک درمانی

می توان گفت فاکتور های طراحی برای دکوراسیون داخلی مطب های مختلف در بسیار ی از آن ها مشترک هستند اما برخی ویژگی های مختص به خود را دارند. در این مقاله سعی خواهیم کرد تا شما را با این شرکت ایرانی آشنا کرده و درباره ی آن توضیحاتی را خدمت شما عزیزان عرض کنیم. اگر فضای مد نظر شما برای قرار گرفتن مطب دندانپزشکی در طبقه همکف و مجاور حیاط می باشد. اگر فضای مطب دندانپزشکی محدود است میتوانید به پارتیشن بندی مطب دندانپزشکی نیز فکر کنید. درسته هزینه های کلینیک را بالا میبرد اما این مورد را در نظر بگیرید که چقدر سلامت انسان ها در خطر است. در این نوشته از آبگون دیزاین قصد داریم تا اصولی را که بایستی در طراحی دکوراسیون مطب رعایت نمایید برای شما عنوان کنیم.

بلکه محیط را کسل کننده می کند برای همین می توانید از رنگ سفید در کنار آن استفاده کنید و سعی کنید که رنگ سفید به صورت غالب به کار گرفته شود. این مورد علاوه بر اینکه برای مطب از نظر اقتصادی سود دارد بلکه باعث جذب مشتری نیز میشود. این مکانها برای جذب اعتماد مراجعهکنندگان باید زیبا و تمیز باشند. طراحی داخلی سالن انتظار باید به گونهای انجام شود که در درجۀ اول باعث جلب اعتماد مراجعهکنندگان و ایجاد حس راحتی در آنها شود. ابعاد میز پذیرش باید به گونهای باشد که تمامی افراد بتوانند به راحتی با پرسنل این فضا ارتباط داشته و چه به صورت ایستاده و نشسته نیاز خود را بیان کنند. برای آن که بتوانید از تمام فضا استفاده کنید، صرفا بهتر است ابعاد و اندازه های میز کار، گلدان های بزرگ و…

در ادامه به عوامل موثر در طراحی داخلی مطب زنان و زایمان پرداخته شده است. هر پزشکی دارای یک تایپ و مدل شخصیتی مخصوص به خودش است و مسلما سلیقه متفاوتی نیز با فرد و یا پزشک دیگر دارد. طراحان دکوراسیون داخلی مطب باید به جانمایی مناسب فضای پذیرش توجه کنند، فضایی نیاز است که هم منشی بر ورود و خروج افراد اشراف داشته باشد و هم از اتاق پزشک دور نباشد. بنابراین در این متن نکاتی را بیان می کنیم که با استفاده از آنها و با کمک یک طراح داخلی بتوانید فضایی زیبا و کاربردی را طراحی کنید. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که وقتی وارد یک فضا می شوید خیلی زود حس کنید که آن فضا، طراحی و دکوراسیون مناسبی ندارد. دلیل آن هم کاملا روشن است. همانطور که میدانید قسمت پذیرش اولین مکانی است که مراجعین به آن جا مراجعه کرده و مدت زمان نسبتاً کوتاهی در آنجا به صحبت و بیان نیاز خود میپردازند.