انواع دریچه تنظیم هوا و دمپر های هوا و لوور دمپر- کانال هوا

در زمان خرید می توانید از طریق کاتالوگ اطلاعات دقیق تر را دریافت کنید و یا در فضای مجازی با جستجوی این محصولات کاتالوگ آنها را برای خرید دریچه بررسی نمایید. معمولا بیشترین استفاده از دریچه های مستطیلی مشبک است که برای کانال های چهارگوش گالوانیزه ساخته میشود . ابعاد دریچه می تواند برروی جریان هوایی که از آن عبور می کند تاثیر گذار باشد علاوه بر آن به میزان سرعت جریان هوا نیز بستگی دارد. اکثر دریچه هوا به شکل چهار گوش می باشد و برای سیستم های بسیار زیادی استفاده می شود.

  • منابع تامین هوا ی دریچه هوا ی اسلوت عبارتست از داکت اسپلیت ، هواساز ، فنکویل و ….
  • داخل فریم می نماییم.طول هر یک از این پره ها بستگی به ابعاد فریم دریچه هوا دارد.
  • به طور کلی دمپر وظیفه تنظیم دبی هوای ورودی یا خروجی از دریچه هوا را انجام می‌ دهد و اگر به دنبال این هستید تا هوای ورودی به محیط را کنترل کنید، می‌ توانید از دریچه‌ های تهویه با دمپر استفاده کنید.
  • در زمان خرید می توانید از طریق کاتالوگ اطلاعات دقیق تر را دریافت کنید و یا در فضای مجازی با جستجوی این محصولات کاتالوگ آنها را برای خرید دریچه بررسی نمایید.
  • برای خرید دریچه هوا ساختمان ابتدا بهتر است بدانید دریچه تهویه چیست و چه انواعی دارد.

همچنین کانال هوا باید از مقاومت بالایی برخوردار باشد و به خوبی پیاده سازی گردد تا در دراز مدت از مشکلات و آسیب‌های احتمالی جلوگیری شود. دریچه تنظیم هوا ی مشبک از جنس آلومینیوم با پوشش رنگ کوره ای ساخته و عرضه می گردد. دریچه‌های هوا متناسب با متراژ محیط باید در تعداد یا ابعاد بزرگتری تهیه شوند تا بتوانند به درستی هوای تازه را وارد ساختمان کرده و هوای درون را به بیرون هدایت کنند.

-jدریچه هوای آلومینیومی اتاق عمل:

پانل های کانال های از پیش عایق شده پس از ساخت، ظاهری بسیار زیبا و شکیل دارند. به همین دلیل می توان آنها را بدون هیچ گونه هزینه اضافی و به صورت اکسپوز (به صورت نمایان) اجرا نمود و همچنین استفاده از آنها در ساختمان های بدون سقف کاذب مانند سوله ها و … علاوه بر این به دلیل دارا بودن لایه خارجی با قابلیت رنگ پذیری، امکان رنگ آمیزی دلخواه آنها وجود دارد.

این نوع دریچه تهویه از قدیمی ترین نوع دریچه ها بوده که در گذشته برای کبله های چوبی در مناطق جنگلی یا باقت قدیمی روستا ها تهویه نظری استفاده میشد . دریچه هوا در مکان های مختلف مسکونی ، تجاری و صنعتی وجود دارد و این دو مورد مثال های کوچکی است که می توان به آن اشاره نمود. دارای ارتفاع زیادی باشند و نیاز به پرتاب هوا با بیشترین فشار از دهانه دریچه هوا می باشد. از جمله جاهایی که از دریچه هوا ی مشبک استفاده میگردد فضاهایی با ارتفاع بالا می باشد.

-hدریچه هوا ی آلومینیومی پادری:

دریچه هوا دارای انواع مختلفی است و نمی توان برای همه سیستم‌ها و در همه محیط ها از دریچه های یکسانی استفاده نمود. ابعاد دریچه هوا باید با توجه به انتهای انشعاب کانال ها در نظر گرفته شود. و با توجه به سفارش مشتری متغیر خواهد بود البته ابعاد استاندارد آن در بازار موجود است و می توانید به راحتی از مبان آنها با توجه به نیاز خود خریداری انجام دهید. دریچه کولر آبی به سایز ها و شکل های مختلفی تولید میشوند و این نوع دریچه های کولر متناسب با قضای داخلی اتاق و ابعاد کانال کولر آبی تولید و نصب میشود. در خصوص این نوع از دریچه ها که هم برای تهویه هوا و هم برای دسترسی و بازدید از آنها استفاده میشود میتوانید اطلاعات جامع و کاملتری که در بخش بلاگ در مورد دریچه فن کویل نوشته ایم مشاهده نمائید.

برای پوشش سطوح دریچه هوای کله قندی از رنگ پودری استاتیکِ کوره ای استفاده می گردد.این پوشش هم باعث زیباییِ نمای دریچه هوا می شود و هم از خراش یا آسیب های احتمالی برروی سطوح دریچه هوا جلوگیری می کند. زامروزه با پیشرفت صنعت تهویه مطبوع، شاهد روی کار آمدن ملزومات جدید و بسیار کاربردی همچون دریچه های تنظیم هوای متنوع دیواری، سقفی، دریچه هایی خطی و شیاردار برای بازدید تاسیسات و… می باشیم. دریچه های تنظیم هوا در انتهای کانال کشی نصب می شود و با کمک پره هایی که روی آن تعبیه شده قادر به تنظیم جهت هوا می باشد. با توجه به محل نصب، جنس و شکل ظارهی به مدل های زیادی تقسیم می شوند. برخی از دریچه هایی بازدید که به منظور پوشاندن تجهیزات و لوله های تاسیسات نصب می شوند دارای شیار برای گردش بهتر هوا می باشد. در ادامه این مطلب ضمن معرفی شرکت تهویه نو آستیاک، تولید کننده انواع دریچه تنظیم هوا، تصاویری از انواع دریچه ها را با شما به اشتراک می گذاریم.

استفاده از روش کاهش سرعت برای محاسبه ابعاد کانال، تنها توسط مهندسین و کارشناسان مجرب که اطلاعات و تجربیات خوبی در طراحی و اجرای کانال های عبوری هوا دارند مجاز می باشد. همچنین باید توجه داشت که این روش صرفاً در مواردی که سیستم ساده است و آن هم با در نظر گرفتن ضربه گیرهای قابل تنظیم جهت ایجاد توازن افت فشارها در سیستم کانال های عبور هوا قابل استفاده می باشد. دریچه هوا ی دوطرفه سقفی نیز بصورت بادمپر و بدون دمپر ساخته می شود و در هر دوسیستم دمنده و مکنده قابل استفاده می باشد.دریچه هوا ی دوطرفه هم برای سرمایش و هم برای گرمایش مورد مصرف دارد. دریچه هوا ی چهارطرفه سقفی را می توان هم بصورت بادمپر و هم بدون دمپر استفاده نمود.

در این مطلب بهترین لوله خرطومی یا فلکسیبل هواکش برای ساختمان های بزرگ و صنعتی، کارخانجات، آزمایشگاه ها، معادن و انواع اتاق های تمیز را به شما معرفی می کنیم. لوله خرطومی هواکش ساختمان بهترین لوله خرطومی هواکش برای انواع ساختمان برای اینکه متوجه شوید چه مدل لوله فلکسیبل… در سایت مرجع و فروشگاهی دماتجهیز، اطلاعات فنی و قیمت تضمین شده انواع کانال و دریچه هوا، با گارانتی اصلی، جهت برخورداری شما عزیزان از حس خوب خرید بهینه و هوشمند ارائه گردیده است. اولین و مهم‌ترین آیتم در تعیین قیمت کانال هوا، نوع ورق مصرفی است.

انواع دریچه تنظیم هوا و دمپر های هوا و لوور دمپر- کانال هوا

همچنین از انواع ساده و دمپردار برخوردار بوده که نوع دمپردار آن خود به دو صورت دمپر دستی و دمپر موتوری عرضه می شود. در این روش ابتدا یک سرعت اولیه برای عبور هوا در کانال اصلی و نزدیک به فن از جدول فوق در نظر می گیریم. به طورکلی کانال هوا به منظور هدایت هوای انواع دستگاه های تهویه مطبوع مانند هواساز، ایرواشرها، زنت ها، فن کویل های کانالی، اسپیلت های کانالی، کولر آبی و هواکش های سانتریفیوژ مورد استفاده قرار می گیرد. از جمله مواردِ استفاده ی دریچه تنظیم هوا ی مشبک می توان به سیستم های دمنده و مکنده ی هوا اشاره نمود. دریچه هوای مشبک را می توان بصورت سقفی و دیواری مورد کاربرد قرار داد.

همچنین بهتر است بدانید که اکثر دریچه‌ های سقفی و دیواری می‌توانند این قابلیت را داشته باشند. یکی از نکات بسیار مهم در انتخاب و خرید دریچه تهویههوا، توجه به رنگ‌ بندی و مقاومت آن در مقابل حرارت و رطوبت است. این بدان معناست که اگر شما بخواهید این دریچه‌ ها را برای کولر‌های آبی استفاده کنید، بلامانع است و رطوبت بر روی آن اثر منفی ندارد. البته رنگ دریچه‌ های تهویه نیز به اندازه مقاومت آن در مقابل رطوبت و حرارت اهمیت دارد زیرا باید با دکوراسیون منزل یا ادارات همخوانی داشته باشد.