هوندا eNS1 یکی از مدل های جذابی بود که در پنجمین نمایشگاه خودرو تهران رونمایی شد. این کراس اوور ژاپنی به دلیل طراحی زیبای بیرونی و داخلی و همچنین استفاده از موتور تمام الکتریکی توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. در ابتدا قرار بود هوندا eNS1 توسط معین خودرو ایر،ان وارد شود اما پس از مدتی مشخص شد که شرکت تازه تاسیس ایروین خودرو نیز قصد دارد این خودرو را به بازار عرضه کند. بنابراین این کراس اوور نیز مانند برخی از مدل های وارداتی توسط معین خودرو و اروین خودرو به فروش می رسد. با توجه به محبوبیت محصولات ژاپنی در بین ایر،ان و شهرت بالای برند هوندا، انتظار می رود eNS1 در صورت عرضه انبوه فروش خوبی را شاهد باشد.
مزایا و معایب
+ طراحی بیرونی و داخلی جذاب
+ از فناوری های مدرن بهره مند شوید
+ امکانات من،
+ کیفیت ساخت بالا
+ موتور تمیز و بدون آلودگی
– نبود زیرساخت شارژ کافی
– پیشنهاد محدود است
مشخصات فنی
هوندا eNS1 از یک پیشرانه تمام الکتریکی استفاده می کند. تک موتور واقع در محور جلوی این خودرو قادر به تولید 201 ، بخار (150 کیلووات) و 310 نیوتن متر گشتاور است. بر اساس اطلاعات موجود در وب سایت های خارجی، eNS1 شتاب 0 تا 100 کیلومتر در ساعت 7.7 ث،ه و حدا،ر سرعت آن در یک خط مستقیم به 150 کیلومتر در ساعت می رسد.
هوندا eNS1 از یک باتری 68.8 کیلووات ساعتی تغذیه می کند. با تکیه بر این باتری می تو،د تا 510 کیلومتر را بدون شارژ مجدد طی کنید. این کراس اوور در هر صد کیلومتر 13.8 کیلووات انرژی مصرف می کند. با احتساب تعرفه 547 توم، هر کیلووات شارژ خودروی برقی، باید گفت که با eNS1 برای 100 کیلومتر تنها 7548 تومان هزینه خواهد داشت.
هوندا eNS1 از فناوری شارژ سریع پشتیب، می کند. در صورت اتصال به پریز 100 کیلووات، باتری این خودرو در عرض 40 دقیقه از 30 تا 80 درصد شارژ می شود. اما اگر از برق شهری استاندارد برای شارژ باتری استفاده شود، شارژ کامل آن حدود 9.5 ساعت طول می کشد.
مشخصات عمومی
ابعاد و قابلیت ها
طول | 4390 میلی متر |
یک پیشنهاد | 1790 میلی متر |
بلند شدن | 1560 میلی متر |
فاصله بین محورها | 2610 میلی متر |
وزن خالص | 1679 کیلوگرم |
تعداد مسافران | 5 نفر |
ظرفیت صندوق عقب | – |
قطر لبه | 18 اینچ |
طراحی ظاهری
طول بدنه هوندا eNS1 4390 میلی متر، عرض و ارتفاع به ترتیب 1790 و 1560 میلی متر است. فاصله بین دو محور این کراس اوور الکتریکی به 2610 میلی متر می رسد. طبق آمار رسمی، وزن این خودرو 1679 کیلوگرم است.
همانند دیگر محصولات هوندا، eNS1 نیز از طراحی جذاب و مدرنی برخوردار است. در نمای جلو، از آنجایی که موتور برقی است، هیچ توری وجود ندارد. به جای جلوپنجره مش،، یک پنل متحرک در این ،مت تعبیه شده است که در صورت برداشتن سوکت شارژ نمایان می شود. چراغ های جلوی هوندا eNS1 بدنه ای کشیده و باریک داشتند که این خودرو را خشن و اسپرت نشان می داد. سپر این کراس اوور ژاپنی ابعاد بزرگی دارد و حجم روی آن پردازش شده است.
کراس اوور وارداتی معین خودرو و ایروین خودرو در نمای جانبی استایل متفاوتی دارد. استفاده از تن،ات خاص در این نما، هوندا eNS1 را در بین رقبای خود متمایز می کند. مانند ،مت پایین گلگیرها، دامن گلگیر و رکاب های کناری این خودرو به رنگ مشکی پیانویی ساخته شده است. نکته عجیب این است که ا،ر خودروهای الکتریکی از رینگهای پنوماتیک استفاده میکنند، اما هوندا eNS1 بر رینگهای چند پره سنتی متکی است. نصب دستگیره درب عقب بر روی ستون C یکی دیگر از نقاط نمای جانبی است که باید به آن اشاره کنیم.
در نمای عقب، چراغ های همه جانبه برجسته هستند. این چراغ ها گرافیک جذابی دارند و جلوه خاصی به هوندا e:NS1 در هنگام روشن شدن می دهند. ،مت پایین سپر عقب دارای یک درج مشکی پیانو است.
طراحی داخلی
در داخل کابین هوندا e:NS1 از فضایی اسپرت و جوان پسند لذت می بریم. صفحه نمایش عمودی بسیار بزرگ در وسط داشبورد بدون شک متمایزترین ویژگی کابین است. اندازه این صفحه نمایش 15.4 اینچ است. صفحه نمایش پشت فرمان نیز دیجیتال بوده و با گرافیکی جذاب اطلاعات لازم را در اختیار راننده قرار می دهد. جالب اینجاست که آینه عقب نیز دیجیتالی است. روی کنسول مرکزی یک پد شارژ بی سیم، دو شارژر و چند دکمه قرار دارد. با کمک این دکمه ها می تو،د وضعیت ترمز دستی، وضعیت رانندگی و حالت های رانندگی را مدیریت کنید.
گزینه ها و ویژگی ها
هوندا eNS1 از ویژگی های خوبی بهره می برد. این خودرو مجهز به کیسه هوای راننده و سرنشین جانبی، کیسه هوای جانبی و پرده ای، کروز کنترل تطبیقی، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین 360 درجه، سیستم تهویه اتوماتیک، صندلی راننده برقی، ترمز دستی برقی، ایست خودکار و سیستم هشدار ،وج از خط تج، سیستم هشدار برخورد، سیستم کمکی حفظ خطوط، سیستم نظارت بر تمرکز راننده و تابلو خوان. مدل های عرضه شده در بازارهای دیگر نیز دارای سیستم تشخیص چهره هستند اما مدل در نظر گرفته شده برای بازار ایران با این سیستم به فروش نمی رسد.
اروین خودرو هوندا eNS1 را در دو نوع E3 و E4 به بازار می فرستد که E4 مدل کاملا آپشن است. پارک خودرو، رادار پارک جلو و دوربین 360 درجه تج،ات موجود در هوندا eNS1 مدل E4 اروین خودرو هستند و این ویژگی ها در لیست نسخه E3 ارائه شده توسط این شرکت وجود ندارد.
هوندا eNS1 معین خودرو نیز دارای گزینه های مشابه با نسخه E3 اروین خودرو است.
قیمت هوندا eNS1 در بازار
هوندا eNS1 با همکاری دانگ فنگ در چین تولید می شود. قیمت این خودرو در چین بین 25 تا 30 هزار دلار است. قیمت هوندا eNS1 در ابتدا یک میلیارد و 850 میلیون تومان بود که قیمت نهایی آن به بیش از 2 میلیارد تومان رسید. کراس اوور برقی هوندا در مرحله اول فروش خود در سال 1403 با قیمت 2 میلیارد و 489 میلیون تومان تحویل متقاضیان می شود. البته این قیمت مخصوص نسخه وارداتی خودرو است.
هوندا ANS 1 توسط معین خودرو و ایروین خودرو وارد می شود و یکی از این شرکت هاست که خدمات پس از فروش بهتری ارائه می دهد. اولین سری از این خودروی برقی توسط معین خودرو وارد شد تا در اختیار ،یداران قرار گیرد. در حال حاضر خبری از عرضه و فروش هوندا eNS1 توسط اروین خودرو نیست. در حال حاضر کراس اوور کوچک هوندا در ایران در بین خودروهای برقی رقیبی ندارد. اما افرادی که به خودروهای برقی علاقه ندارند و زیرساخت خودروهای برقی را کافی نمی دانند، می توانند به سراغ نسخه های هیب، و بنزینی این خودرو ی،ی هوندا HR-V هیب، و هوندا وزل بروند.
نویسنده: سعید علیپور
منبع: https://k،dro45.com/،nda-ens1/