بی ام و سری 1 که در سال 2004 به ،وان جانشین سری 3 کامپکت عرضه شد، توانسته خود را به ،وان کوچکترین و ارزان ترین تولید سری این برند باواریایی در محدوده محصولات این شرکت قرار دهد. بیامو سری 1 در نسل چهارم خود امسال تولید میشود تا سومین دهه تولید مداوم را با کد فنی F70 جشن بگیرد.
سری 1 توسط شرکت ، خودرو (نگهبان برند بی ام و در ایران) روانه بازار شد، اما به دلیل قیمت نهایی غیر منطقی نسبت به کاربری اتاق و ابعاد آن، سری 3 و حتی سری 5 محبوبیتی ،ب ن،د. .
مزایا و معایب
+ توان فنی من، در نسخه M عملکرد محور
+ طراحی کاملا جدید
+ ابعاد اتاق بزرگتر
– قیمت نهایی بالا در نسخه M
-طراحی بیرونی بسیار زشت
مشخصات فنی
نسل سوم ب ام و سری 1 به طور دائمی موتور 3.0 لیتری V6 پرفورمنس را با مدل های 3 و 4 سیلندر توربوشارژ جایگزین کرد و اکنون نسل چهارم نیز رویه مشابهی را دنبال می کند. با این تفاوت که نسل چهارم اکنون با سیستم هیب، ملایم 48 ولتی (MHEV) عرضه خواهد شد.
ماموریت این سیستم هیب، ملایم استفاده از موتور الکتریکی موازی با موتور احتراق داخلی خودرو به منظور افزایش قدرت نهایی است. در نتیجه این سیستم انتقال کامل الکتریکی را برای خودرو فراهم نمی کند و تنها به ،وان یک سیستم تقویت کننده استفاده خواهد شد.
دو موتور تزریق مستقیم بنزینی (GDI) برای نسل چهارم BMW سری 1 وجود دارد که اولین آنها مدل 3 سیلندر 1.5 توربو و مدل عملکرد محور نسخه 4 سیلندر 2 لیتری توربو از سری مدل M است. قوی ترین نسخه). هر دو ست آپ با گیرب، 7 سرعته اتوماتیک دوکلاچه با قابلیت انتخاب دنده ها به صورت دستی از طریق سیستم Steptronic که گشتاور را به محور جلو منتقل می کند یا در نسخه M به هر دو محور با سیستم X-Drive به بازار عرضه می شوند. لازم به ذکر است که در پیکربندی حجمی کاملا مشابه، دو نسخه توربو دیزل 3 و 4 سیلندر برای نسل جدید سری 1 ارائه می شود که در بازار اروپا محبوبیت بیشتری دارد.
از آنجایی که نسخه M قدرتمندترین مدل بی ام و سری 1 جدید خواهد بود، برگه مشخصات نیز شامل اطلاعات فنی این نسخه خاص است.
مشخصات عمومی
ابعاد و قابلیت ها
ارتفاع | 4361 میلی متر |
یک پیشنهاد | 1800 میلی متر |
بالا آمدن | 1459 میلی متر |
فاصله بین محورها | 2670 میلی متر |
وزن خالص | 1550 کیلوگرم |
تعداد مسافران | 5 نفر |
ظرفیت صندوق عقب | 380 لیتر |
حجم م،ن سوخت | 49 لیتر |
قطر لبه | 19 اینچ |
طراحی ظاهری
هنگامی که نسل دوم BMW سری 1 در سال 2011 به بازار معرفی شد، به آن جوجه اردک زشت لقب دادند زیرا برخلاف نسل اول، مستقیماً از سری 3 بی ام و سری 3 آن دوران (E90) الهام گرفته بود. اگر در نظر بگیریم که نسل دوم به بعد دچار افت بسیار شدیدی در حوزه زیبایی بصری در طراحی شده است.
BMW تمام تلاش خود را کرد تا طراحی سری 1 را در خانواده محصولات خود ثابت نگه دارد، اما زیبایی هرگز به BMW سری 1 بازنگشت. داستان نسل چهارم BMW سری 1 نیز مشابه است. با این مزیت که این خودرو نسبت به نسل سوم کمی بزرگتر است. این خودرو 42 میلی متر بلندتر و 25 میلی متر بلندتر از نسل سوم است، اما این تغییرات بر فضای صندوق عقب 380 لیتری تاثیری نداشته است.
بررسی اجمالی سری 1 متأسفانه هنوز یک خودروی زشت است. خطوط تیز و زوایای ش،ته جلوی خودرو در جلوپنجره جلو و گوشههای سپر ،یبی نامتعادل و نامشخص را به تصویر میکشد که ،وماً نمیتوان آن را همانند مدل خاصی از خانواده محصولات این برند دانست. دو نسل پیش ،مت عقب خودرو با چراغ های ش،ته در وسط، اگرچه همان عدم قطعیت نمای جلو را به همراه دارد، اما در مجموع آرامش و هماهنگی بیشتری را نسبت به چهره خودرو نشان می دهد.
نسخه M بیامو سری 1 2025 با کیت بدنه و البته تفاوتهای ظاهری زیاد در جلو و عقب، بهویژه حفظ چهار لوله اگزوز دایرهای در عقب، جلوهای اسپرتتر میدهد که تحمل این طراحی را ممکن میسازد. جوجه اردک زشت.
طراحی داخلی
فضای داخلی BMW سری 1 2025 مستقیماً از نسل سوم BMW گرفته شده است X1 (U11) که در سال 2022 به بازار عرضه شد. تفاوت این است که طراحی داشبورد و کابین با اندکی تغییر طراحی شده است. صندلی های این خودرو نیز کاملا جدید هستند و عملکرد بسیار بهتری از نظر راحتی سواری در سفرهای طول، ارائه می کنند.
داشبورد BMW 1 2025 از یک صفحه نمایش افقی خمیده با صفحه نمایش رنگی 10.25 اینچی برای دسته ابزار و یک صفحه نمایش لمسی رنگی 10.7 اینچی برای سیستم چندرسانه ای تشکیل شده است داشبورد و با ،مت بالایی رو به راننده طراحی شده است.
این سری BMW از آلکانترا و پوشش داخلی چرم مصنوعی برای حمایت از حقوق حیوانات و در عین حال پیروی از طراحی داخلی بدون چرم استفاده می کند. نورپردازی انتزاعی همراه با طراحی کلی ظریف اجزا و ،مت های داخلی کابین، فضای نسبتا کوچکی را ایجاد می کند و البته با روحیه اسپرت معمول BMW فاصله دارد. با افزایش 4.2 سانتی متری طول کلی خودرو و عدم تاثیرگذاری بر فضای صندوق عقب، خوشبختانه اکنون ردیف صندلی های عقب کمی بازتر و راحت تر از نسل قبلی است.
گزینه ها و ویژگی ها
سری 1 به ،وان یک خودروی ممتاز از برند لو، BMW، بسته به نوع تقاضای مشتری و دسته آپشنها، دارای ویژگیهای رضایتبخشی است.
کلیه سیستم های روشنایی LED دینامیک (بسته به زاویه فرمان) با چراغ ها و برف پاک کن های اتوماتیک، سیستم کمک پارک، نمایشگر مجازی هد آپ (HUD)، تهویه مطبوع دیجیتال اتوماتیک دو منطقه ای، کمک پارک، کروز کنترل هوشمند تطبیقی، رادار حفظ خطوط، کمک ،وج از خط، هشدار برخورد از جلو، سیگنال خوان رادار، و کنترل مانور پارک با سرعت کم از طریق کنترل از راه دور از طریق تلفن هوشمند بخشی از ویژگی های ارائه شده در نسل جدید BMW سری 1.
قیمت نسل چهارم BMW سری 1 در بازار
بی ام و سری 1 به ،وان ارزان ترین سطح ممکن از خانواده محصولات لو، بی ام و شناخته می شود. بزرگترین بازار فروش این خودرو کشور مبدا (آلمان)، کشورهای اروپایی، ژاپن و چین است که از نظر کاربر (نیاز به خودروی کوچک) و قو،ن تعیین کننده سهم قابل قبولی از فروش این خودرو را دارند. اندازه موتور (در چین).
مشکل اصلی بی ام و سری 1 2025 قیمت این خودرو است که از حدود 41 هزار دلار شروع می شود و بسته به سطح امکانات فنی و تج،ات به 61 هزار دلار در نسخه M (M135) می رسد. که در دسته اول قیمت بالایی دارد. سطح برخی خودروهای سایز متوسط اروپایی و آمریکایی است.
در مقایسه با ابعاد، ویژگی های فنی و زیبایی بصری، سری 1 هرگز سیاست قیمت گذاری منطقی نداشته است و به همین دلیل است که مشتریان آن همواره در زمان فروش خودرو در بازار ایران، بی ام و سری 3 را بر سری 1 ترجیح می دهند.
نویسنده: شهاب ،سی
منبع: https://k،dro45.com/bmw-1series-2025/