سیستم پارک خودرو و کاربرد آن
انتشار: مهر 21، 1403
بروزرسانی: 26 اردیبهشت 1404

سیستم پارک خودرو و کاربرد آن


یکی از رایج ترین و متداول ترین امکانات و آپشن هایی که امروزه در ا،ر خودروهای وارداتی و حتی داخلی به چشم می خورد، سیستم ورود بدون کلید است که گاهاً با قابلیت استارت و استارت خودرو از راه دور همراه است. با استفاده از این سیستم نیازی به استفاده از کلید برای باز ، قفل درهای جلو یا حتی فشار دادن دکمه دزدگیر از راه دور برای باز ، قفل درها، گذاشتن کلید برای روشن شدن موتور خودرو، خاموش ، موتور و قفل مجدد درها نیست. اما این سیستم در کنار مزایای فراو، که دارد یک سری معایب نیز دارد.

Kills، چیست؟

سیستم بدون کلید یا ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، در واقع یک پله بالاتر و پیشرفته تر از سیستم هشدار کنترل از راه دور است که چندین دهه پیش در خودروها نصب شده بود. این سیستم برای باز ، درها و روشن ، خودرو بدون نیاز به قرار دادن کلید فیزیکی طراحی شده است و حدود چند سال پیش این سیستم با یک پله ارتقا یافت تا با استفاده از حرکت پا و بدون نیاز به انداختن کلید یا انداختن کلید در صندوق عقب باز شود. دکمه را فشار دهید نیز استفاده می شود. ضمناً برای روشن ، خودرو نیازی به قرار دادن کلید در محل نیست و اصلاً جایی برای قرار دادن کلید خودرو وجود ندارد و استارت به صورت دکمه ای قرار می گیرد.

در برخی خودروها دکمه کوچکی روی دستگیره در قرار می گیرد که با فشار دادن آن می توان درها را باز کرد، وارد شد یا قفل کرد.

در برخی از مدل ها نیازی به فشار دادن دکمه روی دستگیره برای ورود به خودرو و باز ، درها و یا بستن درها هنگام نزدیک شدن به خودرو، درها باز می شوند و هنگام دور شدن از آن، قفل باز می شود. قفل مرکزی دوباره کار خواهد کرد.

برخی از مدل های سیستم کیه، امکان کار از راه دور را نیز دارند که کاربردهای خاص خود را دارد، به ،وان مثال برای گرم ، خودرو قبل از رانندگی در فصول سرد سال مفید است.
علاوه بر این، سیستم Kiles ممکن است ویژگی های متنوع تری داشته باشد. به ،وان مثال، آینه ها را می توان از بیرون باز و بسته کرد و هنگامی که درها قفل می شوند، می توان از آن ها استفاده کرد روی چراغ های جلوی بزرگ برای مدتی برای روشن ، جاده امکاناتی مانند این در تاریکی یافت می شود.

تاریخچه سیستم ک،

این سیستم در سال 1979 اختراع شد و اولین ضبط رسمی و عملی آن در سال 1981 توسط Paul Lipschultz انجام شد. این دستگاه در ابتدا با استفاده از امواج مادون قرمز کار می کرد که باعث شد در ارتباط گیرنده و فرستنده محدودیت هایی داشته باشد که بعدها با استفاده از امواج رادیویی، دو فرکانس 315 و 433 مگاهرتز برای این دستگاه در نظر گرفته شد. ،تی.

رنو به ،وان اولین کاربر رسمی این فناوری شناخته می شود که این سیستم را برای اولین بار در سال 1982 برای رنو Fuego نصب کرد. همچنین در منطقه آمریکای شمالی، Renault Alliance که در آن روزها به دلیل همکاری رنو و American Auto Group در آمریکا نیز فروخته می شد، اولین خودروی این منطقه بود که از سیستم Kiehl استفاده می کرد. کم کم این نوآوری در ا،ر خودروسازان دنیا مورد استفاده قرار گرفت و محصولاتی که عمدتاً از بهترین رده های تولیدی این شرکت ها بودند به این سیستم مجهز شدند.

نحوه عملکرد ،s، و ورود بدون کلید

دو نوع سیستم ورود بدون کلید وجود دارد. در نوع اول دکمه ای روی دستگیره درب ورودی خودرو وجود دارد که با نزدیک شدن به خودرو و فشردن آن دکمه کوچک، درها را باز و بسته می کند.
در نوع دوم نیازی به فشار دادن دکمه روی درب ها برای باز یا قفل شدن نیست و با نزدیک شدن به خودرو در حالی که ریموت کنترل در جیب است، درها با دور شدن از آن باز و بسته می شوند.

فاصله مورد نیاز برای کار با ریموت کنترل کمتر از یک متر است که به م،ای نزدیک شدن به خودرو است. تمام این عملکرد متکی به امواج رادیویی ارسال شده از فرستنده یا کنترل از راه دور دریافتی توسط گیرنده است که معمولاً در زیر داشبورد و در سمت راننده قرار دارد. در برخی از مدل های این سیستم، راه اندازی از راه دور نیز امکان پذیر است.

امروزه از همان فرآیند بین گیرنده و فرستنده برای باز ، صندوق عقب و ،مت چمدان استفاده می شود. به این ترتیب اگر راننده ریموت بدون کلید را با خود حمل کند و به صندوق عقب نزدیک شود، با حرکت دادن پای خود به زیر سپر خودرو که سنسور باز شدن درب آن قرار دارد، قفل برقی صندوق عقب کار می کند و صندوق عقب باز می شود.

انواع ،s،

سه نوع سیستم استارت اتوماتیک وجود دارد که تفاوت آنها در قابلیت استارت خودرو است. نسخه معمولی Keyless با نام Remote Keyless Entry (به اختصار RKE) فقط قابلیت ورود بدون کلید و باز ، و قفل ، درها را دارد و برای شروع باید از همان روش قدیمی انداختن و چرخاندن استفاده کرد. کلید

اما در مدل P،ive Keyless Entry که به اختصار PKE نامیده می شود، راه اندازی خودرو با استفاده از دکمه ای که معمولاً روی داشبورد یا روی ستون فرمان قرار دارد امکان پذیر خواهد بود.

نوع سوم که در واقع یک نمونه پیچیده از PKE است، امکان عملیات از راه دور را نیز دارد.

مزایای Kills،

یکی از مزیت های سیستم Keyless این است که راحت تر وارد شده و درها را باز و بسته می کند، زیرا نیازی به استفاده از کلید فیزیکی خودرو نیست.

از آنجایی که برای روشن ، خودرو نیازی به قرار دادن کلید در محل نیست، راحت تر خواهد بود.

با سیستم Keyless امکان نصب سنسور بازکن صندوق عقب نیز وجود دارد.

اگر کیل استارت مجهز به شیشه برقی باشد، پس از پیاده شدن از خودرو، نیازی به فشار دادن دکمه ای برای بالا بردن شیشه ها نیست و این در صورتی است که کیل استارت از نوع دوردست باشد، نیازی به فشار دادن دکمه نیست. دکمه روی دستگیره در

معایب Kill S،

سیستم Kills، هم ایراداتی دارد که در نسخه های کارخانه ای کمتر است. اما هنوز هم دیده می شود.

یکی از معایب سیستم Kills، این است که باتری ریموت کنترل و کلید ماشین همیشه باید شارژ باشد و جالب اینکه مصرف باتری در بازار بیشتر است.

اگر امواج رادیویی ریموت کنترل با ریموت کنترل دیگری تداخل پیدا کند، امنیت این سیستم به میزان قابل توجهی کاهش می یابد که گاهی اوقات در Kills، های عرضه شده به بازار دیده می شود.

همچنین می توان سیگنال ریموت را کپی کرد و آن را پیدا کرد و در نتیجه ریموت دوم ایجاد کرد و ماشین را به سرقت برد.

سیستم Keyless یک سیستم الکترونیکی است که ایرادات خاص خود را دارد و در صورت ،ابی باعث توقف خودرو می شود.

اگر این سیستم افترمارکتی و غیر فابریک را نصب کنیم باید تراشه استابلایزر خودرو را در ،متی از داشبورد قرار دهیم، در این صورت با انداختن هر کلیدی در کلید به راحتی می توانند آن را راه اندازی کنند.

نکات مهم برای ایمنی خودرو

هر فناوری و نوآوری علاوه بر یک سری نکات مثبت می تواند دارای نکات منفی نیز باشد و سیستم Keles نیز از این قاعده مستثنی نیست. برای حفظ امنیت خودرو باید به نکاتی در مورد این سیستم توجه کرد.

  • از قرار دادن ریموت کنترل یدکی در خودرو جدا خودداری کنید. این برای هر نوع کلید یدکی صدق می کند. اما در مورد سیستم های بازار باید دقت بیشتری کرد.
  • بهتر است یک باتری یدکی از ریموت کنترل خودرو در داخل خودرو داشته باشید. سیستم های بازار معمولا باتری بیشتری مصرف می کنند و گاهی اوقات مشاهده می شود که باتری ریموت کنترل توانایی برقراری ارتباط با گیرنده و در نتیجه روشن شدن خودرو و حتی باز شدن درها را ندارد.
  • در مدل های بازاری سیستم کراس بار، براکت مورد نیاز سیستم ایموبلایزر معمولاً در ،متی از فرمان نصب می شود و مخفی می شود تا سیستم کراس بار مجوز و قابلیت راه اندازی موتور خودرو را داشته باشد. محل تراشه ایموبلایزر باید تا حد امکان پنهان باشد.
  • سیستم بدون کلید برای مواقع اضطراری زم، که در ماشین هستیم. اما پدال ترمز به دلایلی مشکل دارد و با نگه داشتن آن کار نمی کند راه هایی برای استارت زدن خودرو وجود دارد و بهتر است این راه ها را زودتر یاد بگیریم تا در مواقع نیاز خودرو را روشن کنیم.
  • همچنین در تمامی ریموت های سیستم Kiles یک کلید خام برای باز ، در و حتی روشن ، خودرو وجود دارد. حتماً برای مواقع ضروری این کلید را با استفاده از کلید اصلی ماشین خود بتراشید و درست کنید.
  • از صحت دستگاه کنترل دوم سیستم کلید اطمینان حاصل کنید و حتی در هنگام مسافرت با در نظر گرفتن شرایط ایمنی کلید دوم را همراه داشته باشید.

نقص در سیستم خودرو بدون کلید

یکی از ایرادات سیستم ماشین بدون کلید تمام شدن باتری ریموت است. در این صورت خودرو روشن نمی شود، بنابراین لازم است همیشه یک باتری یدکی در خودرو داشته باشید و از قبل نحوه تعویض آن را بد،د.

یکی دیگر از ،ابی های این سیستم عدم ارتباط بین فرستنده از راه دور و گیرنده است که البته به ندرت اتفاق می افتد و معمولاً در اثر ،ابی ریموت کنترل در اثر ضربه یا جذب رطوبت ایجاد می شود. به همین دلیل است که باید یک ریموت یدکی از سیستم ترمز داشته باشیم تا بتو،م در مواقع ،وم از آن برای روشن ، خودرو استفاده کنیم.

گاهی اوقات می توان مشاهده کرد که سیستم جرقه زنی ،اب است و از روشن شدن خودرو جلوگیری می کند. این وضعیت بیشتر در سیستم های غیر استاندارد بازار مشاهده می شود.

نصب سیستم کراس بار روی خودرو

امروزه سیستم Keel برای نصب بر روی خودروهایی که این سیستم را ندارند در بازار موجود است. این سیستم بیشتر برای خودروهای با گیرب، اتوماتیک من، است. اما برای ماشین های دنده ای هم مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

یکی از مواردی که در نصب سیستم بدون کلید روی خودرو باید به آن دقت کرد این است که اگر خودرو دارای سیستم ایموبلایزر و ضد سرقت باشد، تراشه های ایموبلایزر در کلید خودرو باید با زاویه ای نزدیک به تراشه بدون کلید روی فرمان قرار گیرند. به طوری که می توان با فشار دادن یک دکمه از آن استفاده کرد و یا ماشین را از راه دور روشن کرد. البته در این زمان مشکل دیگری نیز وجود دارد و آن این است که از آنجایی که کلید دیگر در جای خود قرار نخواهد گرفت، فرمان قفل خواهد شد قفل ، فرمان

این سیستم های بازار ممکن است فرکانس هایی نیز داشته باشند که با کنترل از راه دور دستگاه های دیگر تداخل داشته باشد و امنیت آنها را از بین ببرد. اما در هر شرایط کلی، این یک سیستم راحتی است که می تواند راحتی و راحتی بیشتری را همراه با ویژگی هایی مانند دزدگیر و شیشه های برقی فراهم کند. به علاوه امکان باز ماندن در و پنجره های خودرو پس از پیاده شدن از خودرو به طور کامل از بین می رود که این امر ایمنی خودرو را افزایش می دهد.

یکی از نکاتی که در مورد نصب سیستم کیل استارت در گیرب، خودرو باید مورد توجه قرار گیرد، نصب صحیح آن به خصوص سیستم تشخیص دنده است تا در هنگام دنده بودن خودرو، سیستم عمل نکند. این نکته در کشتن افراد مبتدی اهمیت ویژه ای دارد. زیرا اگر موتور از دور راه اندازی شود و موتور در حال کار باشد و گیرب، در وضعیت ناامنی قرار گیرد، می تواند فاجعه آمیز باشد.

تفاوت بین شروع Keelz و شروع از راه دور

استارت از راه دور به م،ای راه اندازی موتور خودرو و راه اندازی آن از راه دور است. برخی از سیستم های بدون کلید این قابلیت را دارند و در قدیم سیستم راه اندازی بدون کلید از راه دور نیز وجود داشت که امروزه منسوخ شده است.

اما امروزه، در حالی که برخی از کیل ها توانایی راه اندازی موتور خودرو از راه دور را دارند، بسیاری از آنها فقط کیل های ساده هستند و قابلیت استارت از راه دور را ندارند. در واقع تفاوت کیلس استارت و استارت از راه دور یا استارت کیل از راه دور امکان راه اندازی موتور خودرو از راه دور است. بنابراین بهتر است در هنگام ،ید این گزینه به تمام ویژگی های آن توجه کنید.

نتیجه گیری

سیستم بدون کلید، مانند سایر امکانات رفاهی اختراع شده برای خودروها، برای راحتی و آسایش سرنشینان و همچنین افزایش ایمنی خودرو طراحی شده است. امروزه این سیستم حتی برای خودروهای قدیمی که فاقد آن هستند نیز قابل استفاده است. بنابراین باید یک سری موارد در خصوص این سیستم رعایت شود تا بعداً با مشکل مواجه نشویم.

همچنین اگر بخواهیم این سیستم را روی خودروی خود قرار دهیم باید از سیستم های معتبر و شناخته شده ای استفاده کنیم که به اصطلاح نتایج اثبات شده را داشته باشد تا ایمنی خودرو کاهش پیدا نکند و مشکلاتی از قبیل عدم وجود خودرو ایجاد نکند. شروع، که منجر به سردرگمی در سیستم جرقه زنی می شود. عدم تداخل با سایر ریموت کنترل ها و...

سوالات متداول

آیا Kills، ایمن تر از سوییچ است؟

به طور کلی سیستم های آنالوگ مانند استفاده از کلید و سوئیچ فیزیکی از امنیت بالایی برخوردار هستند. اما اگر به مزایای سیستم Keyless مانند هشدار هنگام استارت زدن خودرو، باز و بسته شدن خودکار درها و یا استفاده از کلید روی دستگیره در و ... نگاه کنیم، خواهیم دید که این فناوری کمک زیادی به این امر می کند. امنیت خودرو.

آیا سیستم کراس بار روی خودروهای قدیمی و خودروهای بدون این سیستم قابل نصب است؟

نصب سیستم کراس بار روی هر خودرویی با هر تکنولوژی ساخت امکان پذیر است.

آیا می توان از تلفن همراه به ،وان یک شروع کننده استفاده کرد؟

چند سال پیش، با همکاری شرکت هایی مانند سامسونگ و اپل با خودروساز، مانند BMW، استفاده از تلفن همراه برای سوار شدن به خودرو و روشن ، آن امکان پذیر شد. اما از نظر فنی و علمی می توان گفت که با توجه به پیشرفت سریع علم الکترونیک، این فناوری نیز به سرعت رشد و گسترش خواهد یافت و در حال حاضر برخی از شرکت ها اقدام به ساخت سیستم های تلفن همراه کرده اند که قابلیت کار با دستگاه های تلفن همراه

فروش فوری ماشین

نویسنده: علی رضا داودی


منبع: https://k،dro45.com/%DA%A9%DB%8C%D9%84%D8%B3-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%D8%AF%DA%A9%D9%85%D9%87-%D8%A7%DB%8C-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88/