ابرخودروهای دهه 90 Car 45

برترین ابرخودروهای دهه ۹۰ میلادی

دهه 1990 سال های خوبی برای شرکت های خودروسازی در سراسر جهان بود. در طول این ده سال مدل های مفهومی جذاب و هیجان انگیز زیادی طراحی و ارائه شد که متاسفانه تنها برخی از آنها به مرحله نهایی و تولید رسیدند. این مشکل غم انگیز در مورد بازار سخت افزار ابری نیز صدق می کند. در آن دوران طلایی، ابرخودروهای زیبایی معرفی شدند، اما هرگز تولید نشدند. پس از دیدن این 9 مدل مفهومی، با خود خواهید گفت که ای کاش سرنوشت آنها متفاوت بود.

بنتلی هیوندای

بنتلی هیوندای

در اوا، دهه 1990، مدیرعامل فول، واگن غول پیکر که در آن زمان برندهایی مانند بنتلی، بوگاتی و لامبورگینی را ،یداری کرده بود، تصمیم گرفت سریع ترین خودروی جهان را طراحی کند. با انتخاب های زیادی که برای این خودروی سریع و خشمگین داشت، پس از فکر ، زیاد تصمیم به بنتلی گرفت. این خودروی فوق العاده جذاب که بر اساس لامبورگینی دیابلو ساخته شده است، از یک موتور 8.00 لیتری با قدرت 623 ، بخار و گشتاور 760 نیوتن متر بهره می برد.

فول، واگن W12 Syncro

فول، واگن W12 Syncro

کانسپت W12 در نمایشگاه خودروی توکیو در سال 1977 درخشید موتور نصب شده در این خودروی جذاب فول، واگن بعدها در مدل هایی مانند Touareg، Audi A8 و Bentley Continental GT استفاده شد. W12 توسط فردیناند پیچ ​​فقید سفارش داده شد و خود مدل توسط ایتال دیزاین طراحی شد. موتور آن 414 ، بخار قدرت داشت و با گیرب، دستی همراه بود. فول، واگن W12 Syncro به قابلیت تمام چرخ محرک مجهز شده است.

فورد GT90

فورد GT90

در آن زمان فورد جگوار بسیار محبوب بود، بنابراین طراحی کانسپت GT90 بسیار شبیه به XJ220 بود. این ابرخودرو گیرب، و شاسی پنج سرعته (که برای GT90 اصلاح شده) را نیز از جگوار به عاریت گرفته است. به جای استفاده از موتورهای جگوار، از فورد خواسته شد تا یک موتور 6.00 لیتری V12 با توانایی تولید 750 ، بخار نیرو بسازد. در آن زمان این موتور قدرتمند توانایی شتاب صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت را تنها در سه ث،ه داشت. تمام پانل های بدنه از فیبر کربن ساخته شده اند و به جای سطوح خسته کننده و ساده از گنبد شیشه ای استفاده شده است.

آئودی آووس کواترو

آئودی آووس کواترو

وقتی تصویر این خودرو را می بینید، نمی توان باور کرد که قدمت آن به تقریبا 30 سال پیش ی،ی به سال 91 برمی گردد! طراحان برای طراحی این مدل مفهومی خیره کننده از اتومبیل های مسابقه ای Auto Union الهام گرفتند. بدنه و شاسی Avos از آلومینیوم فورج دستی ساخته شده است. بدنه بی رنگ این آئودی یادآور سفینه های فضایی در فیلم های علمی تخیلی است.

موتور برخلاف بدنه این خودرو حاوی مواد عجیب و غیرعادی نبود اما از آنجایی که موتور در زمان معرفی Avus آماده نبود، آئودی از ترفند عجیبی استفاده کرد. این شرکت موتوری را با استفاده از چوب و پ،تیک ساخت و آن را رنگ آمیزی کرد تا به یک موتور واقعی تبدیل شود تا Avus آماده شرکت در نمایشگاه شود.

کالای لامبورگینی

کالای لامبورگینی

رقابت لامبورگینی و فراری یک موضوع قدیمی است و نه از خدا و نه از ما پوشیده نیست! چند سال قبل از معرفی آئودی گالاردو در سال 2003، لامبورگینی به دنبال تولید یک ابرخودرو برای رقابت با فراری 355 و جایگزینی گالپا بود که در سال 1988 تولید آن متوقف شده بود.

این محصول که دارای موتور V10 با قدرتی در حدود 395 ، بخار بود در سال 1955 در نمایشگاه ژنو رونمایی شد.موتور این خودرو با گیرب، شش سرعته غیر اتوماتیک همراه بود. همه منتظر تولید نهایی این ابرخودروی باشکوه طراحی شده توسط Itla Design بودند، اما این آرزو هرگز برآورده نشد زیرا پرونده قدرتمند Calà در سال 1998 بسته شد.

مرسدس بنز C112

مرسدس بنز C112

کانسپت C112 پسر عموی C11 بود و در نمایشگاه خودروی فرانکفورت در سال 1991 رونمایی شد. طراحی این مرسدس بنز مانند آئودی آووس از زمان خود جلوتر بود، اما با این تفاوت که آئودی عجیب تر به نظر می رسید. در واقع، C112 به چیزی بیش از یک مدل مفهومی تبدیل شد و مانند W12، به مک، برای اثبات فناوری‌های آینده تبدیل شد. موتور 6.0 لیتری V12 Merc آن به فناوری تعلیق «کنترل فعال بدنه» مجهز شده است. این فناوری تا حدود 8 سال پس از عرضه این مدل وارد مرحله تولید نشد.

بی ام و نازکا

BMW Nazca M12

این پسر 26 ساله جورجتو گوجار بود که این ابرخودروی BMW را طراحی کرد و در سال 1991 به نمایشگاه ژنو فرستاد. موتور V12 Nazca M12 در وسط خودرو نصب شده بود و 300 ، بخار قدرت تولید می کرد. شاید این میزان قدرت در مقایسه با سایر مدل های این لیست زیاد به نظر نرسد، اما نکته مهم وزن کم 1100 کیلوگرمی M12 است. نازکا چهار متر طول و دو متر عرض داشت. سال بعد، نسخه به روز شده نازکا به نام C2 با همکاری BMW و طراحی ایتالیایی معرفی شد.

آلفارومئو سگرا

آلفارومئو سیگورا

درست مانند مدل قبلی، این آلفارومئو با همکاری پسر طراح معروف جورجتو جوجارو طراحی شده است. در سال 1997، سیگرا و موتور 3.0 لیتری دو توربوشارژ V6 آن پس از رونمایی توجه بسیاری را به خود جلب کرد. موتور آلفارومئو سیگرا 400 ، بخار قدرت تولید می کرد و به کمک گیرب، شش سرعته و قابلیت چهارچرخ محرک این خودروی بزرگ را به حرکت در می آورد. همانطور که گفته می شود در چهار ث،ه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می رسید.

یاماها OX99-11

یاماها (Yamaha OX99-11)

بدون شک جایزه عجیب ترین طرح و مدل مفهومی این لیست به این یاماها می رسد که کودکی شاد و خندان به نظر می رسد! OX99-11 از موتور یاماها F1 استفاده می کرد و بیش از هر مدل دیگری به تولید نزدیک بود. هر سه مدل اولیه این ابرخودرو و موتورهای 3.5 لیتری V12 آن در ،ستان تولید می شدند، اما یاماها می ترسید که ابرخودروی آن نتواند جایگاه خود را در قلب بازار تثبیت کند، بنابراین از خط تولید حذف شد.

فروش فوری ماشین

نویسنده: پرستو مهدی گلخان / تیم تولید محتوای خودرو45

منبع: https://k،dro45.com/%D8%A8%D8%B1%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%A7%D8%A8%D8%B1%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88-%D8%AF%D9%87%D9%87-90-%D9%85%DB%8C%D9%84%D8%A7%D8%AF%DB%8C/